@Nichelle: oh ja, werk in de keuken. Ik heb accuut medelijden met je man! Ik heb als hulpje in een keuken van een bejaardenhuis gewerkt. Witte kleding, maar als die nat werd (en dat wordt het als je zo'n grote keuken schoon spuit) scheen het door. Dus je moest er echt iets onder. Lange broek, t-shirt met daarop overhemd met lange mouwen. En dan urenlang in dat smalle vaatkeukentje staan, met een enorme vaatwasser die constant stoom produceert. Echt om ter plekke dood neer te vallen met dit weer! En dicht bij de pannen enzo staan was ook geen pretje. Bah, wat had een hekel aan mijn baantje op dit soort dagen! @Adriana: Een jort mouwtje of blote schouders/oksel maakt niet zo heel veel uit inderdaad. Maar het gaat hier ook over mensen die met lange mouwen en lange broek moeten lopen en dichte schoenen. Ik vind het op een dag als deze toch echt wel verschil maken of je een open schoon en een stukje bloot onderbeenbeen en blote onderarm mag hebben of dat alles bedekt moet zijn. Het stomme is: als een werkgever epeen vrouw zou dwingen om bij 3 graden buiten rond te lopen in een minirok en bloot shirtje, spreken we er schande van. Maar als mannen (en soms ook vrouwen) bij temperaturen boven de 30 graden volledig bedekt rond moeten lopen, soms zelfs met stropdas en jasje, dan moeten we het ineens maar normaal vinden. Toch bizar dat het modebeeld voor sommige mensen boven gezond verstand blijft gaan. Het is toch niet meer dan normaal om je kleding aa te passen aan het weer. En dat betekent niet dat je in bikini naar kantoor moet. Maar een dicht overhemd met lange mouwen en en stropdas of het dragen van een panty slaat gewoon nergens op met dit weer.
Niet erg tof als je alles moet bedekken maar bij sommige beroepen kan ik het wel begrijpen. Ik doe schoonmaak werk en wij zijn verplicht om een lange broek, dichte schoenen en werkshirt (erg dik) aan te trekken. Doen we dit niet, krijg je die dag niet uitbetaald. En 3 uur lang schoonmaken in een pand zonder airco is ook niet tof!