Hi dames, Graag jullie mening/ervaring... Hebben jullie een nieuwe kinderwagen gekocht of tweede hands? En welke merken zijn echt goed?? Ik heb echt geen idee de wagens die ik gezien heb zijn rond de 1000 euro.... toch best een hoop geld, maar ik weet dat dit belangrijk is... ben ook zeker van plan veel te gaan lopen zeker omdat ik in het voorjaar beval.. en van plan ben veel te gaan lopen. liefs jeda
Ik ben al (meerdere malen) voor een tweedehands wagen gegaan. Toen ik de eerste keer zwanger was, heb ik een Mutsaerts Trans4mer voor een tientje gekocht! Fantastisch van genoten voor dat geld! Maar omdat ik uiteindelijk het zitje naar me toe wilde draaien, heb ik een Quinny Buzz tweedehands gekocht. Ook fijn gebruik van gemaakt voor...ik dacht.. 125 euro? Nu ik weer zwanger ben, had ik eerst een Stokke Xplory voor 250 gekocht. Maar omdat hij uiteindelijk niet in de auto pastte, heb ik hem weer (met winst) verkocht. Voor dat geld heb ik nu een Quinny Moodd van MP geplukt. Daarvan moet het gebruik nog blijken, maar ik vind hem als nieuw! Ziet er te gek uit! En komt ook nog eens uit 2013. Tja... Het is hetzelfde als met auto's.. als je de auto koopt en de showroom uit rijdt, schrijf je al direct geld af.. Zo zonde m.i.! Welke merken echt goed zijn.. mja.. dat moet je zelf bepalen. De A-merken zijn zo op te zoeken. Quinny, Stokke, Joolz, Maxi Cosi... Je kunt altijd in elke winkel gaan testen en daarna op MP gaan zoeken naar een goede tweedehands.
Hier een 3 in 1 kinderwagen van het merk Tako (Pools) nieuw voor 200 euro bij een bevriende 'handelaar' gehaald. Met autostoeltje dat dus ook gewoon voldoet aan alle veiligheidseisen. Vrijwel alles aan een kinderwagen is wasbaar dus 2e hands was ook geen probleem geweest voor mij.
Ligt eraan, ik vind kinderwagens vaak wel behoorlijk uitgeleefd, of je de onderdelen nou kan wassen of niet. Wij gaan waarsch. voor een nieuwe, maar dan kan de tweede (als het ons gegund is) er ook nog in liggen. Ieder z'n eigen mening uiteraard!
Voor mijn dochter een nieuwe Mutsy gekregen, die is inmiddels naar m'n zus gegaan en wij hebben via MP een 2e hands iCandy duowagen gekocht. Als ik die nieuw had moeten kopen met alle opties was ik ruim 2000 euro kwijt geweest, nou dan mag er van mij wel een krasje of vlekje op zitten. Alle zittingen, matrasjes en bekleding zijn in de was geweest. Eerst getest bij de Prenatal/Babydump en daarna een goede deal op MP gezocht
Wij zijn voor een nieuwe bugaboo gegaan. Ik wilde toch graag een nieuwe wagen, gewoon omdat ik dat Eem fijner idee vind. Maar er is niets mis met tweedehands!
Ik heb een Maxi Cosi Mura 3. 2e hands gekocht en ziet er nog uit als nieuw! Je kunt alles wassen en anders netjes schoonmaken met een vochtig doekje (billendoekje).
Wij hebben bij de eerste een nieuwe gekregen van mijn ouders, en die gaat straks voor een derde mee (en inmiddels al ruim 5 jaar full time in gebruik, bijna dagelijks). Een Mutsy Slider is het. We kregen korting omdat het een oud kleurtje was, en een showmodel, maar alles zat er op en er aan, dus echt nieuw. Ik vond het fijn én leuk, en omdat we wisten dat we meer dan 1 kindje wilden vonden we het het geld wel waard. Koop je een nieuwe en krijg je uiteindelijk toch maar 1 of 2 kindjes, dan issie daarna vaak nog netjes genoeg om op MP te zetten en nog wat voor terug te krijgen. Daar heb ik graag de nieuwprijs voor over! Gelukkig betaalden we toen geen 1000 euro hoor, ik geloof 600 ofzo.
hier een tweedehands. overgekocht van iemand voor 30 euro wij hebben hem weinig gebruikt en zijn al snel overgegaan op een buggy met ligstand en babyinsert(met 4mnd). We gebruikten bijna alleen de draagdoek/draagzak dus voor die paar keer vonden we het wel kunnen, en de kinderwagen was zo'n onding om mee te nemen. Ik vind een nieuwe zonde geld, er zijn zat op marktplaats die nog zo goed als nieuw zijn.
Wij zijn nu voor de tweede keer voor een tweedehands wagen gegaan. Onze oudste lag in een quinny en nu hebben we een buggaboo. De quinny ook weer verkocht. Ik vind de prijzen echt bizar, heb nu een prima wagen voor 70 euro. Wij dragen ook vooral dus dan vind ik het helemaal heel duur. En veel mensen gebruiken die dingen niet super lang dus ze zien er nog prima uit. Mijn hele baby uitzet heeft minder gekost dan een nieuwe kinderwagen zoals buggaboo
Hier deze week een nieuwe stokke xplory gekocht omdat we zo'n scherpe aanbieding gekregen hebben dat een 2ehands op marktplaats niet veel goedkoper meer was .
Ik Denk dat ik voor de bugaboo ga frist car van Victor en rolf. Ben een beetje verliefd op die wagen. je ziet dat model ook zelden op straat. De veren vind ik ook top van die wagen ,en de wielen kunnen er vanaf als je het wilt inklappen. Ik heb ook de stokke gehad bij mijn dochtertje. Maar nam heel veel ruimte in beslag in mij kofferbak .
Ik heb ook een tweedehandse combibuggy gekocht van het merk peg perego.Hij is nog zo goed als nieuw en maar heel weinig gebruikt.Vind de meeste wagens gewoon hartstikke duur en op marktplaats zijn ze nog vaak nauwelijks gebruikt.
Ik heb vorige week een Stokke Xplory gehaald. Zelf ben ik heel vaak naar de winkel gegaan en twijfelde heel erg.. Toch heb ik besloten om een stokke te nemen. is een dure wagen maar je kan er zeker met 2/3 kinderen doen.. als je het vergelijkt met de mutsy of quinny is hij steviger.. onderstaande heb ik meegekregen van de verkoper.. Wat ik heb meegekregen is: Quinny Moodd = Makkelijk inklapbaar, past bijna in alle kofferbak tenzij het een hele kleine auto is, 4 wieler is stabieler dan de 3, voetsteuntje niet te verstellen waardoor je baby snel kan uitgroeien en zit een gat in waardoor je baby ook zijn voetjes ertussen kan krijgen, kleine mand voor boodschappen Mima= hele mooie wagen alleen weinig opbergruimte beneden en voetsteuntje niet te verstellen Bugaboo= stadswagen, makkelijk in te klappen, handig voor op strand, is niet heel zwaar, makkelijk met openbaarvervoer Mutsy = makkelijk met openbaar vervoer, compact, niet zwaar. andere merken ken ik niet ben benieuwd wat het word