HoiHoi Ik moet even mijn hart luchten hoor! En misschien dat iemand tips heeft! Ik ben zo bang dat ik het allemaal niet goed doe met Tijn! Om te beginnen heeft Tijn totaal geen enkele ritme met niks! Niet met eten niet met slapen en niet met wakker zijn! Hij krijgt BV op verzoek en 2 FV op een vaste tijd, ben aan het afbouwen... Tijn slaapt overdag heel veel, en savonds is hij klaar wakker en afgelopen nacht zelf de hele nacht! Moet ik hem dan overdag wakker maken zodat hij snachts/s'avonds slaapt? Dat vind ik zo zielig en heb wel eens gehoord dat je dan een onrustig kindje kan creeren en het juist averechts werkt en hij snachts nog gaat spoken! Zo slaapt hij 3 uur achter elkaar en zo doet hij allemaal haze slaapjes! Tijn slaapt snachts in zijn eigen bedje, maar overdag wil hij dat niet! Als ik hem slapend weg leg, huilt(lees krijs) hij binnen 5 min! Hij slaapt overdag dus beneden! Ook spuugt Tijn veel..zelfs na 2 uur komt er voeding uit! Niet alleen een mondje maar soms ook echt krachtig! Ik houd hem na de voeding al 15 min. rechtop, maar dit helpt dus niet altijd! Pff..voel me gewoon ff heel onzeker...Wil zo graag dat Tijn het goed doet en een patroon krijgt, tuurlijk verwacht ik niet dat hij binnen een maand een vast ritme heeft, maar ik zie geen enkele vorm van regelmaat! Elke dag, elk dagdeel! is alles anders! Wat doe ik verkeerd en hoe kan ik het anders doen? Probeer alles volgens een vaste volgorde te doen..(1 borst, luier, 2e borst, spelen etc) Zo moest even mijn verhaal kwijt, zit er ff doorheen hoor...wil zo graag dat mijn mannetje al het goede krijgt! Hoe gaat/ging dat bij jullie? Maar..Tijn lacht wel al! Dat wilde ik ook even kwijt! hahaha kus miek
tsja, geduld! Bij ons was het ook lang zoeken. Op een gegeven moment kreeg ze om de 3u voeding. Als ze bijv om 10 had gehad, hield ik haar even vast, even in de box ofzo daarna naar bed. (in de bakerzak) als ze tegen 14u dan bijv nog niet wakker was ging ik haar wakker maken. En op een gegeven moment had ze een soort van ritme. De ene x kwam ze na 3u en andere x na 4u. Maar nogmaals je kereltje is nog klein en het komt echt vanzelf! En ik zou het toch blijven proberen in zn bedje;ook dat moet ie leren....nou meid suk6 gr charlotte
Hoi Miek Wat fijn dat hij wel al lacht heerlijk is dat he? Hier wil ons mannetje overdag ook niet in zijn bedje slapen. ik hou hem dan maar gewoon beneden dan krijgt hj tenminste nog wat rust. maar ik probeer het wel iedere keer weer een keer. Over dat terug geven heeft hij dat alleen bij de fv of ook bij de bv? Anders zou je andere fv kunnen proberen.
Ritme heeft inderdaad tijd nodig, heb ik ook gezien bij mijn dochter. Mijn zoontje doet het redelijk goed. Hij komt overdag zeker om de 4 uur. En als hij zich niet na 4 uur meldt maak ik 'm wakker (behalve 's nachts). Als ik hem boven neerleg, slaapt hij ook wel. Ik denk dat hij 't liefst de hele dag lekker dicht bij me licht maar dat kan nou eenmaal niet. En hij ligt 't liefst op z'n buik. Als hij in de box ligt, vind ik dat oke dan kan ik 't in de gaten houden. Maar 's nachts slaap ik (als hij me laat slapen ) en dan vind ik het geen prettig idee dat hij op z'n buik ligt. Probeer het vol te houden! Succes
Oh, wat is het onzeker en verwarrend hè, net moeder zijn... herkenbaar hoor! Hier na bijna een half jaar eigenlijk ook niet. Zodra ik denk van: hé, dit likt op een ritme!... gooit ie het weer helemaal om. Ik ga er in mee, dus als ik iet wil doen, zoals boodschappen doen, dan doe ik dat meteen na een voeding. Ik plan dus wat ik wil doen op een dag, maar niet de tijden zeg maar... zeker in het begin vroegen we mensen bij ons te komen ipv bij hen. Nu gaat dat steeds beter en gaan wij ook naar anderen toe. Misschien moet je hem juist niet slapend in bed leggen. Hier werkt dat veel beter. Goed opletten op de eerste tekenen van vermoeidheid, zoals gapen, in oogjes wrijven, wegkijken en dan naar bed. Of je probeert een draagdoek, in het begin toen Jarik krampjes had heeft hij daar ook heerlijk in geslapen, lekker dicht tegen me aan. Heeft Tijn er last van? Hier ziet alles er ook anders uit. Maar ik zie ritme ook anders denk ik. Meer in een vaste volgorde van handelingen zoals je omschrijft dan op vaste tijden. Meid, je doet het hartstikke goed! Het feit dat je je er zo druk om maakt laat zien dat je erg veel van je zoontje houdt! Het gaat vanzelf ook beter heb ik gemerkt. Dus niet aan jezelf twijfelen hoor! Nog 1 vraagje: waarom stop je eigenlijk met bv?
