Hi dames, Ik werk zelf vier dagen in de week op kantoor in Den Haag. Sommigen zeggen dat Mariahoeve niet echt Den Haag is en ze hebben dan ook wel een punt. Het is ook niet zo gezellig als midden in het centrum werken. Bijna al mijn vriendinnen hebben een kantoorbaan. Je kunt lekker met ze kletsen over het wel-en-wee op de werkvloer en al is het niet dagelijks als in Jiskefet, gezellig is het wel. Heb je grappige gebeurtenissen die je hier wilt delen...... Groetjes, Danielle
hoi, Ik werk ook op kantoor 24 uur p/w. Tja maak vaak wat grappigs mee, maar kan er nu niet meer op komen
Hoi hoi, Ik werk ook op kantoor, begin morgen weer na mijn zwangerschapsverlof. Spannend! Ik heb het idee dat mijn directeur lichtelijk dyslectisch is en moet soms stiekem wel lachen om hoe hij dingen schrijft. Kreeg bijvoorbeeld een keer een sms of ik een bestand naar hem wilde doormailen omdat hij op een andere pc zat omdat hij zijn laptob was vergeten.... Mijn Nederlands is ook niet perfect, maar vond dit wel grappig. Als ik nog meer bedenk (of vanaf morgen meemaak!) zal ik weer een berichtje plaatsen.
@anno1977 spannend hoor zo'n eerste dagje . Bij mij bestond deze dag eigenlijk alleen maar uit kletsen en werk bij praten. Veel sterkte morgen!
Dankjewel, ik vind het ook wel erg spannend! Begin de eerste week met halve dagen dus dat is wel lekker. Morgen zal voornamelijk bestaan uit opruimen. Mijn vervangster is namelijk een paar weken geleden per direct gestopt (wegens omstandigheden), dus het is een grote bende! Maar goed, het meest spannend is natuurlijk mijn kleine meisje wegbrengen... ben benieuwd hoe dat zal gaan! Gelukkig is het een heel vrolijk meisje, dus heb er alle vertrouwen in dat het met haar wel goed zal gaan.
Hallo kantoormama's, Nou, Evy achterlaten bij het KDV viel me alles mee zeg. Ja, leuk is natuurlijk anders en voelde me ook wel een beetje raar maar kon het gelukkig droog houden. Het was zoals verwacht inderdaad een behoorlijke puinzooi. Ik ben de enige vrouw daar, en normaal vind ik het wel lekker om tussen de mannen (6 in totaal, werk op een klein kantoor) te werken. Maar in dit soort situaties: In het keukentje lagen twee bruin uitgeslagen vaatdoekjes, de handdoeken in de wc's zijn ook al in geen weken vervangen.... Stelletje smeerlappen. Heb meteen maar overal wat schoons neergelegd. Verder nog niets leuks meegemaakt, morgen weer een dag! Groetjes
Ik behoor ook tot deze groep mama's Werk in het centrum van Den Haag, heerlijk in de pauze winkels bekijken alhoewel een half uurtje wel erg snel voorbij is... Stond vandaag echt met me bek vol tanden, collega kwam bij me langs met de vraag of haar zoontje 45 minuten even bij ons op kantoor mocht spelen pfff.... We zijn hier toch geen creche?!!! Uiteindelijk heb ik toch, ja, gezegd als ie maar speelgoed mee heeft. Want ik ben hier om te werken en niet met een kind te zitten spelen. @ anno1977: lijkt me erg frustrerend als dat vaak voorkomt.
8) centrum Den Haag !! Dat lijkt me erg leuk. Is gewoon gezellig om uit werk nog even op een terrasje wat te drinken. Ben je direct de dag kwijt. Groetjes, Danielle
Het is zeker super relaxed hoor! In de pauzes spreek ik ook regelmatig met vriendinnen af. Maar soms een beetje slecht voor mijn portemonnee hahaha
Het is zeker super relaxed hoor! In de pauzes spreek ik ook regelmatig met vriendinnen af. Maar soms een beetje slecht voor mijn portemonnee hahaha
Ik heb een tijd in de binnenstad van Leiden gewerkt en toen had ik een uur pauze..... zo! Was ook erg slecht voor je figuur, hahahahaha... konden we gewoon voor een pannenkoek gaan, of Chineesje pakken LOL. Vandaag lekker naar werk gefietst. Is voor mij rond de acht kilometer en dan heb je eind van de dag niet meer het gevoel dat je acht uur achter een buro hebt gezeten.... X-Daan
Nou, ik werk niet echt op een spannende/gezellige locatie, maar gelukkig is de baan wel heel leuk, haha. Heb de eerste week er al weer opzitten, de tijd is echt voorbij gevlogen. De eerste keer mijn dochter achterlaten op het KDV was wel even raar, maar het viel me alles mee. Mijn meisje heeft het er erg naar haar zin gehad, maar het was allemaal veel te interessant dus slapen was er bijna niet bij. Vanmorgen is ze bij oma geweest, en dat ging natuurlijk ook hartstikke goed. Op het werk was ik er ook zo weer in. Er is heel wat achterstand, dus heb genoeg te doen. Maar nu eerst genieten van vier dagen vrij!
Ja ik ken dat, alsof je nooit weggeweest bent. Vier maanden vliegen zo voorbij en als je je 1.000 mailtjes hebt doorgeworsteld is ook je eerste werkdag voorbij!! Een dagverblijf is ideaal voor je kleintje. Jij lekker rustig aan het werk en de kleine met veel plezier tussen allemaal andere kindjes! Vera is soms niet mee te krijgen naar huis. Kun je je werktijden met de opvang combineren?? Gr.Danielle
Hoi Danielle, Ja, dat gaat wel goed. Het KDV is geopend van 7.30 tot 19.00 uur. Mijn werk is op 5 minuten loopafstand van huis, en het KDV is vijf minuutjes met de auto. Ideaal dus! Ik breng haar rond een uur of acht, en tegen half zes haal ik haar weer op. Fijn weekend!
Hi, Het is weer mooi weer, vaak krijg je dan weer brandoefeningen en zo.... Laatst hadden we een bommelding. Geflipt iemand die belt met het bericht dat er een bom in het gebouw zou liggen. Tja, iedereen toch maar naar buiten toen bleek dat het geen grap was. Komt de politie eindelijk, neemt contact op met de BHV-ers en vraagt doodleuk aan eentje: "kunt u binnen even kijken of er een verdacht pakketje ligt?" Duh!!! Dat hoort de politie toch te doen?? Enfin, drie uur later mocht iedereen het pand weer in, vals alarm. Nu hangen overal alarmnummers en berichtjes dat je niet met je mobiele telefoon bij de bom het alarmnummer moet bellen... Tja, toch iets geleerd. Doegie.