Ik heb woensdag een kant en klare salade op van de supermarkt. Ik heb hem gekocht en binnen 2 uur opgegeten. Nou hoorde ik dat kant en klare salades gevaarlijk kunnen zijn voor listeria. De salade was houdbaar tot 11-08. Had ik dit nou niet mogen eten?
Volgens mij zijn die salades gewassen en zou het dus geen kwaad moeten kunnen. Als je het niet vertrouwt voortaan gewoon zelf vers maken. En deze salade kan je niet meer terughalen (toch?) dus ik zou me er maar niet al te veel zorgen om maken.
hey hallo Maak je maar geen zorgen! Ik heb dit toen ook gevraagt aan mijn verloskundige ,omdat ik daar zo'n zin in had toen ik zwanger was! Dit was geen enkel probleem en kon ik gewoon eten Als het er gewoon goed uit ziet , en de datum is niet verlopen, en je bewaard het in de koelkast en als je het na het openen niet te lang bewaart dan kan het geen kwaad ! groetjes
Dank je wel voor de antwoorden. Ik heb het gekocht en gelijk opgegeten dus het was 'vers' uit de super.
tuurlijk mag je dat wel eten! ik heb tijdens mijn zwangerschap regelmatig van die kant en klare salades gegeten. wel waste ik het zelf nog eens extra. gewoon omdat ik me daar zelf prettiger bij voelde. maar volgens mij is het niet echt nodig.
Ik heb nu beide zwangerschappen gewoon kant en klare vers verpakte salades gegeten idem vers verpakte fruitsalades. Kan geen kwaad hoor! Je moet overgens wel een beetje kunnen leven en niet voor ieder dingetje moeten denken mag dit of mag dat? want dan kan je helemaal niks meer. Denk maar eens aan een vies vaatdoekje hoeveel bacterien daar in zitten! En dan al niet te bedenken dat er OVERAL bacterien op en in zitten. Dus gewoon lekker eten meid!
hoi stephanie, ik ben ook gek op die kant en klaar salades, vooral die van de appie heijn! ik ben nu net zwanger en heb het aan de verloskundige gevraagd. zij raadde het af, ondat er kans is op besmetting met toxoplasmose......tenzij je dus ieder slablaadje, tomaatje enz. zelf nog even wast.....maar da's wel een gedoe... fijne zwangerschap!
ja hahahaha, zag het ook pas toen ik mijn berichtje had geplaatst....oeps hihi ja, ik gooi het maar op de hormonen, lekker makkelijk haha mutsie!
niet te streng hoor dames.. gewoon lekker eten! Ik zou die bak sla gewoon lekker opeten, ik neem aan dat appie heijn zelf de sla al gewassen heeft, anders zou iedereen er ziek van worden en das niet zo goed voor de naam.. haha