Hoi dames, Onze dochter van bijna 5 maanden komt ineens voor een nachtvoeding. Sinds ze 2 week was sliep ze door. Dus we zijn het niet echt gewend. Ik zat zelf te denken om haar laatste fles naar 210 te verhogen. Ze krijgt normaal 5 flessen van 180/6. Maar ze laat van 3 van deze flessen momenteel minstens 30cc staan. Terwijl ze het voorheen gewoon op kreeg. Wat zouden jullie doen?
Die nachtvoeding geven natuurlijk. Het is heel normaal voor een baby van 5 maanden om nog een nachtvoeding nodig te hebben. Eens doorslapen betekent geen garantie op altijd doorslapen. Houd er gewoon rekening mee dat je de komende, 2, 3 jaar heel wat gebroken nachten gaat meemaken, zodat het niet frustrerend is. De fles ophogen terwijl ze nu laat staan is niet echt logisch. Ze geeft zelf al aan hoeveel ze wil drinken, 150 ipv 180. Geef haar gewoon 6 flessen van150 op een dag, misschien is ze dan ook beter verzadigd. Of spreid de flessen nog meer en geef kleinere beetjes.
Je zou kunnen proberen 2 à 3 scheppen rijstebloem (Bambix) toe te voegen aan haar laatste avondfles. Hierdoor gaan ze met een iets meer gevuld buikje de nacht in. Wij zijn hier met 4 maanden mee begonnen en hierdoor sliep hij langer door. Als jullie dochter overdag nog voldoende heeft aan 180cc dan zou ik dit inderdaad niet 1,2,3 ophogen, helemaal als ze nu al wat laat staan.
Ze drinkt een aantal flessen niet helemaal op, maar je wil de laatste fles verhogen. Dat klinkt een beetje tegenstrijdig. Dat een nachtvoeding er opeens weer in zit, is niet vreemd. Het past wel bij de leeftijd (groeispurtje), daardoor heeft je kindje wellicht wat meer honger. Dus gewoon die fles geven, en daarna weer lekker verder slapen,het gaat wel weer over. Rijstebloem geeft geen garantie tot doorslapen. Veel kindjes krijgen er krampjes van..
Onze oudste ging rond 6 maanden ineens weer meer drinken 's nachts. Ik linkte dat toen aan het starten met bijvoeden. Maar ik lees wel vaker dat kinderen rond 5-6 maanden ineens weer 's nachts komen. Voorlopig hoort het er gewoon bij, vrees ik. Nu is hij 3,5 en 'mag' ik er weer uit omdat hij 's nachts niet alleen naar de wc durft. En zo blijf je bezig
Het is ook geen ramp hoor dat ik eruit moet s'nachts. Ik dacht dat ze toch nog wel behoefte had aan de aantal cc's die ze overdag liet staan. Ik geef haar 1 schep rijstebloem op een fles van 180/6. Maar ik denk dat ik er vanavond iets meer in doe. Moet er wel bij zeggen dat ze momenteel gigantische luieruitslag heeft. Wij denken dat het door de tandjes komt.