Wie herkent dit? Onze zoon hangt heel erg aan mij, wil alleen door mij getild worden. Troosten kan ook alleen door mama. Hij laat het troosten door een ander wel toe, maar pas als mama een kusje gegeven heeft is het ook echt over. Bij alles is het mama doen... Heel vervelend voor mijn man, die mag niets terwijl hij zo graag wil. We zijn net terug van 4 weken vakantie en het was de hele vakantie: mama tillie (tillen). Lopen wilde hij niet en deed hij dan ook niet. Door een ander getild worden was een drama. Voor mijn ook wel vervelend, ik wil ook wel eens de zorg aan een ander overlaten, maar dan moet ik echt weg zijn wil hij het goed vinden. Het zal vast een periode zijn hoor en vanzelf overgaan, maar ik zoek eigenlijk een beetje herkenning bij jullie??? En hoe gaan jullie ermee om??? Ik probeer het wel uit handen te geven en het drama dat dan volgt te negeren. Maar vind dat eerlijk gezegd wel moeilijk. Denk dan, ik kan het net zo goed even zelf doen, ik zit hier ook maar...
Hier ook een echt mama's jongentje en een papa's meisje Vaak als we de kindjes op bed leggen wisselen we elke keer.Dus vandaag doe ik mijn dochter en morgen draaien we weer. Als ik mijn dochter steeds haar "ik wil papa" zin geef dan leert ze niet dat het papa en mama is.Vandaar dat wij dan vaak afwisselen met vaste rituelen.
Hier ook! Geen idee ook waarom het zo gekomen is, maar inderdaad op vakantie was het mama voor en mama na. Ik moest verschonen, ik moest naar bed doen, moest met hem douchen, hem aankleden en alles. Werd er niet echt blij van. Waren we eindelijk met zijn 3en, moest ik alsnog alles doen. Mijn man staat het niet toe en doet gewoon toch de dingen die luca niet wil dat hij doet. Zeker met naar bed doen en naar bad en aankleden, doet mijn man het gewoon, dan maar ruzie en om de dag, of twee dagen doe ik het. Ook doen we het wel eens samen, maar hij moet gewoon leren dat mama en papa deze dingen allebei doen.
hier is dat ook. ik zie er geen kwaad in. mijn zoon is ook echt een mama kindje maar zijn zus ( mijn dochter van 17) kan er in feite het allermeeste mee op momenten dat niks meer wil. maar als hij auw heeft dan is toch echt een kus van mama nodig. papa is ook heel lief op een andere manier. wij zien er geen kwaad in en forceren hem ook niet expres de andere kant op hierin.hij is ook gek op zijn papa, maar bepaalde dingen wil hij toch liever bij mama, als die er is.er komt nog tijd zat dat papa en mama allebei ontzettend stom zijn. koester deze tijd maar zou ik zeggen, hij is voorbij voor je het weet.
Zo doen we het ook wel en papa is altijd goed voor een flink potje donderjagen en naar bed brengen doen we eigenlijk altijd samen... zo af en toe doet papa wel eens iets, terwijl hij het niet wil. en ik denk nu ook meestal, nu wil hij nog wel bij me zijn, over een paar jaar schaamt hij zich vast voor me en als ik niet thuis ben, bv op papadag dan is het ook geen probleem. en als hij 's avonds in bed ligt wil hij ook altijd nog een kus en knuffel van zijn vader. leuk om te lezen hoe anderen hier mee omgaan en dat we niet de enigen zijn....