Zon 30 jaar geleden heb ik een yoghurt maker gekocht. Ik heb hem destijds 1 of 2 x gebruikt. Nu kwam ik hem tijdens de verhuizing tegen en twijfelde of ik hem zou wegdoen of houden. mijn man eet elke dag yoghurt, dus hij wil weten of zelfgemaakt lekkerder smaakt en dus de machine uitproberen. Ik ben alleen de handleiding kwijt en ik heb echt geen idee meer hoe het moest het is er 1 met 8 kleine potjes, ze zijn ook in het nieuw uitgebracht zag ik. Wel ander merk maar gaat mij echt om hoe maak je yoghurt? Van Google werd ik niet veel wijzer nl iemand die deze misschien heeft en mij op weg kan helpen?
Ik vond dit via Google https://simoneskitchen.nl/zelf-yoghurt-maken-is-heel-eenvoudig/ Edit En deze https://www.landleven.nl/inspiratie/lekker-eten/2018/juni/zelf-yoghurt-maken-zo-doe-je-dat/ Vooral bij de laatste denk ik dat ik het ook maar eens ga testen. Ooit eerder gezien maar moest je bacteriën toevoegen en vond dat teveel gedoe. Zou het ook in de slow cooker kunnen?
Dit is helaas niet wat ik zoek, ik zoek echt met de machine met potjes. ik kan wel de handleiding vinden van deze machines maar niet de hoeveelheid yoghurt/ melk verhouding en ook niet of er water in die bak moet. Beetje lastig uitleggen
Ik maak soms yoghurt met warme melk en als starter dus wat yoghurt... Alleen zonder machine, dus daar heb je niet zoveel aan. En ja, is wel lekkerder dan yoghurt uit de winkel (vind ik dan), maar smaken verschillen uiteindelijk.
@mamabri Zelf niet het geduld het filmpje af te kijken. Maar volgens mij werkt hij met een. Yoghurt maker.
De eerste keer twee eetlepels, maar naarmate de starter vaker wordt gebruikt wel wat meer, omdat het "verzwakt". Uiteindelijk moet je weer nieuwe yoghurt gaan gebruiken als starter.
2 lepels yoghurt en aanvullen met melk. Mijn ouders gebruiken dat best vaak en lukt altijd goed. Weet iemand of je ook ineens smaak kan toevoegen? Confituur vb. We hebben zelf ook zo een machine maar wij eten eigenlijk niet zo graag witte yoghurt.
Ik heb het uitgeprobeerd en man en ik vinden het echt veeeel lekkerder dan uit de winkel, veel minder zuur dus er hoeft geen suiker of zoetstof in terwijl ik toch echt van zoet hou. alleen hij is wel echt een stuk dunner. Ik las iets over melkpoeder, maar vond ik best prijzig Heeft iemand toevallig nog een ander idee om het dikker te krijgen? Langer doorkoken had ik al gedaan, dat werkt niet.
Ik neem aan dat je het een beetje kunt indikken zoals je ook met hangop doet? Of is het zo dun dat het direct door de doek heen gaat?
Het is vergelijkbaar als drinkyoghurt dus echt dun. En het zijn kleine potjes dus dan hou je niks over haha