Mijn man en mij is opgevallen dat er hier een kindje in de straat woont dat altijd in dezelfde kleren loopt,nooit naar school gaat,altijd buiten word gezet door zn ouders om daar maar te gaan spelen zodat hij niet in de weg loopt,scheldwoorden heeft waar ik niet op zou komen,en pas 6 jaar is..... Wat kan hier aan gedaan worden? Ik vind het zo zielig voor het jochie,ook al is het geen lieverdje. Het jochie loopt al dagen lang buiten van in de ochtend af en zelfs als het regent is hij buiten met zn bal. Hun hebben altijd een touwtje uit de brievenbus hangen zodat hij gewoon weer naar binnen kan maar het komt gewoon ook regelmatig voor dat de ouders die naar binnen halen en als hij naar binnen wilt de deur soms niet open doen. Dat gebeurd niet vaak maar het gebeurd wel! Ook wanneer het regent. Ik vind dat je als ouder zijnde dat gewoon niet kan maken naar je kind toe. Zou daar iets aan te doen zijn of niet? Vroeg het me af... Liefs!
er is een meldpunt kindermishandeling waar je dit zou kunnen melden. Misschien is het wat veel gezegd om dit kinder mishandeling te noemen (al vind ik het er wel naar neigen)... http://www.amk-nederland.nl/ Hier kun je terecht als je je zorgen maakt over een kind uit je omgeving... Succes!
Al is dit misschien niet meteen mishandeling, verwaarlozing is het wel. Ik zou er ook niet over na hoeven denken.... BELLEN! Gr Firella
Niet naar school gaan? Snap niet dat er al lang niet iemand is geweest, dit kindje is toch leerplichtig!? Ik zou idd er een melding van maken!
Melding van maken....het gezin komt niet te weten dat de melding van jou komt. Een kind hoort gewoon naar school te gaan! Dat ze een keer buiten spelen in de regen is niet erg, wat dat betreft zijn we tegenwoordig veelste beschermend. Maar de hele dag buiten en dat hij nat naar binnen kan of mag, dat kan natuurlijk niet
Zou toch wel heel zeker van mn zaak zijn als ik de kinderbescherming zou inlichten hierover .. misschien haal je meer overhoop dan nodig is , en misschien ook niet ... Maar ik vind het wel zielig voor het jochie , misschien zou je eens een anonieme brief kunnen sturen dat als je het nog ziet dat dit gebeurt , je wel de kinderbescherming inschakelt .. En als dat knulletje echt niet naar school ging was daar allang melding van gemaakt door de school en dan komt het vanzelf bij de kinderbescherming terecht .
ik zou het zeker melden! ik ken ook een kind die ook altijd op straat rond zwerft iedereen aanspreekt en ook bij vreemde mensen naar binnen gaat.... het kan nog gevaarlijk worden ook dan vind ik
Denise, ik zou het eens aangeven bij Merites (maatschappelijk werk). Ik weet dat zij een project bemoeizorg hebben lopen, maar of zij van daaruit iets kunnen doen weet ik niet. Ze kunnen je in ieder geval verder op weg helpen.
