kant- en klare kattenbakvulling

Discussie in 'De lounge' gestart door jetje86, 6 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik kiep ook de hele bak leeg elke paar dagen. Gewoon met de goedkoopste vulling van een euro. Werkt top voor mij, wil ook geen drollen scheppen.
     
  2. Beatissimam

    Beatissimam Fanatiek lid

    23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Biokat is geurloos en maakt de mooiste klonten! 1x per dag plas en poep scheppen en klaar. Het is zo simpel.

    Maar als jij vies bent van huisdieren en hebt gezworen nooit meer een huisdier te nemen, dan vind ik dat niet eerlijk naar het dier toe. Die komt dus op MP, simpel zat en een huisdier neem je niet voor even maar voor heel zijn leven (een kat kan 20 jaar worden).

    Ik zou pas een kat nemen als jouw kinderen daar zelf om vragen en de verzorging helemaal zelf kunnen doen.
     
  3. MamaZH

    MamaZH Actief lid

    4 mrt 2014
    360
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe weet jij dat nou. Zie dat hier mensen, de nieuwe derek. :$

    Zoals je kan lezen trouwens heeft ts gezworen geen katten meer te nemen omdat ook nog eens beide katten overleden aan een ernstige kattenziekte. Is niet bepaald leuk dat verdriet te hebben.
     
  4. Beatissimam

    Beatissimam Fanatiek lid

    23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe ik dat weet? Ik kan lezen!

    maar ik heb gezegd nooit geen dier meer te nemen. Ik ben er (heel kinderachtig misschien) gauw vies van.

    En ja 'joh', een kat kan zeker 20 worden, heb er hier 1 rondlopen. En 3 katten ben ik ook jong verloren aan resp. FIP (2 jaar) gevallen in een spouwmuur en gemummificeerd (3 jaar oud en 10 jaar later teruggevonden) en 1 aan accuut nier- en leverfalen. Die heeft 3 dagen in het ziekenhuis gelegen en was niet meer te redden. Oorzaak onbekend, ze was 'nog maar' 10.

    En ondanks dat ik er veel verdriet van heb als er een dier van me dood gaat, zal ik altijd dieren blijven houden!

    Er staat als eerste dat ze er vies van is, dus houd je lelijke toon voor je!
     
  5. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.611
    3.495
    113
    Onze kat is ondertussen minimaal 14, we hebben hem uit het asiel gehaald toen hij ongeveer 1 of 2 jaar was, maar die heeft kennelijk nooit goed van zijn moeder geleerd hoe hij zijn drollen moet begraven. Hij gaan vooral aan de zijkanten en de bovenkant van het plastic van de kattenbak krabben ;). Ongeacht welke korrels ik er in doe, als hij heeft gepoept, meurt de hele woonkamer. Ik moet dus wel poepscheppen tussendoor.
    Qua plas merk ik een goed verschil tussen wat duurdere korrels of kattenbakspul/Crystals etc. en die heel goedkope kattenbakvulling, want daarmee ruikt je huis binnen 2 dagen al naar de kattenpis. Ik ruik ook sterk, kom vaak bij mensen in huis, waarbij ik over mijn nek ga van die kattenpislucht, maar volgens mij ruiken die mensen dat zelf niet eens (meer). Nou ja, makkelijk als je het zelf niet ruikt, maar die goedkope vulling hoef ik niet meer. Overigens, ik ben ook niet lyrisch over Catsan. Die Crystals vond ik nog het beste werken, maar zijn ook best prijzig.
     
  6. MamaZH

    MamaZH Actief lid

    4 mrt 2014
    360
    0
    0
    NULL
    NULL
    #26 MamaZH, 7 okt 2014
    Laatst bewerkt: 7 okt 2014
    Moet je horen wie dat hier nou zegt. Jouw reactie is gebaseerd op helemaal niets. Tja omdat ts een kattenbak smerig vind. Ik vind de strontluiers van m'n dochters ook smerig maar dat betekend voor de rest niets.

    En blijkbaar kan je niet lezen want ik heb nergens gelezen dat TS katten weg doet of ooit heeft gedaan via marktplaats.
     
  7. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.799
    2.481
    113
    Vrouw
    Ik gebruik zelf de biocat fresh 10 kilo(groene zak) deze heeft een geurtje en klontert goed!
    Mijn 2 katten gingen altijd op dezelfde bak ( helaas is de oudste een pers van 18 jaar net overleden)

    De goedkope huismerken van de supermarkt ben ik niet zo wild van..
    Vaak klonteren die niet goed(blijft het aan de pootjes zitten) ruik je gelijk de urine of stuiven ze behoorlijk
    Ook ik ben van catsan niet lyrisch!
     
