geen voldoening naar 135 cc

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door esther1984, 6 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    ik heb even een vraag, ik heb vanmiddag ook al naar het cb gebeld, maar ben niet veel wijzer geworden, onze kleine zit op advies van de kraamzorg op nutrilon hypo allergeen, maar sinds een paar dagen heeft onze kleine op dit tijd stip geen voldoening bij een fles van 135 cc, hij blijft maar zoeken naar de fles, heb hem nu al 2 keer 30 cc bij gegeven maar hij blijft maar zoeken, ik moest van cb 120 blijven geven plus 4 schappen, dus 135 cc, maar op de verpakking staat bij 4 á 5 kilo, 150 cc water en 5 scheppen, onze kleine weegt nu meer als 8 pond, moet ik nou gewoon op mijn gevoel af gaan?? of me eigen houden aan wat het cb zegt?? ik kan hem toch geen honger laten leiden? ook denk ik dat die hypo allergeen te snel verteerd is bij hem, mijn vriend heeft nutrillon nr. 1 mee genomen, maar kunnen we daar nou op over gaan, de rede dat we op hypo allergeen moesten is omdat ik vroeger allegies was voor huisdieren, maar daar ben ik over heen gegroeit, iemand raad?

2. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

ik zou zeker op je gevoel afgaan.
    Het cb ziet je kindje maar heel even en weten niet hoe hij het voor de rest doet.
    Wat je ook kan proberen is om het eerst een met 10cc op te hogen, er hoeft dan ook geen schepje extra in.
    daarnaast kun je proberen om wanneer hij extra hongerig is, om dan 30cc en een schepje extra te geven.

Mag ik vragen waarom de kleine op hypo-allergeen zit?

Het cb heeft mij ook dingen geadviseerd in voeding en heb daar eerst naar geluisterd, maar heeft mijn kindje niet goed gedaan.
    Heb mijn eigen gevoel gevolgd en nu gaat het goed.

3. Sweetness

Sweetness Actief lid

9 apr 2007
    152
    0
    0
    Hoi,

Herkenbaar probleem. Wat ook nog kan is dat zijn maagje wel gevuld is maar dat hij nog zuigbehoefte heeft. Dit komt voor als je een fles gebruikt waar hij te snel uit drinkt. Het maagje is dan wel vol maar de zuigbehoefte is niet bevredigd.

Mijn dochtertje leek ook altijd na de fles nog honger te hebben en bleef maar zoeken, zelfs toen ze al aan 180 cc zat, we snapten er niets van. Ze had haar flessen altijd binnen 5 minuten leeg. Totdat ik van iemand de tip kreeg om eens een andere fles te proberen. Ze deed er toen ruim 20 minuten over en opeens had ik een heel ander kind die wel tevreden was.

Ik moet zeggen dat 150 cc voor een kindje van nog geen 3 weken oud mij wel wat veel lijkt. Ik weet niet hoeveel flessen je geeft, 5, 6 of nog meer?

Wie weet heb je wat aan mijn tip. Succes

PS Ik heb 2 weken geleden de topic 'voeden op leeftijd of op gewicht' geplaatst, daar kun je ook nog kijken

4. Eline078

Eline078 Bekend lid

15 dec 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    ik heb nooit geluisterd naar cb.

als ik het idee had dat hij meer wou dan kreeg hij meer. ze regelen het echt allemaal zelf wel hoor. mijne kreeg ook meer dan dat hij eigenlijk mocht en zit ook prima op schema nu. ga een kind echt geen honger laten lijden.

5. Eline078

Eline078 Bekend lid

15 dec 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    overigens wel bekend hoor bij hypoallergeen dat het lichter verteerbaar is en ze dus meer ervan drinken. Je kunt kijken naar johannes broodpitmeel dat vult iets meer en vanaf 4 maandjes mag je rijstebloem geven.

Als je nou echt vindt dat hij teveel krijgt verdun het dan gewoon. gewoon niet meer schepjes maar wel meer water bijvoorbeeld. mag altijd

6. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Pas wel op. Ik dacht dat dat ookbij daan het geval was. Dat hij honger had. Hij heeft uiteindelijk overvoed in het ziekenhuis gelegen.

