vraagje over spruitjes en een vraagje over dubbelfris

Discussie in 'Voeding' gestart door littlemama, 13 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. littlemama

littlemama Actief lid

28 okt 2008
    141
    0
    0
    mijn dochtertje drinkt alleen uit haar advent beker als er dubblefris is zit (appel peer) verdun ik die nu of doe ik er diksap in of iets dergelijks dan gooit ze de beker op de grond en drinkt ze rustig de hele dag niet.
    wat kan ik hier aan doen

vraag 2 : mijn man eet vanavond spruitjes nu wil ik dat mijn dochtertje ook geven maar omdat ik weet dat veel kids het niet lekker vinden hoe kan ik het dan het beste klaar maken zodat ze het misschien wel lekker vind ?

2. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    dubbelfris, geen idee, maar ik zou het denk ik eerst een klein beetje verdunnen en dan steeds meer. Misschien dat dat helpt en anders zou het kwaad kunnen?

spruitjes, gewoon proberen. Hier vind hij ze erg lekker! Meestal vinden kinderen ze ineens vies als ze naar school gaan en dan van andere kindjes horen dat ze vies zijn.

3. Niet meer actief

Spruitjes gingen hier prima!
    ik had spruitjes aardappelen en een klein beetje maizena papje gedaan, nou meneer smulde ervan!

Hier drinkt Enzo alleen maar roosvicee, 20 cc met 200 cc water erbij, voor de rest wil hij ook niks anders.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Drinkt ze ergens anders wel goed uit? Of wil ze perse die dubbelfriss? Dat kun je moeilijk de hele dag blijven geven. staat stijf van de suikers.
    Ik zou toch het diksap blijven aanbieden. Gewoon elke dag eens proberen. Maar dan uit iets anders dan haar gewone beker. Misschien met een rietjesbeker, of gewoon uit haar fles.

Spruitjes gaan er hier ook zo in. Maar ik heb wel eens gehoord dat er abrikoos bij kunt doen, dan is het wat zoeter.

5. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    tsja lauwe thee misschien? en als ze echt niet anders wil gewoon zoveel mogelijk verdunnen. of elke keer iets anders aanbieden,op een gegeven moment heeft ze echt wel dorst en staat ze misschien meer open voor iets anders...?

spruitjes,mijn zoontje is er dol op!

6. littlemama

littlemama Actief lid

28 okt 2008
    141
    0
    0
    sinds ze haar advent beker heeft en ze geen sap meer uit haar fles krijgt drinkt ze zowie zo minder als voor heen (3x 50 cc)
    lauwe thee wil ze helemaal niet evenals water .
    hievoor had ik ranja geprobeerd maar als het te slap was naar mevr haar zin dan sloeg ze ook de beker uit mn handen en dronk ze rustig de hele dag niet .
    ik heb deze ochtend multivitamine sap van ace geprobeerd en dan verdund met water en dat gaan ook goed

7. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    lust iris geen roosvicee.? ace drink zit ook vol met suiker of vervangers. er zijn verschillende smaken. de mijne drinkt niet anders. ben het steeds verder gaan verdunnen, dat het nu water met een smaakje is. hij drinkt er ongeveer 240cc van.

8. Niet meer actief

en heb je haar nog spruitjes gegeven?

9. littlemama

littlemama Actief lid

28 okt 2008
    141
    0
    0
    ja maar zelfs met appelmoes zat ze steeds te grillen

10. Niet meer actief

Nou ja, je hebt het geprobeerd toch!

11. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Ik denk niet dat multivitamine ACE sap een verstandig idee is omdat daar toegevoegde vitamine A, C en E in zit (vandaar de naam) en vit A in te grote hoeveelheden is voor een kind niet goed.
    Misschien even navragen bij de fabrikant/ het CB?

12. littlemama

littlemama Actief lid

28 okt 2008
    141
    0
    0
    roosvicee daar is ze echt niet dol op dan wil ze eerder excotische sap van jumbo die moet je ook met water verdunnen maar dan wil ze echt de sap proeven anders drinkt ze helemaal niet

13. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    dat is ongeveer hetzelfde als roosvicee. ik zou wat je nu geeft gewoon geven en het over een tijdje wat verdunnen. het is in elk geval beter als dubbelfris of ace. heeft bij mijn zoontje ook even geduurt voor het wat dunner kon.

Groetjes, Miranda

14. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik wil je niet voor het hoofd stoten met mijn reactie, maar het lijkt mij dat als je een kind iets niet geeft ie het ook niet mist.

jou dochter is op de een of andere manier in aanraking gekomen met dubbelfris en wil nu niks anders meer.

die multivitamine zooi zou ik nooit geven (als ze nog zo klein zijn), staat stijf van de suikers en toegevoegde zooi.

alyssa krijgt de ouderwetse roosvice.
    ze wil het wel erg zoet hebben, maar ze drinkt het goed.
    idd, zoet beginnen en steeds meer water erbij doen.

als je dochter echt niks anders wil drinken dat die zoete troep kan je misschien (als ze dat wel wil) een flesje melk met extra water geven.
    bv 180cc+3 schepjes voeding.
    zo krijgt ze wel vocht binnen, maar niet teveel voeding.

succes ermee.

liefs doris

15. littlemama

littlemama Actief lid

28 okt 2008
    141
    0
    0
    ze wil helemaal geen melk meer het was iedere dag weer een strijd en brullen dus daar zijn we mee gestopt ze krijgt nu smorgens en savonds bambixpap gemaakt van haar kunstvoeding
    en verder drinkt ze uit antilekbekers dus voor haar geen fles meer . wij zijn het zoeter gaan maken op aanraden van de huisarts omdat ze anders helemaal geen voch binnen kreeg haar luiers waren smorgens droog .

Deel Deze Pagina