Omdat komend jaar een duur jaar werd en afgelopen jaar een duur jaar was overwegen we om volgend jaar wat te besparen op de vakantie door in een huurtent ipv een stacaravan te gaan. Echter is dat voor ons geheel nieuw. Ik vraag me af of dat te doen is qua warmte. Brand je snachts en smorgens niet compleet de tent uit door de warmte? En kan iemand mij vertellen hoe dat zit met elektra? Ik neem aan dat er niet allemaal stopcontacten in zitten? Zijn er nog meer zaken waar je rekening mee moet houden ten opzichte van een caravan?
Wij hebben vorige jaar in een 'safari tent' gekampeerd. Over de hitte kan ik niets zeggen (het was juni en Normandie dus 's nachts koud en overdag prima) maar het was echt leuk! Alle gemak van een huisje (alleen maar je spullen in en uitpakken en geen gedoe met een tent opzetten) en het leuke/knusse van kamperen. In de tent lag volgens mij op 1 plek een stekkerblok, bij de koelkast. Dit was prima voor opladen telefoon en tablet. We gebruikten ook wel eens de powerbank om telefoon bij het bed op te laden. Je kunt altijd zelf nog een stekkerblok meenemen als je meer stopcontacten wilt.
Ik ga al jaren naar ingerichte tenten. Ik vind het ideaal! Goedkoper idd dan een sta caravan, meer het camping gevoel en de gezelligheid die daarbij hoort. Wat betreft stopcontacten, dat verschilt wel per tent/camping maar afgelopen jaar was er zeer netjes een stekkerdoos metvier stopcontacten beschikbaar. Inrichting is vaak prima met een vaste kast/aanrecht, bedden op hoogte, stoelen ect. Maar check wel even goed de inventaris, want die verschilt echt per tent/camping. Sanitair heb je dus meestal niet, je moet gebruik maken van het sanitair gebouw. Persoonlijk vind ik tenten die de camping zelf neer zet vele malen leuke dan een organisatie die op een camping een hele rij standaard tenten neer zet.
Warmte: is natuurlijk nogal afhankelijk van waar je heen gaat en of je een schaduwrijke plek hebt. Wij kamperen met onze eigen tent en heb zelden dat het te warm is. Elektra: geen idee, maar er zal vast ergens een stekkerblok liggen. Wij nemen altijd een stekkerblok mee, prima om op te laden. Het verschil tussen tent en stacaravan is vooral wel/geen sanitair. Je zult dus (als je in zo'n bungalowtent zit) naar het toiletgebouw moeten.
We zouden dan naar italie gaan, zelfde camping als we nu zaten in een stacaravan, Sanitair besef ik me, dat is best even wennen denk ik maar goed we zullen zien hoe dat bevalt, douche vind ik geen probleem, toilet is iets minder prettig. De tent opzich is erg groot, 3 slaapcabines met bedden, grote binnentent en dan buiten nog. Het is een lodge tent op een veranda. Nemen jullie ook iets van opvouwbare kastjes mee of laten jullie je kleding in tassen? Is er wel verlichting in zo een tent of neem he dan ook zelf mee?
Wij hebben ook al een aantal keer huurtenten geboekt, maar wel kleinschalig direct bij een camping zelf. Als je echt op zo’n megacamping een tent huurt staan ze soms wel echt hutjemutje opelkaar, dat lijkt mij qua geluidsoverlast niet echt prettig. Qua comfort vind ik het echt heerlijk; echte bedden, kookplaatje, stopcontact. Waar je wel rekening mee moet houden is de temperatuur. In het voor of na seizoen kan een stacaravan prima, maar een huurtent kan wel afzien zijn met kou snachts... Vorig jaar sliepen we eind april in een tent in Schotland en toen was het snachts 3c
We zijn dit jaar ook op die camping geweest en weten dus exact waar de tenten staan. Dat is inderdaad hutje op mutje maar juist dat lijkt ons nu een keer zo leuk ipv zo afgezonderd in die stacaravans. En het scheelt gewoon ruim 1000 euro. Koud zal het niet zo snel zijn in augustus maar ik zorg dan iig dat ik iets van pyamas bij me heb
Check even de inventaris van de tent. Die van ons had gewoon lampen en kastjes. En eens dat de tenten van de camping veel leuker zijn dan die van een organisatie!
Ik heb drie zomerseizoenen voor Eurocamp gewerkt. 1 keer in Duitsland, en twee keer in Italië. Dan woonde ik ook gewoon 5/6 maanden in zo'n tent (en dit is meer dan 20 jaar geleden dus waren wel wat meer 'basic' tenten. Maar was prima te doen hoor! Inderdaad zou ik nu het sanitair wel missen, maar qua hitte koelen die tenten 's nachts juist lekker snel af i.t.t. stacaravans. En de tenten van tegenwoordig zijn ook zoveel beter uitgerust.
Toevallig zeiden mijn man en ik afgelopen vakantie tegen elkaar: dat gaan we doen als we oud zijn. Paar maanden per jaar op zo een camping als hostess, klusjesman etc voor een bepaalde organisatie
Ik heb mijn vriend er ontmoet toen we nog jong waren. 25 jaar geleden nu. Beste baan van mijn leven...
Zojuist geboekt! En ik zag dat als we 3 dagen later zouden gaan dat het nog eens 200 euro goedkoper was dus we hebben een zeer voordelige vakantie! Helemaal leuk!
Leuk! Via Roan? Die hebben nu toch ook nog vroegboekkorting? Wij gaan ook weer boeken via Roan en gaan vroeg komend jaar, dat scheelt enorm.
Via Roan inderdaad. Ja maar de vroegboekkorting was maar 50 euro hoor, wij gaan juist laat, althans 2e week augustus.