Weet niet of jullie het verhaal van mijn overburen hebben gelezen? Meisje van 14 hoog zwanger,crimineel en alles... Zo ook de ouders! Ik vind het gewoon niet normaal dat een kind van 6 jaar zo erbij moet lopen. Van de zomer viel me al op dat het jochie om 22.30uur nog gewoon voor aan het spelen was buiten. Toen was hij nog 5. Ik maak me echt zorgen om dat jochie. Als hun dochter van 14 al straftaken heeft gehad in dr zwangerschap 2x en een jaar voorwaardelijk heeft die ze ook al verknald heeft. Ouders met strafblad.... En we wonen echt in een leuke buurt alleen die overburen die zijn zo. Gelukkig verder niemand! Maar we zien alles gebeuren daar en we zien ook dat het steeds erger word daarzo. Ben alleen bang dat als ik een meldig maak,al is het anoniem,ze toch ons weer lastig komen vallen en we hebben vorige week al aangifte gedaan van die mensen omdat ze ons met de dood hebben bedreigd omdat we hun geen geld willen lenen. Want ik zou er nog wel achterkomen zodra ik buiten ben. Kom door hun al alleen maar buiten wanneer mijn man er bij is want met mn man erbij doen ze helemaal niks maar moet er niet aan denken dat die mensen mij wat aandoen als Lieve erbij is. Zowiezo moet ik er niet aan denken maar ik wil niet dat Lieve hier ook een slachtofferrol in moet gaan spelen,en ze is nog maar 16 maanden! En kan je zeggen dat ik niet zo snel bang ben,wel voorzichtig maar niet bang,maar van die mensen ben ik doodsbang! En als hun maar een vermoeden hebben van dat ik een melding heb gemaakt over hun zoontje van 6 dan kan ik echt niks meer.... Wat een ellende ook eigenlijk he Dat het jochie buiten speelt is niet het probleem maar hij schopt ook zijn bal expres tegen ons raam,tegen de auto en fokt de honden met regelmaat op. Dat er niemand langs komt omdat hij leerplichtig is snap ik dus ook niet. Ze zijn al vaste klant bij de jeugdzorg maar die doen dus ook niks. Komen zo nu en dan eens langs en dat is het. Maar wat ik wel weet is dat er nu hardere actie komt nu die zoveelste aangifte is gedaan naar hun toe. Maar het jongentje van 6 dat gaat dus ook helemaal mis nu. Dat gezin krijgt vandaag of morgen echt zware crisis. ALs je hier 1 dagje zit dan snap je helemaal wat ik bedoel. Het is echt TE ERG daar! Vind het ook echt sneu dat een kindje van 6 al zo 'verpest' kan zijn.
Emotionele mishandeling valt daar ook onder. Ik zou zeker melding maken naar het steunpunt. Beter een keer te veel dan helemaal niet en zal je zien gebeurt er een zoveelste familie drama.
@ Sim: Ja zijn dezelfde ouders. Het lijkt daar in een paar weken tijd zo erg te zijn geworden. Wordt steeds gekker daarzo. Zit wel te denken om een meldig te maken maar durf het gewoon niet. Want wat gebeurd er als ze weten dat ik dat heb gedaan?
En toch zou ik melding maken. Heb een keer erg lang getwijfelt of ik het zou doen...was ook n jochie van die leeftijd werd ook altijd buiten gemikt...Stond gewoon ooit in zn broek te piesen omdat hij niet binnen gelaten werd... En dan kreeg hij op zn lazer als hij n natte broek had! Ik had contact met die mensen en probeerde dat joch ook n beetje op te vangen. Had toen zelf nog geen kinderen. Maar zelf zat ik toen ook niet echt fijn...geregeld ruzie met mn vriend en zn moeder die telkens over de vloer kwam en ruzie maakte enzo. En heb toen eigenlijk verder niks gedaan. Het leek ook allemaal niet zo erg...behalve dan dat hij altijd op straat hing...en soms niet binnen mocht. Thuis was moeders niet echt het toon beeld van liefde...knuffelde nooit enzo. Maarja dat deed mijn moeder ook nooit...dus... Op n gegeve moment heeft mn vriend werk gekregen in Leiden en gingen we dus van Eindhoven naar Leiden verhuizen...ging allemaal erg snel en heb dus verder nooit melding gemaakt...en contact verloren met hun. Heb tot op de dag van vandaag spijt dat ik dat niet gedaan heb. ZEKER nu ik zelf kinderen heb en beter weet hoe zoiets reilt en zeilt en dus eigenlijk wel HEEL zeker weet dat dit toch echt wel onder kinder mishandeling valt. Het is verwaarlozing...ja ok...maar wat denk je dat dat psychisch doet met zon kind? Weet niet hoe het afgelopen is met het gezin maar voel me er nog steeds een beetje schuldig over....had gewoon moeten bellen. Al was er niets gebeurt verder...er had iig iemand komen kijken en dan was er iig al wat bekent...misschien dat de volgende melding als die er ooit gekomen was WEL effect had gehad dan.
Denise lees anders deze folder eens. http://www.amk-nederland.nl/download/omgevkleur.pdf Dan kan je altijd nog besluiten of je melding wilt doen.