Dames, de hele handel aan de buitenkant heet niet vagina maar vulva. De vagina is alleen maar dat inwendige deel wat later in de zwangerschap ineens 'geboortekanaal' heet 8)
hahaha ! Ach iedere moeder heeft toch haar eigen benaming? Mijn moeder zei altijd je spleetje. Hahaha nou dat vind ik écht het meest verschrikkelijke woord.
Als ik een meisje zou hebben zou ik werkelijk niet weten hoe ik het zou noemen Ik vind 'plassertje' ook zo apart, terwijl dat volgens mij wel het meest gebruikt wordt.. Maar goed, misschien kan Purelan helpen? Dat kreeg ik voor m'n tepelkloven, en toen die weg waren zeiden ze dat ik het kon gebruiken voor de schrale billetjes e.d. van Damien.. Is lekker vet, en kan dus ook op open huid gebruikt worden..
mijn moeder noemde het truus.... hmmm, later maakte we kennis met iemand die Truus heette. Dan sta je als kind toch wel raar te kijken!
Bedankt voor alle tips, ik maak het nu goed schoon met alleen water en doe er nu even niets op, alleen als ze naar bed gaat wat zuurvrije vaseline.
zou het schoonmaken met gekookt lauw water en niks er in smeren , iets in de vagina smeren is nooit goed, niet best voor de zuurgraat en ze kan door al het gesmeer in de vagina afscheiding van krijgen
Ik zou alleen niet als je ooit een arts of zo zou bellen hiervoor het over "het kapotte doosje van mijn dochter" hebben.....om misverstanden te voorkomen
Ik zou juist denken dat een arts dat meteen weet te plaatsen, zo ongebruikelijk is die benaming niet en artsen maken natuurlijk alles wel mee.