Ben nog geen 19 weken en heb last van hoge bloeddruk. Was in het begin van mijn zwangerschap 130/70. Nu 150/90. Ik moet de hele week al braken en heb last van oedeem in mijn benen. Toch maar voor de zekerheid de verloskundige gebeld op het werk. Die zei dat ik naar huis moest en moest rusten. Aankomende dagen moet ik vooral rusten. Best lastig als je volgende week gaat verhuizen en nog tig dingen moet doen, waaronder alles inpakken. Wie herkent deze klachten zo vroeg al in de zwangerschap?
Herken het niet zo vroeg in de zwangerschap, maar herken het wel als klachten die horen bij zwangerschapsvergiftiging/ hellp. Dus ik zou inderdaad maar heeeeeeel rustig aan doen, jammer voor die verhuizing, ik neem aan dat jullie kindje je meer waard is?! Als je in het ziekenhuis wordt opgenomen, kun je óók niks aan de verhuizing bijdragen. Tot je bloeddruk weer lager is en klachten afnemen zou ik écht rust houden!!! De enige optie bij zwangerschapsvergiftiging is bevallen, neem aan dat je dat nu nog niet wilt. Wil je niet bang maken, maar hoop dat je deze klachten wel serieus neemt, ondanks verhuizing.
Ja, neem ze zeker serieus. Ik heb voor de aankomende dagen hulp ingeschakeld mbt inpakken. Mijn partner moet verder klussen. Onze dochter van 7 is groot genoeg om zichzelf zo nu en dan te vermaken. Bovendien gaat ze door de weeks naar school. Ze snap dat mama zich niet zo lekker voelt, maar wil het ook niet zwaarder maken dan het is. Waarschijnlijk is dit stress gerelateerd. Ben zelf verpleegkundige dus weet waar ik op moet letten. Bedankt voor je reactie trouwens.
Volg je gevoel en inderdaad rusten. Ik had dit bij 37 weken bij de eerste. Met rust is het goed gekomen en met 39+3 bevallen. Wordt je bloeddruk wel extra gemeten? Ben zelf ook vpk hihi lig nu in het ziekenhuis wat een feest ik weet veel te veel... Sterkte!
Pre eclampsie of hellp komt nog niet voor zo vroeg in de zwangerschap.. Hooguit vanaf 24 weken.. Dus zou me daar echt niet druk over maken... Ook hoge bloeddruk veroorzaakt door de zwangerschap komt zo vroeg nog niet voor, dan lijkt het er eerder op dat je altijd al wat pieken hebt gekend met hogere bloeddruk... Zal eerder door de drukte enzo komen, stress misschien.. Stijgt je bloeddruk wat van en daardoor krijg je wat klachten... Gewoon rustig aan doen en niet teveel zorgen maken...
Ik denk zelf ook dat het eerder stress is. Een grote verbouwing hebben we achter de rug, zijn nu met de laatste loden bezig. Net klaar met studie. Kortom druk, druk, druk. Houd het goed in de gaten. Als verpleegkundige weet ik wel waar ik op moet letten. De combi, oedeem, hoge tensie en veelvuldig braken zijn wel signalen waar je op moet letten.