Ik werk ook bij de overheid, het scheelt idd wel per functie wat er gedragen wordt, over het algemeen hoe hoger, hoe netter. Maar niemand loopt hier strak in (mantel)pak. Nikes, spijkerbroek en trui is net zo normaal als een pantalon met blouse. @Mooiezomer kan je niet een mail naar iemand sturen met je vraag?
Ik kan op mijn werk wel redelijk casual gekleed dus wat dat betreft kan ik je niet helpen. Maar wat mij wel opvalt is dat er de afgelopen jaren echt wel wat veranderd is. Een aantal jaar geleden waren de accountants die bij ons kwamen voor de controle echt nog wel zakelijk gekleed, pak of minimaal pantalon met blouse/overhemd, de laatste keer zag ik zelfs spijkerbroek met sneakers. En dan waren ze dus bij de klant op bezoek. Dat was vroeger echt een no go. Ik heb het in het verleden wel eens gevraagd. Gewoon gezegd bij mijn huidige werkgever draag ik altijd een spijkerbroek, wat is bij jullie gebruikelijk want anders kan ik mijn garderobe daar nog wat op aanpassen.
Ik denk dat ik voor een soort pantalon ga met een shirtje en een loshangende blazer. Beetje veilige keuze. Dan zie ik daar wel wat anderen dragen.