Kant en klare pannenkoeken eten tijdens zwangerschap mag niet?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door mxm, 3 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.625
    113
    Ik blijf het echt heel wonderlijk vinden dat mensen, zelfs na het lezen van wanneer je wél softijs mag eten, gewoon zeggen: ‘oh nee? Dat wist ik niet. Ik eet geen softijs meer.’
    Dan denk ik echt; wil je het niet lezen of zo?
    Ik denk dat de Hema hier heel verdrietig wordt als ik niet meer kom vanwege hun omzet :roflmao:;)

2. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Er is ooit een forse listria-uitbraak geweest met kant en klare pannenkoeken, ik denk dat hij daarom ooit is toegevoegd. Eigenlijk alle producten die uit een fabriek komen kunnen listeria bevatten. Het is geen doen dat allemaal te vermijden joh. Enige reden dat men er adviezen voor maakt is omdat de gevolgen bij zwangeren zo groot zijn. Goed nadenken, geen eten van onhygienische plekken eten en verder is listeria ook echt gewoon botte pech.

3. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Dit staat in die RIVM link:

Zorg voor een schoon toilet:

• Laat iemand die ziek is een eigen toilet gebruiken. Kan dat niet? Maak dan het toilet direct schoon als de zieke naar het toilet is geweest. Vervang dan ook iedere keer de handdoek.
    • Verschoon dagelijks de handdoek in het toilet of gebruik een keukenrol om de handen te drogen.
    • Spoel het toilet door met de deksel dicht.
    • Maak zeker 1 keer per dag het toilet schoon. Dit kan met een doekje en gewoon zeepsop, bijvoorbeeld met allesreiniger.
    • Let op de volgorde van schoonmaken: van schoon naar minder schoon. Begin met de deurklink, kraan, spoelknop. Doe daarna de toiletbril en de toiletpot.
    • Gebruik het doekje daarna niet om iets anders schoon te maken. Het is nog beter om doekjes te gebruiken die u weg kunt gooien.
    Ik heb echt geen tijd om mijn hele zwangerschap elke dag die wc te gaan poetsen.

4. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Ik vind het ook nogal overdreven dit dagelijks zo uitgebreid te doen.

5. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Het wordt ook steeds gekker. Mag je dan nog wel op vakantie? Een camping is dan ook een no go denk ik?
    Geen drank/drugs, sigaretten, rauw vlees en pate en met mate koffie/drop en dan komt alles goed denk ik :)

6. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Ik zou het niet doen hoor. Je weet het maar nooit met de hygiene op zo'n plek..

Nee gekkigheid. Maar ik erger me er wel aan dat veel mensen vinden dat je vooral heel veel niet moet eten als zwangere maar extra schoonmaken en hygiene dat kennelijk ook belangrijk is, dat wordt afgedaan als onnodig.

Het is allemaal onnodig. Zolang je niet rookt of drinkt ben je al heel goed bezig. En als je zin hebt in leverworst of kant en klare pannenkoeken dan eet je dat gewoon.

7. Wij2018

Wij2018 Actief lid

21 jul 2018
    465
    156
    43
    Vrouw
  8. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    En toch is het een behoorlijke lijst. Nu mag tonijn uit blik ineens niet meer.
    Dropjes mag je maar 2 of 3 per dag. Knap als je die beheersing hebt. Ik vind drop echt ontzettend lekker en vooral juist tijdens deze zwangerschap ;)
    Ik houd me echt wel aan de standaard dingen.
    Hygiëne snap ik ook dat dat belqngrijk is. Maar dit is mijn 3e zwangerschap, kinderen gaan naar de opvang en ja ik geef ze regelmatig kusjes of krijg iets in mn mond gedrukt een afgelebberd ijsje ofzo. Met meerdere kinderrn kom je al veel sneller uit op eens een vieze wc, bacteriën all over the place.