  8. Wensmamma

    Wensmamma Fanatiek lid

    4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Ik gebruik cat's best. Ben ik erg tevreden mee, het stinkt niet, is klontvormend en het werkt ideaal. Ik kan voor 2 katten (als ik het elke dag uitschep) 2 weken doen met 1 zak. Het kost 10 euro voor 10 liter.
     
  9. masami

    masami Fanatiek lid

    27 jul 2011
    4.217
    772
    113
    Vrouw
    Ik heb goedkope grit, maar om de dag kiep ik hem leeg en maak de bak schoon.
    Werkt voor mij het beste :)
     
  10. jetje86

    jetje86 Actief lid

    3 jul 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik probeer juist een weloverwegen beslissing te maken door alle aspecten van een kat hebben goed te overdenken. In mijn geval de pech en hoge dierenartskosten in het verleden en mijn afkeer tegen de kattenbak. En niet van; o wat een schattige kitten! Die moet ik hebben bla bla. Dus juist niet om op MP te zetten als het even tegenstaat om weer de bak te doen, speciaal voer te moeten kopen etc.
    Mijn zoon zal hier ook niet om vragen, laat staan zeuren, maar ik weet dat het een diepe hartenwens van hem is. Hij is heel lief met dieren. En hij heeft het niet altijd even makkelijk, maar daar hoef ik niet over uit te wijden. Ik zou het voor hem doen. En ik ben niet zo dom dat ik niet weet wat 20 jaar verzorging inhoudt. En natuurlijk geef ik zo'n beestje ook liefde.
     
  11. Beatissimam

    Beatissimam Fanatiek lid

    23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Anders begin je met een cavia. Die doen -in tegenstelling tot konijnen- mooie droge keutels. Zijn heel lief en aanhankelijk en ook gezellig (fluiten, knorren etc.). Een konijn maakt geen geluid, is niet persoonlijk en bijt sneller.

    Ik weet niet hoe oud je zoontje is, maar ik maakte vanaf mijn 7e zelf het caviahok schoon.
     
  12. El1983

    El1983 Fanatiek lid

    19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Dan ben ik blijkbaar een viespeuk :D
    De bak word hier 1 keer per week gedaan, niks geen last van geurtjes.
    De katten eten technical voer, en krijgen gewoon die kattenkorrel van kittyfriend.
    Het stink even als ze op de bak is geweest maar daarna is de geur weer weg.
    Schoonmaken doen we met chloor, laten we een dag in de chloor staan (we hebben 2 bakken die we met elkaar doen afwisselen), en spoelen we daarna schoon.
     
  13. Brezjika

    Brezjika Bekend lid

    Dito. Ik snap dat hele 'drollenscheppen' niet, bah!:D
     
  14. jojo32

    jojo32 Fanatiek lid

    26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    ik gebruik hout korrel en die bevalt prima en bijna reukvrij
     
  15. jetje86

    jetje86 Actief lid

    3 jul 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
  16. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.651
    7.431
    113
    Vrouw
    Zooplus heeft regelmatig aanbiedingen met de crystals. Ik heb pas 21 zakjes besteld. Was den probeeractie. 3 zakjes voor 9 euro nog wat. Dit waren dus de normale zakken die gewoon iets van 5 euro per zak zijn.
     
  17. MamaEva86

    MamaEva86 Bekend lid

    9 apr 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    Gewoon lekker je katten buiten laten plassen en poepen ;)
     
  18. mumija

    mumija Niet meer actief


    Ik snap eigenlijk niet dat iemand die drollen 2 à 3 dagen in de bak laat liggen stinken..:)
    Mijn katten gaan namelijk echt niet meer op een vieze bak.
     
  19. Astre

    Astre Niet meer actief

    Wij maakten vroeger gebruik van de kattenbakservice. Werkelijk het toppunt van luiheid, maar zo makkelijk!

    1x per week kwamen ze een schone en gevulde kattenbak brengen en namen ze de vieze mee en dat voor 4 euro per week. Het kan vast goedkoper, maar niet makkelijker.
     
  20. Beatissimam

    Beatissimam Fanatiek lid

    23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    A-so-siaal!!! Ze schijten namelijk nooit in hun eigen tuin!:x

    Het zal tijd worden dat er kattenbelasting wordt ingevoerd!
     

Deel Deze Pagina