Ons dochtertje is bijna 5 maanden. Haar schema is als volgt 8.00/8.30 180cc friso (met twee schepjes nutriton) 12.00 180cc 16.00 180cc 17.45 hapjes fruit/ groente 19.15 180cc 23.00 180 cc met drie schep rijstenbloem Haar ochtendfles drinkt ze vaak niet op 60cc vaak over, net als de fles van 16.00. De rest gaat vaak wel leeg er blijft iets over door de nutriton. Fruit en groente vindt ze heerlijk met een voorkeur voor frui Ik probeer haar diksap of water aan te bieden maar hier gruwelt ze van.. Mijn vraag, moet ik een fles afbouwen? Maar welke? Kan ik al fruit in de ochtend gaan geven en groente in de avond of wordt dat teveel? En zou ik ook papflesje in de ochtend kunnen gaan geven? Ik zou heel graag de nutriton afbouwen maar vrees dat ze dan weer zo gaat spugen.. De fles van 23.00 moeten we haar vaak wakker makrn, ze slaapt daarna zo weer verder. Alvast bedankt voor de reacties...
Volgens mij mag de bijvoeding pas na 6 maanden een fles vervangen dus ik zou de flessen zo houden. Je kan hooguit de fles van 23.00 gaan afbouwen. Ze doet het nu toch goed op dit schema en ze slaapt al goed door. Als je minder melk geeft, kan het zijn dat ze misschien slechter doorslaapt? Verder ben ik nog niet echt gestart met bijvoeding, de rijstebloem is hier geen succes en met hapjes moet ik nog starten. Dus daar kan ik geen advies over geven .
je kunt idd apart fruit en groente gaan geven. Groenten tijdens jullie etenstijd en fruit kan in de ochtend of de middag...wat het beste uitkomt. Die fles van 23.00 zou je kunnen proberen te laten vallen. Pap zou ik nog even mee wachten, gluten worden pas vanaf 6 maanden geadviseerd.
Eens met tuc, met 6 maanden pas proberen af te bouwen als ze redelijk bijvoeding eet. Hier met 3 maanden om 19.30 de laatste fles en toen zelf laten komen. Dat werd steeds later. Eerst 02.00, dan 04.00 en uiteindelijk 05.30/06.00. Dat is het heel lang gebleven. Nu is ht tegen 7en dat ze wakker wordt.