Wij2018 vindt dit leuk.
  9. Wij2018

Wij2018 Actief lid

21 jul 2018
    465
    156
    43
    Vrouw
    Het is een lange lijst, en ik kijk er naar als ik echt twijfel. Maar bij mij zijn het ook wel eens 7 of 8 dropjes geworden hoor of 1 broodje met leverworst of iets dergelijks! Het moet leefbaar blijven en vaak zoek ik ook op waar de adviezen nu echt vandaan komen.

Rauwe melk, rauwe kaas, rauw vlees en alcohol pak ik 100% niet. Mijn geliefde salie thee laat ik wel staan, roken deed ik al niet en verder is het ook gewoon gezond verstand. Tonijn e.d. lust ik niet, dus van dat nieuwe advies heb ik geen last :)

10. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Dat je moet opletten met kleine kinderen heeft te maken met CMV, iets waar in Nederland vreemd genoeg weinig over gesproken wordt, terwijl in België elke vroedvrouw en gyn ervoor waarschuwt?

Ik lees hier trouwens bij iemand op de vorige pagina ‘dan heb ik vast al een keer Listeriose gehad’, dat kan best, maar dat maakt niet uit he. Voor Listeriose kan je niet immuun worden.

Ik zou gewoon je gezond verstand gebruiken en proberen zoveel mogelijk dingen voldoende te verhitten. Ik snap trouwens dat je niet alles kan vermijden en dat de lijst heel erg lang is, maar ik krijg wel altijd een beetje de kriebels van mensen die de risico’s minimaliseren.
    Mijn mama heeft tijdens haar zwangerschap van mij toxoplasmose gehad, en je kan je denk ik niet voorstellen hoe dat moet zijn. Ze heeft ontzettend veel geluk gehad, maar de eerste 5 maanden van haar zwangerschap wist ze niet of ik levensvatbaar zou zijn, en indien ja, of en hoe zwaar gehandicapt ik zou zijn. Dat wens je niemand toe.

11. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Ik minimaliseer helemaal niets. Ik ben me bewust van risico's en doe zoveel mogelijk wat ik kan.

12. momim

momim Niet meer actief

Eet normaal nooit kant en klare pannenkoeken, maar sinds ik iedere keer dit topic zie staan krijg ik er zo’n zin in:roflmao:

13. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ik had het niet perse over jou hoor :) maar ik quote je omwille van de cmv.

NdNk vindt dit leuk.
  14. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Cmv wordt hier helemaal niet voor gewaarschuwd of attent op gemaakt.

15. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Echt heel gek vind ik dat, zowel mijn gyn als mijn vroedvrouw waarschuwden dat ik moest opletten met alle lichaamsvloeistoffen van m’n peuter, zelfs tranen. Dus geen kusjes op de mond, niet van dezelfde lepel eten, ...

En dan heb ik zelf antistoffen in m’n bloed, en toch blijft het een risico.

16. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Hoer
    Hier dus echt niets over gehoord. Ook niet verder in voorlichtings materiaal of dergelijke.
    Ben benieuwd waar hem dat in zit.
    Als ik het niet vergeet :roflmao:, zal ik het eens aankaarten bij mijn verloskundige in hoe zij hier in staan.
    Ik deel in principe dus wel gewoon eten met mijn kinderen, ik kus traantjes weg en kinderrn geven me ook gewoon een kus op de mond of lebberen mijn gezicht eronder. Nooit voor gewaarschuwd. Anders zou ik er wel wat meer rekening mee houden.
    Wanneer ik luier verschoon was ik uiteraard wel mijn handen. Maar dat is de standaard hygiëne denk ik :rolleyes:

17. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.840
    113
    Nou nou, is dat nou nodig:roflmao:

marb, Riverdale87 en NdNk vinden dit leuk.
  18. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    :roflmao::roflmao::roflmao: Sorry! Dat heb ik nu altijd :p:oops:

bozoe vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina