Test ineens een stuk lichter...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door 78Sandra, 10 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Twee weken geleden had ik allemaal testen met dikke knalstrepen.....vanmorgen voor de grap nog even een testje gedaan.....zelfde als daarvoor....die van de kruidvat.....en je raadt het al......hij was veel lichter..........! Wel heb ik gisteravond voor het slapen gaan nog een aantal glazen....schat zo'n halve liter...water gedronken..nog een kopje koffie en een blikje cola eerder die avond...kan dat het hcg gehalte verdunnen....of is er meer aan de hand.....

Het is mijn eerste...dus ik heb hier totaal geen ervaring mee....

Symptomen komen nog steeds in vlagen, maar mijn darmen zijn wel rustiger geworden en mijn borsten doen ook de ene dag meer pijn dan de andere.......

Zucht, wat een onzekerheid.....ik zal vanmiddag eerst eens even met de verloskundige bellen, of ik niet eerder al een echo ofzo kan laten doen? Ik moet pas de 25e voor een intake, en dan is de eerste echo pas een week daarna ofzo.....

2. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    Je onzekerheid is nergens voor nodig
    want je hormonen nemen wat af
    en dan geef je test iets lichter aan
    vertrouw je het niet dan bel je even je ha

3. Ellen8

Ellen8 Actief lid

8 apr 2013
    414
    96
    28
    Hoi Sandra,

Jouw onzekerheid kan ik me goed voorstellen; leef momenteel zelf (5.5 week zwanger) ook tussen hoop en vrees. Heel spannend allemaal.
    Ik zou me in jouw geval niet direct al teveel zorgen maken; zoals je zelf al schrijft, kan het goed zijn dat je urine gewoon iets minder geconcentreerd was. Heb je wel op hetzelfde moment op de dag getest als de vorige keren? Ik heb gelezen dat sommige vrouwen ook later op de dag soms positiever testen dan 's ochtends.
    Het lijkt me voor je gemoedsrust inderdaad fijn om eerder een echo te laten doen. Wat ik heb begrepen, zou je tussen de 6 en 7 weken zwangerschap wel een hartje moeten kunnen zien. De verloskundige zal vast begrip hebben voor jouw verzoek.
    Sterkte met alle onzekerheid en spanning!

4. Franky

Franky Lid

15 jan 2013
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Sandra,

Jeetje...ik begrijp je wel hoor. De eerste weken vd zwangerschap vond ik niet fijn omdat het nog alle kanten op kan.

Dat je symptomen de ene dag meer zijn dan de ander is heel normaal! Ik heb dat aan mijn vk gevraagd omdat ik eerder een mk heb gehad en ik zelf vrij nerveus was tijdens de eerste weken van mijn zwangerschap.

Ik moet je heel eerlijk bekennen dat ik bij mijn vorige zwangerschap ook steeds lichtere testen kreeg maar toen was ik ergens in de 5 weken en ik had echt een sterk voorgevoel dat het niet goed zat.

Het zou bij jou heel goed kunnen dat je te veel hebt gedronken maar moet ook eerlijk zeggen dat je hormoonlevel tot zeker 10/11 weken alleen maar stijgt en niet minder zal worden. Dat is dus een beetje raar.
    Waarom ga je strakjes niet nog eens testen? Als je een beetje in de gaten houd hoeveel je drinkt, kan je dat vanmiddag gewoon doen.

Ik hoop dat de vk even bij je wilt spieken en dat je zelfs al een hartje ziet kloppen! Bij mij klopte het hartje met 6.5 weken dus het zou maar zo kunnen.

Ik ben een beetje bang dat ze zullen zeggen dat jij geen enkele indicatie hebt voor een vroege echo maar dan moet je gewoon volhouden!!! Ik bedoel....het is niet makkelijk om onzeker te zijn!

Ik hoop op een heel mooi kloppend hartje!!!!

5. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.054
    944
    113
    Vrouw
    Hi Sandra,
    Na een aantal weken is je HCG zo hoog dat de testjes dat niet meer aankunnen en dus weer lichtere streepjes geven ik denk dat dat bij jou het geval is.. Je zit al na de 6 weken ik denk dat je HCG hoog is dat de testjes dat niet meer goed kunnen weergeven.. Probeer je niet druk te maken..

