Hallo Allemaal, Zoals de titel zegt zit ik hier met kant en klare krieltjes 1 dag over de datum. Normaal gesproken gaat de zak opzetten als ze 1 dag over datum zijn deze dus niet ze zijn niet gekruid. Kan ik deze nog gewoon klaarmaken vanavond of zouden jullie ze weggooien?
jahoor kan prima, als ze niet goed meer zijn ruik je dat meteen,en dan staat de zak vaak ook op knappen, hier 1 keer gehad(2wk over datum), o wat een lucht.
Ik gooi het weg.. maar ik ben panisch daarvoor... 1 keer zo ziek geweest week boven de pot gehangen dus voor 1 a 2 euro ga ik wel nieuwe halen
Haha ja inderdaad ik heb ook een voedselvergiftiging gehad wel door vlees maargoed. Ja inderdaad normaal staat die zak ook op knappen.
Ja joh, gewoon lekker opbakken... In de meeste gevallen staat er zelfs op THT wat wil zeggen ten MINSTE houdbaar tot.... Kijk als het het zichzelf al wegloopt oké, maar een dagje.. Nie hoor laat het je goed smaken
Kun je gerust opeten hoor. De uiterste houdbaarheidsdatum staat er vaak op ter bescherming van de producent. Mocht je er toch ziek van worden dan kun je je schade niet op hen verhalen. Ook een winkel mag het gewoon verkopen (als het al over datum is), koop je het en wordt je er dan ziek van dan is de winkel aansprakelijk. Alleen met zuivelproducten mag dit niet.
Zolang de zak niet bol staat, en het niet vreemd ruikt zou ik het nog eten. Alleen kan het wel vanavond ineens bol staan... Dat heb ik ook wel eens meegemaakt. Smorgens nog niets aan de hand en ik wil gaan koken en too late!
Ik ook hoor .. En ik blijf erbij dat er niet voor niets THT op staat, ook al word ik zometeen weer 100x gequote waarin gezegd word dat ze dat alleen maar doen omdat ze dat verplicht zijn.
krieltjes heb ik nog nooit in de frituur gedaan, wel schijfjes, en dan zelf gemaakt. Krieltjes toch ook maar eens proberen! TO zolang ze niet raar ruiken en de zak niet bol staat kan je het gewoon eten. Alleen zou ik ze bakken, soms is het een twijfel gevalletje en dan ruik je het pas zodra je ze bakt. (heb ik een keer met vlees gehad)
Als het nog goed ruikt en er niet anders uitziet kun je het nog gewoon eten. Als ik alles wat ook maar een dag over de datum is zou weggooien zou ik nog een baan erbij moeten nemen. Als je het goed verhit gaat het wel goed.
Het is TENMINSTE houdbaar tot! Dat wil zeggen dat het nog wel een paar dagen goed blijft. En 1 dag over datum? Die aardappels denken heus niet 's nachts om 12.00 uur 'laten we nu maar bederven' En voor degenen die voedsel 1 dag na de THT-datum weggooien, voedsel wat nog goed te eten is, al eens gedacht aan de Voedselbank? Die willen dat nog wel graag hebben. Kijk, je hebt ook nog zoiets als 'te gebruiken tot'. Dat staat vaak op vleeswaren. Dan zou ik het de dag na datum wel weggooien.
alles wat hier ook mar 1 dag over de datum is gaat de prullenbak in ! moet er niet aan denken om ziek erdoor te worden datum staat er niet voor nix op . nee bedankt ookal ruikt het nog prima weg ermee