Hey dames.. Ik ben de afgelopen weken best wel constant ziek geweest, hele erge verkoudheid gehad, koorts gehad en me in de afgelopeb 8 weken 2 keer daarvoor ziek gemeld.. nu ben ik weer ziek, niet echt koorts maar ik voel me gewoon zwaar beroerd.. duizelig misselijk amper kunnen opstaan dus ik heb weer vrij genomen.. gister ben ik wel gewoon zo gaan werken tot 3 uur en nu kan ik vandaag niet en is mijn baas echt zwaar pissig.. Een ander meisje is ook ziek dus ze staat nu samen met een stagaire.. dus ik snap wel dat ze boos is maar ze blijft er echt gewoon op doorgaan en uiteindelijk met pijn en moeite vrij kunnen krijgen maar nu moet ik vrijdag de hele dag komen werken.. ik word hier zo moe van en ook gewoon echt verdrietig van het onbegip.. Alsof ik hier ziek op bed wil liggen ofzo.. Ook ben ik best bang omdat ik best een hoop last heb van mijn bekken en op werk constant harde buiken heb dat ik toch misschien voor de 34 weken moet stoppen.. en dan zit ik echt al helemaal niet op haar reactie te wachten... Wat zouden jullie doen in dit geval?? Dinsdag moet ik weer naar vk en bespreek ik het ook wel met haar maar voel me voor nu zo radeloos
Afspraak aanvragen met jullie arbodienst om daar alles even mee door te nemen en plannetje te maken? Elk bedrijf moet een arbodienst hebben..
precies wat Elsbeth zegt. Naar de arbo arts gaan. Vk mag volgens mij alleen een advies geven. Als je bekken nu al op gaan spelen, adviseer ik je wel om naar zo'n bekken therapeut te gaan. Bij mij heeft het echt super geholpen! Ze heeft me nu ook al tips gegeven hoe ik daar met de bevalling mee om moet gaan.
Heel erg bedankt dames.. ik zal even contact opnemen met de arbo arts van het bedrijf.. en dan kijk ik wel even verder hoe het gaat
De arbodienst zou ik zeker doen, maar ik zou ook met je verloskundige overleggen of je bloed nagekeken moet worden. Als je zo duizelig bent, dat je amper kunt opstaan, heb je misschien baat bij medicatie.
Op tijd minderen met werk. Dan is de kans dat je straks niets meer kunt kleiner. Wanneer je nu al last hebt van je bekken dat kan dat hard achteruit gaan. Ik begrijp dat je niet eerder wilt stoppen met werken dan 34 weken. Maar begrijp dat het voor een werkgever ook lastig is als een werknemer elke keer vlak van tevoren zich ziek meldt. Dan kan een werkgever beter weten dat je nu maar half inzetbaar bent bijvoorbeeld, dan kan er gezocht worden naar een oplossing. Trouwens zou ik me niet schuldig gaan voelen. Deed ik namelijk wel en daardoor heb ik veel te lang doorgewerkt. Mijn werk was ook zeer belastend voor mijn bekken en nu mag mijn man me overal in de rolstoel rondduwen.
Dankjulliewel.. ik heb mijn vk gesproken en ze denkt ook gewoon dat ik een griepje heb.. we houden het gewoon bij de afspraak van dinsdag.. Pff hoop28 wat heftig dat je nu in een rolstoel zit.. ik wil dat evht voorkomen dankjewel voor de tips..
Je kunt het voor je kindje maar één keer goed doen... en dat is dus je grenzen aangeven. Vanaf nu zul je wel vaker op onbegrip gaan stuiten, onbegrip dat jullie dingen anders doen, niet naar een feestje komen omdat jullie kindje op tijd moet slapen etc etc. Als je eenmaal kinderen hebt zul je keuzes moeten maken in het belang van je kind en daar is een ander niet altijd blij mee. Jammer dde bammer.
Nu heb je griep, daar kun je niks aan doen natuurlijk. En heel vervelend voor je baas maar het is zoals het is. Wat nog vervelender is, en dan vooral voor jou, is dat je mogelijke problemen voorziet in je werk mbt je zwangerschap. Hoe lastig ook-je ziet haar reactie al aankomen zei je- toch heel belangrijk om tijdig met je baas te bespreken. Er zijn regels en wetgevingen omtrent werk en zwangerschap, waar je misschien wat aan hebt (bv extra pauzes). Jij en je kindje zijn nu het belangrijkst toch? En misschien kan je vk iets zwart op wit zetten (over waarom en hoe je het rustiger aan moet doen tijdens je werk) wat jou kan helpen een gesprek aan te gaan met je baas. Veel succes👍
@mausi.. Wat omschrijf jij het mooi!!! Prachtig gezegd! Ik vind het zelf vaak ook lastig om me niks aan te trekken van wat anderen vinden (het lukt trouwens steeds beter!) Maar jouw woorden neem ik mee!
Bij ziekte door zwangerschap doen ze vaak minder moeilijk. Die uren worden, na de 24 weken iig 100%, doorbetaald door het uwv, dus dan is er budget om iemand anders aan te nemen
@cjsb, wat vervelend dat je baas boos is. Ik heb er helaas ook mee te maken. Vorige zwangerschap half jaar geleden bevallen, weet het snel weer zwanger. Had ik me ziek gemeld bij 24 weken. Heb een hoge bloeddruk en gebruik medicatie. Had veel klachten en harde buiken moest echt stoppen van vk en gynacaeloog. Nu 14 weken zwanger en sinds een week wier ziek, wacht nu op een uitnodiging van arbo arts. Ik zit er zelf doorheen en gynacaeloog gaf advies met klachten niet werken en van vk die zei van de week helemaal niet werken. Misschien is het bij mij anders door hoge bloeddruk en medicijn gebruik. Maar wat hier al werd gezegd denk aan je eigen en je kind. Je kan het niet overdoen. Voel me nu ook super schuldig, maar als ik nu moet werken gaat het niet goedkomen. Dan maar een teamleider boos.