HELP brandwond aan vinger!

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweekids, 5 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik heb mezelf net gebrand aan de steel van de pan, ik bleef vastzitten met mijn vingertop (binnenkant) waardoor ik m niet snel er van af kon halen.
    Gelijk 10 minuten gekoeld met lauw water. Nu heb ik er bepanthen brand spray op gedaan werkt totaal niet! Er ontstaat een dikke blaar en hij doet echt verdomd veel pijn! Moet ik contact opnemen met de Huisartsenpost?

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Denk niet dat die veel meer kunnen doen dan dat je zelf gedaan hebt. Het zal nog wel een tijdje erg pijnlijk blijven. Beterschap.

3. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    ik zou als ik jou was de huisartsenpost bellen!
    ik heb mezelf een paar jaar geleden verbrand op mn hand met vlees bakken en ik kreeg op mn donder van de dokter dat ik niet eerder was gekomen...ik ging 3 dagen later...nu een heel lelijk litteken.
    succes!

4. puna

puna Bekend lid

23 feb 2011
    517
    0
    0
    werkzoekende
    Krimpen
    ze zullen enkel zeggen goed vet houden. heb je vaseline in huis? Niet doorprikken die blaar!

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    French was jou wond open? Want mijne is niet nat en gewoon nog dicht.

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Ja ik heb vaseline in huis!

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Als je het niet vertrouwd kun je even advies vragen, maar nooit zomaar dingen erop gaan sprayen of smeren.

8. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    ja mijn wond was open...
    ik kreeg er een giga blaar en later ook een korst op.

ik denk dat het een goed advies is van de meiden hier om het vet te houden!
    ik had toen ook een verband nodig gehad met een vette zalf...lang leve de vaseline!
    succes!x

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja steriele vaseline gazen, maar echt niet gaat dichtsmeren met vaseline uit zo'n pot want dan vraag je om infecties.

10. Triskele

Triskele Niet meer actief

gewoon even HAP bellen die kunnen je ook nog nuttige tips evt geven.

11. puna

puna Bekend lid

23 feb 2011
    517
    0
    0
    werkzoekende
    Krimpen
    Hoe gaat het nu? Heb zelf 10 jaar terug tweede graads brandwonden gehad en ik weet hoe pijnlijk het kan zijn. Vandaar mijn tip over de vaseline, moest ik er van de arts bijna elk uur op smeren.

12. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    ik had 4 weken geleden ongeveer mijn hand verbrand(aan een plastic lepel die was gesmolten)

ik moest wel naar de ha post komen ze deden een brandwonden zalf erop en me hele hand werd verbonden.
    de zalf kreeg ik mee en ik moest iedere dag naar de huisarts om het te laten verschonen en nakijken.

ze zeiden dat ze met brandwonden heel voorzichtig zijn.
    dus ik weet het voortaan als ik erg verbrand ben bel ik gewoon even voor advies.

13. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

7 jan 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    Heb een paar jaar geleden mijn arm verbrand aan de uitlaat van mijn scooter. Was even vergeten dat die ook gloeiend heet kon worden.
    Ik zou wel de HAP bellen (heb ik toen niet gedaan *schaam*). Misschien kijken die het nog even na.

14. hoe is het nu met je vinger, had je nog gebeld??

15. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Heb niet gebeld, gaat nu redelijk heb m steeds ingevet er zit nu een grote blaar op die ik niet door mag prikken lees ik overal.
    Bedankt voor alle tips :)

16. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    Ik zou toch even zilver sulfaat vragen aannde ha. 3 jaar geleden mn schouders enorm verbrand en moest dat erop smeren en vervolgens inpakken met vetgaas en verband. 2 dagen later.......blaren waren al zoveel geslonken dat ik al bijna pijnvrij was.

Dat goedje dat je kan krijgen is ook meteen Een antibioticazalf wat kans op infecties sterk verkleint.

Succes ermee meid. Niks zo vervelend als een fikse brandwond:(

17. zwangerregnawz

zwangerregnawz Bekend lid

12 jun 2010
    907
    27
    28
    Oh! Dat is niet leuk! :( Maar wat ik zelf geleerd heb, 10 minuten is echt niet lang genoeg. Ik heb van de week nog mijn vingertoppen verbrand aan het strijkijzer. Greep er zo vol aan in. MINIMAAL 20 minuten beter nóg langer. En niet de kraan op vol volume laten sproeien maar zachtjes koud, lauw (moet ook niet te lauw zijn dat het warm is he!) water. Het is namelijk de bedoeling dat je de "brand" uit de huid haalt. En dat is bij de een langer als de ander. Ik koel dus minstens een 20 minuten. En dan hou ik er nagenoeg niks aan over. Succes meid!

18. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Bij flinke brandwonden, dus met blaren of erger, wel naar de huisartsenpost gaan. Je kunt heel veel beschadigd hebben. Brandwonden "branden" namelijk nog door, zonder dat je het soms door hebt. En dan kun je het zelf niet behandelen.

En idd in het ziekenhuis laten ze je rustig een uur onder de kraan zitten.

Deel Deze Pagina