Ja, ik maak het niet eens open, als er staat tht 12/12 en het is 13/12 dan beland het in de prullenbak. Misschien heel zonde maar ja zo doe ik het, en nee ik geef het ook niet weg, ik kan niet iets weg geven aan iemand terwijl ik het zelf niet eet, ik zou het mezelf nooit kunnen vergeven als die gene dan ziek word. Dan geef ik liever iets weg wat nog gewoon houdbaar is.
Een datum hoeft niet altijd wat te zeggen. Kijk naar het product zelf, als de zak niet bol staat, en de krieltjes niet zuur ruiken, zijn ze gewoon nog goed hoor.
Producten met het opschrift Te gebruiken tot moeten na het verstrijken van deze datum direct worden weggegooid. In tegenstelling tot de vermelding "te gebruiken tot" is de tenminste houdbaar tot-vermelding níet een uiterste consumptiedatum. De fabrikant garandeert de kwaliteit van zijn product tot de vermelde datum. Na het verstrijken van deze datum kan de kwaliteit van het product achteruitgaan, maar is nog steeds geschikt voor consumptie. bron: wikipedia
Ieder voor zich Ik weet wel, toen ik de voedselbank nog had, je vaak ook dingen over datum mee kreeg. En daar werd verteld, dat een datum niet altijd wat zegt.
Idd! In 2009 van 24-30 weken zwangerschap in het ziekenhuis gelegen door een heerlijke voedselvergiftiging bij het wokken, ik ben dus echt panisch geworden voor houdbaarheid na bijna 6 weken ziekenhuisopname van een uurtje wokken brr Zo ben ik ook zo iemand die dadelijk na de zwangerschap (nu mag het toch niet) geen gerookte zalm meer durf te kopen na die salmonella Thompson besmetting die er pas was waar 1000 man ziek van was en 4 overledenen, brrr.. Ook kiep ik dingen soms al voor de datum weg, heb vaker salades en slaatjes enzo gehad die al zuur waren/bol stonden enkele dagen voor de tht datum die nog niet geopend waren
Precies, dus een datum zegt niet altijd wat. Hier laatst ook yoghurt moeten weggooien die volgens datum nog 1 dag goed was.
Het mooie aan Wikipedia is dat zowel jij als ik iets kunnen zetten op Wikipedia, het is dus niet echt een officiële bron, maar een pagina gemaakt door Jan en alleman. Ik eet het iig niet meer. Prima dat d'r mensen zijn die het wel durven te wagen, maar na een flinke voedselvergiftiging denk ik dat men d'r toch wat anders over gaat denken..
Dat het na die dag niet meer goed is ... Iedereen kan zo vaak als die wilt tegen mij zeggen dat het maar '' een '' datum is maar ik gebruik gewoon niets wat over de datum is .. Die datum staat er in mijn ogen gewoon niet voor niets op.
Precies ! En ik kan het dan echt niet over mijn hart verkrijgen om iets weg te geven wat ik zelf niet zou eten, moet er niet aan denken zeg. Als je dan liefdadig wilt zijn geef dan iets weg wat nog goed is. ( zo denk ik dan )
Het is ook laatst in een programma op tv geweest. Neemt niet weg, dat je je eigen keuze hierin maakt. Iedereen verschilt hierin. Ik heb het met sommige producten ook, dat ik ze wat sneller niet vertrouw dan andere producten. En sinds ik zwanger ben, ben ik zelf ook wat huiveriger hiervoor hoor. We kunnen hierin wel allemaal een andere mening hebben, maar je moet gewoon doen waar je je goed bij voelt.
Lang leve de voedselverspilling Afleveringen: ZEMBLA Ik ben voor de gein eens gaan googlen: voedselverspilling - Google zoeken
kippiekip, dus iets dat al schimmelt en bol staat maar nog niet over de datum is eet jij lekker op???
Je kan het nog gewoon eten denk ik, zolang er geen enge dingen op zitten haha Ik gooi het wel meteen weg. Een keer een ei gegeten die over de datum was maar niet ziek van geworden gelukkig!