Lieve verloskundige(n), Ik las zopas het stukje wat Mirjam heeft geschreven over zwanger worden na anticonceptiepil gebruik. Ze vertelt hierin dat vrouwen die pas na 7 of 8 weken ongesteld werken, vaak een anovulaire cyclus hadden. Ik ben sinds 14 februari gestopt met de pil (zat er 2 jaar aan) en heb sindsdien al driemaal een normale 28-daagse cyclus gehad. Ben trots als een pauw. De eerste twee maanden hebben we nog met condoom gevreeën, maar vorige maand was ons eerste echte probeer-ronde. Ik werd helaas ongesteld. Hoewel ik weet dat het natuurlijk nog veel te vroeg is om me zorgen te maken, vraag ik me toch af of je ook anovulair kunt zijn terwijl je wel keurig een 4-weekse cyclus hebt. En vooral of dit veel voorkomt. Ik wil dit onder meer graag weten omdat ik in mijn puberteit een tijd (1,5 jaar) door omstandigheden (stress en wat te mager) niet ongesteld ben geweest. Hoewel de kinderarts toen aan mij had vertelt dat ik - toen ik weer gewoon begon te menstrueren - gewoon later kinderen zou kunnen krijgen, ben ik nu toch wat argwanend betreffende mijn eigen cyclus. Hoewel daar verder geen redenen toe zijn hoor.
Hoi, Het is onlogisch om te denken dat je geen ovulatie hebt bij zo n regelmatige cyclus. Mak je niet te veel zorgen, jullie zijn nog maar net begonnen. Geef het even tijd. Groet Evelien