Hey meiden, Sinds dag 1 van mijn zwangerschap heb ik echt enorm last van bloedend tandvlees. Zodra ik met mijn tandenborstel mijn tanden aanraak sijpelt het bloed tussen mijn tanden door, met gevolg een bloederige zooi keer op keer. Of als ik iets hards eet zoals een pistoletje of zo. Volgens de tandarts is dit een echt zwangerschapskwaaltje. Heeft iemand tips om ervoor te zorgen dat het minder wordt? erg lekker smaakt dat bloed namelijk niet. En zijn er nog meer meiden die het zo erg hebben als ik? Liefs Chantal
Ik heb het ook gehad tijdens mijn eerste zwangerschap. Nu bij de 2de heb er geen last van van. Bij mij is het op een gegeven moment gewoon over gegaan rond 16 weken ofzo geloof ik. Daarna had ik het af en toe nog eens.
Mijn tandvlees is ook gevoelig nu. Het gaat er niet van over, maar wat ik wel prettig vind is mijn mond spoelen met lauw water ipv koud na het tandenpoetsen. Is minder gevoelig. Misschien ook iets voor jou. Succes!
Ik heb er ook veel last van gehad, en mijn mondhygieniste adviseerde een zachte tandenborstel te gebruiken, en meridol tandpasta en mondspoeling te gebruiken. Alles dus van meridol. en ik moet zegen, dat hielp bij mij wel heel goed. En een paar dagen na de bevalling was ik er weer vanaf.
bloedend tanvlees is vaak een teken dat het ontstoken is. Goed zachtjes blijven poetsen (zachte tandenborstel), goed schoonhouden, liefst 4 minuten per keer poetsen. Dan gaat het als het goed is vanzelf over.
Nou dan heb ik 9 maanden ontstoken tandvlees gehad Je hebt meer bloed in je lichaam en bloed dus sneller. Eigenlijk overal en dus ook in je mond. Wat t bij mij stukker minder maakte is idd een zachte tandenborstel zoals al eerder genoemd werd en paradontax. Dan wel de roze. Smaakt de eerste keer wat raar maar eenmaal gewend is ie fijn. moet zeggen dat ik m nog steeds gebruik. Nooit meer last gehad van bloedend tandvlees (na de bevalling) echter van de week begin t weer. Dus idd echt een zwangerschapskwaaltje. En idd, dat bloed, blegh!!!
ik heb hier ook erg last van niet normaal ik spuug na het poetsen bijna alleen maar bloed. toevallig vorige week bij tandarts geweest. ik ben nu weer elektrisch gaan poetsen en ook gaan flossen en het was na een paar dagen over gelukkig
Ik heb er ook last van gehad en nu nog steeds. Mijn tandarts adviseerde elektrisch te poetsen zo voorkom je dat je je tandvlees verder beschadigd. Want als je met de hand poetst druk je vaak toch te hard en beschadigd je tandvlees alleen maar. En verder laten bloeden zij mijn tandarts ook. Maar dat elektrisch poetsen heeft bij mij wel geholpen het is nu stukken minder.
Thanks voor alle reacties. Electrisch poetsen doe ik altijd al, dus ik denk dat ik het dan toch maar eens met een zachte borstel ga proberen en zal morgen maar een andere tandpasta (paradontax) gaan halen. Ik hoop dat het gauw wat minder wordt. Ben in ieder geval blij te lezen dat ik niet de enige ben en dat het na de bevalling snel over zal zijn. Liefs
Hier ook bloedend tandvlees en niet zo'n beetje ook. Ik lees al goede tips die we kunnen gaan proberen zoals het electrisch poetsen. Mocht dat niet helpen kan ik nog altijd andere tandpasta gaan halen. Dames, allemaal succes met de zwangerschap, en de kwaaltjes natuurlijk.
Niet alleen flossen maar ook tanden stoken, niet schrikken het gaat eerst iets meer bloeden maar na een paar dagen word het echt minder!
Ik heb jullie tip opgevolgd om electrisch te poetsen en het helpt!!!!! dank je wel voor de goede tip.
Hier ook! Ik heb ook veel last er van. Met de tandestokers werkt ook inderdaad! Wat ik nog het meest vervelend vins, is dat ik het idee heb dat ik uit mijn mond ruik. Volgens mijn omgeving is dat niet zo, maar ik heb af en toe ook zo'n vreemde smaak in mijn mond. Maar goed, we krijgen het er gewoon bij kado!
Hey Dames, Nou ben nu een paar dagen aan het poetsen met meridol en alhoewel het nog wel lichtelijk bloed zo nu en dan merk ik zeker al verschil. Vind die meridol ook niet zo vies smaken als de paradontax, smaakt wel lekker fris. Ik hoop dat het over een paar dagen helemaal over is. Ik hou jullie op de hoogte. Liefs
Ik heb er ook heel erg last van. Bij mij is het zelfs dat ik smorgens wakker wordt met bebloed tandvlees en het bloed dan echt heel smerig is. Poets me tanden wel zo vaak mogelijk en gebruik listerine. En 2 keer per dag flossen.
En verder ondanks het bloeden goed flossen. Is misschien wel pijnlijk, maar als je uiteindelijk gewoon dagelijks flost wordt het een stuk minder.
ik had er ook erg last van aan het begin, en dun bloed overal! Toen heb ik meteen van die hele kleine plastic ragertjes gekocht met kleine groene haartjes van rubber, volgens mij hebben ze die alleen bij Etos.. die werken echt perfect. De eerste keer bloed het als een rund en doet het zeer maar daarna wordt het meteen een heel stuk beter! Die ragertjes nemen het vuil namelijk mee naar buiten, met stoken duw je het verder tussen je tanden.
hoii , ik heb altijd al ontstoken tandvlees maar sinds de zwangerschap is het echt vreselijk , mijn tandarts adviseerde mij te spoelen met zout water ( gewoon keukenzout in lauw water ) en dat helpt , het is wel vies natuurlijk !!! grtz en succes
Hier nog een met bloedend tandvlees en nadat ik een zachtere tandenborstel en de paradontax roze tandpasta ben gaan gebruiken, is het veel minder geworden.