Als je zoon 4 kilo weegt,mag hij 600ml voeding hebben. Gedeeld door het aantal flessen.

Welke fles gebruik je? Hoelang doet hij over zijn fles?

Na de voeding zijn speen in zijn mondje doen,zodat hij nog kan zuigen.

Succes

7. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    hallo allemaal, ik heb de fles van tommy tippie, en hij doet er 10 15 min. over, ook heb ik het gisteren geprobeert met zijn speentje maar die tufte hij uit en werd driftig, ook mijn pink wilde niet helpen, ik ben op mijn gevoel af gegaan en heb hem in zijn laatste fles 150 cc water en 5 schappen gegeven, en toen was hij wel voldaan, het is inderdaad wel veel, maar hij heeft aan 135 cc gen voldoening, mijn vriend heeft een zoontje uit een eerder huwelijk, en die had dus precies het zelfde, die zat toen met zijn 5 weken op 160 cc voor hongerige baby's, dus ik denk dat onze kleine het zelfde probleem heeft, en zijn eten snel verteerd, ik denk dat we toch aan andere voeding moeten gaan denken, want hij heeft echt gewoon nog honger, ik kan de verschillende huiltjes al wel uit elkaar houden, krampen, zeuren, honger, en gisteren was het echt honger, en de rede dat wij op hypo allergeen zitten, is op advies van kraamzorg, omdat ik vroeger allergies was voor huisdieren, nu niet meer, maar ik heb vroeger ook gewone voeding gehad, en geen hypo allergeen.

8. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

je zou de hypoalergeen kunnen mengen met voeding voor hongerige baby's.

Ik meng zelf comfort en voor hongerige baby's en dat gaat prima.

9. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Hypo allergeen mag niet gemengd worden.

De kraamhulp moet dit altijd adviseren, ivm allergiën. Wij hebben 1 pak hypo allergeengegeven en daarna overgestapt op friso normaal.
    Nu mengen wij friso normaal met friso comfort,omdat daan reflux heeft.

Je mag friso normaal ook mengen met friso voor hongerige baby's.

Succes.

10. Sweetness

Sweetness Actief lid

9 apr 2007
    152
    0
    0
    Je mag hypoallergeen wel mengen alleen is het effect van hypoallergeen dan weg en kun je dus net zo goed overstappen op standaard (of wat anders).

11. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Vervelend zeg dat je mannetje niet verzadigd is. Als het alleen met de huisdierenallegergie te maken heeft zou ik overstappen op standaard of voeding voor hongerige baby`s.
    Mijn dochtertje leek ook nooit verzadigd ze wilde maar drinken drinken. Maar ze bleek dus reflux te hebben en na johannesbroodpitmeel aan de fles toe te voegen was het probleem grotendeels weg.
    Succes ermee.

12. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou geloof ik eerst overstappen naar standaard voeding. Als dat niet voldoet kun je altijd nog een zwaardere voeding kiezen.

Als je Hypoallergeen wil blijven gebruiken kun je wel wat nutriton toevoegen. Het is in principe tegen spugen, maar helpt bij sommige kindjes ook tegen de honger (de mijne gelukkig). Dat is verder ook niet allergeen. Dus een prima combinatie.
    Met nutriton heb je alleen kans op wat dunnere ontlasting..

13. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    hoi allemaal, we hebben onze kleine vanaf zaterdag op nutrilon nr. 1 gezet, en het gaat nu super goed, hij heeft er geen krampjes van gekregen, zijn ontlasting is gewoon goed, en hij raakt verzadigd, wel doen we 150 cc in de fles, de ene keer drinkt hij hem leeg en de andere keer laat hij wel wat staan, maar we zitten nu aan de 5 voedingen, want tussen de voedingen door slaapt hij 4 á 5 uur, hij heeft vanaf we op deze voeding zijn gegaan nog heel weinig gehuild, hij is nu zeer tevreden, ben zo blij nu, en we zijn gewoon op ons gevoel uit gegaan, en die blijkt goed!

Deel Deze Pagina