Beste, 4 augustus heb ik een miskraam gehad bij 11 weken, 'gelukkig' is deze uit zichzelf afgekomen zonder complicaties. Bij de echo na de miskraam (2 dagen er na) vertelde de VK dat mijn cyclus ook al op gang was gekomen. Rond 25 augustus had ik zwangerschaps symptomen, pijnlijke borsten, veel plassen, geuren die sterker binnen kwamen, ik voelde me weer ánders/zwanger', na een week had ik het gevoel dat het weg was.. dat zei ik ook tegen mijn man. Ik verwachte rond 31 augustus ongesteld te worden.. ik had ook minimaal bloed. Waar ik normaal heel veel bloedverlies had. De menstruatie bleef uit.. nu bijna drie weken later en een aantal zwangerschapstesten die negatief zijn, gebeurd er helemaal niks. Ik ben begonnen met ovulatie testen maar ook die geven n minimaal streepje aan. Ik weet dat het lang kan duren na een miskraam, maar ik snap niet zo goed wat er nu gebeurd. Wanneer je cyclus op gang is gekomen, krijg je dan altijd een menstruatie? Zou het zin hebben om even na de VK te gaan of de Gyn? Ik ben nooit onregelmatig geweest en het is dus een vreemde ervaring en maak me lichtelijk ongerust. Alvast bedankt! Groetjes Kim
Goedemiddag Kim, het lichaam kan behoorlijk van slag zijn na een miskraam en het kan wel een tijdje duren voor je cyclus weer regelmatig is. De eerste menstruatie na een miskraam kan hevig zijn, maar ook weinig bloedverlies geven. Dus mogelijk is het eind augustus toch een menstruatie geweest. Maar ik kan me goed voorstellen dat je hier onzeker van wordt. Daarnaast is het wel lastig te zien op een echo dat 2 dagen na de miskraam je cyclus al op gang is gekomen, dus mogelijk is de cyclus toch later gestart en kan het zijn dat je elk moment ongesteld wordt. Ik zou nog heel even afwachten en als het zo blijft en je vertrouwt het echt niet, dan zou ik je adviseren langs de huisarts te gaan. De huisarts kan eventueel bloedonderzoek aanvragen. Succes! Groetjes Monique
Dank je Monique, Omdat ik toch bij de dokter moest zijn heb ik meteen navraag gedaan. Ik mocht naar de gyn in het ziekenhuis en die heeft onderzoek gedaan. Ik was heel blij om te zien dat de miskraam volledig is geweest, mijn baarmoeder er goed uit zag.. EN dat er twee eitjes op springen staan de komende dagen.. Geweldig nieuws uiteraard!!! Ik heb niet veel kunnen vragen omdat ik met mijn dochtertje van twee was.. maar ik vroeg me af, is het toeval dat er twee eitjes zijn of kan dit met de miskraam te maken hebben. En heb ik nu verhoogde kans op een meerlingen zwangerschap? Ik ben in ieder geval enorm gerust gesteld en kan weer rustig vol goede moed verder! Mvg Kim
Goedemiddag Kim, wat fijn dat je goed nieuws hebt gekregen! Het kan zijn dat er deze cyclus twee eitjes springen, maar dan moeten beide eitjes bevrucht worden en innestelen. De kans op een tweeling is wel iets groter. Het heeft niets met de miskraam te maken dat er nu twee eitjes rijpen. Het is puur toeval. Ik hoop voor je dat je snel weer zwanger mag zijn! Groetjes Monique