6. Emm82

Emm82 Actief lid

8 feb 2012
    470
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb dit zelf ook gehad maar er was niks aan de hand. Wanneer je een knaltest hebt gehad moet je eigenlijk stoppen met testen. De testen kunnen daarna de hoeveelheid HcG ook niet aan en kunnen dan een vreemde uitslag geven. Ik was denk ik 5,5 week zwanger toen mijn symptomen allemaal weg waren en ik de test deed. Ik raakte ook compleet in paniek. Pas met 8 weken kreeg ik de symptomen terug, stukje bij beetje. Met 9 weken weken moest ik aan de medicijnen tegen de misselijkheid en kon ik wel 20 uur per dag slapen - zo moe was ik. Vanaf de 12/13 weken is de misselijkheid weer weg en ik hoef niet meer elke dag om 20.00uur in mijn bed te liggen :) Ik hou het nu tot 22.00u/22.30u vol - een grote stap vooruit :)

Succes met je zwangerschap en probeer je niet teveel zorgen te maken (ik weet dat het VEEL makkelijker gezegd dan gedaan is).

7. chantal02

chantal02 Bekend lid

19 sep 2011
    635
    9
    18
    geen zorgen maken. op een gegeven moment wordt idd je hcg zo hoog dat de testen het niet meer aankunnen. was bij mij ook na een knaltest en al met 5w3d.

ik was ook helemaal onzeker en zeker dat het (weer) mis zou gaan. Hoeft dus niks te betekenen. nu niet meer testen en gewoon genieten en als het je geruststeld bellen of je eerder kan langskomen. met 7 weken kunnen ze al wel een hartje zien kloppen

8. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Hormonen nemen pas af rond de 16 weken zwangerschap als de placenta het allemaal gaat overnemen.
    Maar die lichte test kan inderdaad komen omdat je hormoonspiegel nu zo hoog is dat de testen het niet goed ''aankunnen''
    Zou me er niet druk om maken.
    Je voelt je immers goed zwanger dus zit wel goed daar binnen in jou buik.
    Gewoon niet meer testen en lekker genieten van je zwangerschap!
    Owjah,bij de 6 weken namen de pijnlijkere borsten bij mij ook af dus wil helemaal niks zeggen want zie mijn banner ;)
    Zit vast goed meid!

9. Puk 2013

Puk 2013 Lid

19 feb 2013
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wees gerust ik ben nu 12 weken en 4 dagen zwanger en rond week 4 getest ongeveer 6 testen steeds donkerder en bij week 6 een test nog niet de helft zo donker! Ik had ook de kruidvat testen! De testen kunnen rond deze week de hoeveelheid hcg niet aan! Ik heb me ook druk gemaakt maar inmiddels vaak via echo's mogen pieken en de ukie doet het heel goed! Geen zorgen maken en niet meer testen! Succes...

10. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Bedankt voor al jullie toch wel geruststellende berichtjes....

Ik heb toch net even de verloskundige gebeld en die zag ook nog niet echt reden tot ongerustheid. Ik heb de 25e april de afspraak staan, en nu wel met haar afgesproken dat ik gelijk die zelfde dag doorgestuurd kan worden voor een echo.

Het schijnt inderdaad vaker voor te komen en zolang er niet echt bloedverlies was, dacht ze dat het nog wel okay was.

Nou, daar gaan we dan maar vanuit. Meer dan wachten kan ik toch ook niet doen......maar het blijft wel erg spannend allemaal. Voorlopig inderdaad maar niet mer testen....!

11. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik haal hem even naar boven.......

Het zat me toch niet lekker....en ben net op eigen initiatief naar de echoscopiste geweest......en wat ik al vermoedde......

Er was een erg groot leeg vruchtzakje te zien, zonder embryo, ring of wat dan ook. Het is niet tot ontwikkeling gekomen helaas. Het vruchtzakje was wel te groot voor de duur van de zwangerschap, maar ben 6 weken geleden nog gewoon ongesteld geweest, dus kan niet al langer zwanger zijn geweest.

Symptomen waren de laatste paar dagen ook erg afgenomen.....voel me nu eigenlijk zoals voor de zwangerschap.......

Dit was mijn eerste zwangerschap, 'gelukkig' is er nog geen embryo, zodat ik voor mijn gevoel niet een kindje verlies....maar het gevoel wordt er niet minder naar van.....ik vrees nu al voor de volgende zwangerschap...wat zal dat een onzekerheid met zich meebrengen zeg.......

Morgen komt de verloskundige langs om het vervolg af te spreken.....ik heb namelijk geen bloedverlies, helemaal niets....en ze zeggen dat dit nog zo maar een flink aantal weken kan blijven zitten......het wordt dus waarschijnlijk een curettage.......dat lijkt me best eng.....wie heeft daar ervaring mee?

12. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - Belgiƫ
    Hey meis, geen ervaring mee maar toch ff dikke knuffel!

13. Lady K

Lady K Bekend lid

7 aug 2009
    652
    0
    0
    Veel sterkte! :(

Deel Deze Pagina