31 weken: behoorlijk strakke, gespannen bovenbuik

Discussion in 'Zwangerschap' started by sunshineS1976, Dec 28, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Het viel me al een paar dagen op, maar vandaag houdt het echt al heel lang aan. Een continu strak en gespannen bovenbuik, echt boven mijn navel tot net onder mijn borsten.
    Af en toe wordt mijn buik ook hard, maar dat strakke gevoel gaat niet echt weg. Niet echt lekker. Heb ook een behoorlijk grote baarmoeder die niet hoger meer kan groeien zeg maar.

Voor iemand herkenbaar? Gister nog op controle geweest bij de vk en omdat ik er toen even geen last van had ben ik het ook vergeten te melden. Mijn bloeddruk was perfect, dus een zwangerschapsvergiftiging kan het niet zijn toch?

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Houd het ajb wel even in de gaten. Ik ben wel doorgestuurd omdat ik rond 37 weken behoorlijk last had ter hoogte van mn lever en het ging niet over met warme kruik etc. Mn hebamme (Duitse VK) vertrouwde het niet en stuurde me door naar de gyneacoloog. Ik bleek wel vuile urine te hebben, dus veel drinken en een kuurtje gekregen. Volgende dag vreselijk gespuugd en diarree etc... opgenomen met vochttekort.
    Ze waren bij mij dus wel bang voor zwangerschapsvergiftiging, ondanks dat mn bloeddruk goed was.

En die bloeddruk kan snel veranderen.... dus blij je je vervelend voelen, even bellen met je VK

3. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Dank je voor je reactie! Ik houd het in de gaten!

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    geen dank... uiteindelijk ben ik trouwens wel pas bevallen met 40+5 hoor ;) Achteraf bleek het vals alarm te zijn.... het vochttekort was deels door "gewoon te weinig drinken" en deels omdat ik mezelf helemaal had leeggespuugd en gescheten :) binnen twee uurtjes tijd ofzo. En vanwege de heftige krampen dachten we dat madammeke zich ging aanmelden.... kom je in het ZH... totaal niets aan de hand... geen ontsluiting of weëen oid:$

Share This Page