Hoi allemaal. Ik heb sinds 2 dagen een rare geur wat uit mijn vagina komt. Het dringt ook gelijk door naar mijn spijkerbroek, zodat ik ook 'mezelf' ruik. Alles dus dagelijks gelijk in de was! Het klinkt echt heel gek maar het ruikt een btj naar koekjes/vers brood??? Heb het ook aan mijn vriend gevraagd (tja..ik moet toch wat) en die concludeert hetzelfde. We denken dat het misschien weer een schimmelinfectie is, maar ik ben daar niet zo zeker van. Ik heb al eerder een schimmelinfectie gehad en weet hoe het ruikt en dat er dan melkachtige vlokken aanwezig zijn. Dat heb ik nu beiden niet. Jeuken heeft het bij bij nooit echt gedaan, en doet het nu ook niet. Het voelt wel behoorlijk 'dik' aan van binnen. En dat was met schimmel ook altijd zo. Dus ik twijfel behoorlijk... Is bij jullie de schimmelinfectie anders nu je zwanger bent? Herkent iemand dit? (De specifieke koekjes/vers brood geur) Of is dit misschien al het verliezen van kleine druppels vruchtwater? (Want dat ruikt licht zoetig/amandelachtig toch?) Ik vind dit zo vervelend! Wil ook eigenlijk niet naar de HA omdat de binnenkant dik is en uit ervaring weet ik dat die eendenbek pijn zal doen! Ook wil ik geen daktarin voorgeschreven krijgen, omdat ik de vorige keer bloedde hierdoor terwijl ik wel zwanger was! Dus tijdje heel ongerust geweest. Wie o wie heeft hetzelfde?
Ik weet alleen dat vruchtwater heel zoet ruikt. Als het uit je doos (hihi) loopt als je hard op je hand blaast dan is het vruchtwater en zou ik de vk ff bellen.
Bij mij is het down under ook wat gezwollen en het ruikt daar ook anders dan anders. Maar om nou te zeggen dat het naar koekjes of vers brood ruikt... Tijdens mijn zwangerschap heb ik ook een schimmelinfectie gehad, maar die was niet anders dan anders bij mij... Maar bij twijfel moet je gewoon even je verloskundige bellen anders, zeker als je twijfelt of je geen vruchtwater verliest.
Ik heb veel last gehad van een sterke geur van onderen, dusdanig dat je jezelf ruikt door je broeken heen. Bij was het een bacteriele infectie. Dit jeukt inderdaad niet, maar ruikt alleen heel onfris. Mijn huisarts geeft aan dat het binnen een paar weken vanzelf over gaat, maar je kunt er ook wat voor krijgen (1 x 4 tabletten en de volgende dag is het weg). Maar ik weet niet of je die tabletten mag hebben tijdens je zwangerschap.
Nee, zoveel is het niet wat ik verlies gelukkig! Heb VK gebeld, maar die denkt idd niet dat het vruchtwater is. Zou ook nog veel te vroeg zijn! Ik moest of naar de HA gaan of even wachten of het blijft. Heb er vandaag gelukkig geen last van.. Dus ik blijf nog even afwachten vandaag. Bedankt hoor meiden!
Hoi Narcissus! Ben wel een heel stuk minder ver zwanger dan jij, maar hier hetzelfde probleem... Heb al vanaf voordat ik testte flinke last van witvloed, maar jemigdepemig, het wordt steeds erger en het ruikt EXACT zoals jij omschrijft... Het is niet vies, maar ik word er zelf echt onpasselijk van... Zo vervelend, blehg, die broeken stinken na even dragen ook al een uur in de wind... Ik ben er nog niet voor bij de ha geweest omdat het verder ook niet jeukt, dus heb helaas geen idee wat het is, sorry.... Heb zo'n vermoeden dat de arts weer gaat zeggen: Tja, hoort erbij Hoop dat je er snel af bent meis!!! Groetjes Christy
Ik bleek ook een schimmelinfectie te hebben zonder dat ik er zelf last van had en mijn afscheiding rook ook ineens anders (al kan ik niet zeggen dat het echt koekjes achtig was ofzo maar ook niet erg stinkend) Ik heb toen 1 vaginale tablet gekregen en het was over! Ik zou voor de zekerheid toch even naar de HA gaan want als het wel een schimmelinfectie is kan het strax eventueel kwaad voor de kleine tijdens de bevalling als je er niks aan doet....
ik gebruik inlegkruisjes en dat houd de geur goed uit m'n spijkerbroeken, maar ik vind het ok erg vervelend.. want als ik geen inlegkruisjes gebruik dan is het na een halve dag inderdaad helemaal in de broeken getrokken.... erg vervelend! maar ga er gewoon vanuit dat het na de zwangerschap wel weer weg trekt !
Inlegkruisjes bevorderen het ook niet... Als je dagelijks inlegkruisjes gebruikt de hele dag door dan kan het ook erger worden de afscheiding omdat het dan een broeierige omgeving vormt...
Ik zou er niet teveel aan modderen. Ik heb één van mijn zwangerschappen echt 9 maanden lang om en om schimmel- en bacteriële infectie gehad. Om GEK van te worden.
Als het wel een candida is (schimmel) kun je ook je kindje ermee besmetten met de bevalling (spruw) dus laat het toch even nakijken door de huisarts...