HoiHoi Bedankt voor jullie reacties meiden! Stom he dat je soms zooo onzeker kan zijn! Ind. ik houd zoveel van me mannetje dat ik gewon het aller beste voor hem wil! Fijn om te horen dat Tijn het gewoon "normaal" doet! En dat het niet gek is dat hij nog geen "ritme" heeft! Ik heb besloten dat ik hem na de FV van 14 uur elke dag ga proberen in zijn eigen bedje te leggen! Maar weet wel dat ik hem niet ga laten krijsen, want ik zie het doel daar niet van in! Maar ind. als hij moe lijtk in bed leggen! Tijn spuugt zowel met BV als met FV! Ik heb wel het idee dat hij er last van heeft, want voor het spugen kan hij behoorlijk huilen en soms komt er ook een "pijn" huiltje uit! Dit ga ik di ook zeker vreagen bij het CB. Stranger: Waarom ik ga stoppen met BV? Ik heb altijd geroepen, mijn kind krijgt BV! En besloot het minimaal 2 maanden te doen..maar.... Ik vind het zo tegenvallen! In het begin was het doorzetten want meneer wilde niet drinken, dus de eerste drie dagen kolven en met lepel gevoerd, daarna wilde meneer juist alleen maar eten en had ik flinke kloven..toen had ik al zoiets van..pfff..dit kost mij zoveel energie dat ik er kierewiet van word! Maar die 2 maanden he, dus hoppa doorzetten! Gaat dus steeds beter en Tijn drinkt heel goed aan de borst, maar bij mij blijft het tegenstaan..ik doe het nu echt voor hem en ik heb er gewoon ergens heel erg veel moeite mee! Kan het moeilijk uit leggen, maar het voelt zooo benauwend! Omdat ik me schuldig voel naar Tijn toe, wil ik nu niet inene helemaal geen BV meer geven, ik geef hem 2 FV(die voor de nacht slaapt hij langer op dan BV) en dan kolf ik zelf om de productie op peil te houden zodat ik hem de andere voedingen wel zelf kan geven! Zo krijgt Tijn toch nog ongeveer 5 BV binnen per dag! Ben benieuwd naar nog meer reacties en ervaringen! kus miek
Heeft Tijn geen last van reflux dan gaan ze ook veel spugen en dat kan ook pijnlijk zijn voor hem. ZOu het anders even laten nakijken.
Hey Miekie... joh, je kindje is nog maar een maand oud. Het is dan niet gek dat hij nog geen ritme heeft! Ik denk dat zodra je op volledige FV zit dat je dan al meer ritme hebt... maar zo niet, bedenk dat het een aantal maanden kan duren.
Ik zou niet teveel druk zetten achter een ritme... wij hebben dat ook niet. Hij eet waneer hij honger heeft en hij slaapt waneer hij moe is en de rest van de tijd is bij beneden. Ik zou hem ook wakker in bed leggen bij de eerste tekenen van vermoeidheid, evt even bij hem blijven, aaien over zn hoofdje ed. Zodat hij rustig in slaap valt... Als je gewoon zorgt dat hij regelmatig zn rust krijgt dan komt het langzaam aan vanzelf wel maar dat kan best nog een paar weken/maanden duren hoor. Jammer dat je stopt met bv. Het is vooral de eerste 2 maanden zwaar is mijn ervaring, daarna wordt het makkelijker.
heey meid je moet je niet zo druk maken joh! ieder kind is weer anders, iedereen is wel eens onzeker, maar ik luister toch het meeste naa rmijn gevoel! succes meid!
Ik herken het helemaal. Ik was rond 5 weken ook radeloos. En toen de magische aankoop...... DE BAKERZAK. Wat een wereld van verschil. Als ik hem te slapen legde in die zak sliep Olivier gelijk omdat hij niet meer onrustig met zijn armpjes maaide en zichzelf krapte. Doordat hij beter begon te slapen (inclusief doorslapen 's nachts) werd hij een vrolijk mannetje met WEL een slaap, eet ritme.
een paar weken geleden had ik nog datzelfde gevoel! de ene dag was ze de hele dag op (doodvermoeiend voor ons allebei - maar slapen ho maar!), de andere dag sliep ze dan bijna de hele dag. nu begint ze meer een ritme te krijgen (en dan bedoel ik inderdaad niet een ritme op vaste tijden, maar een ritme in voeding, spelen en slapen) en da's voor ons allebei heerlijk. Tussendoor is ze dan veel wakkerder en ik heb ook weer eens wat tijd voor andere dingen. Heerlijk. Dit voor elkaar gekregen door bij eerste tekenen van vermoeidheid te slapen te leggen (overdag meestal in de box en 's avonds in haar eigen bedje). Vaak moet ze zich wel in slaap huilen (zo'n hangerig vermoeid huiltje); zodra ze gaat krijsen dan haal ik haar eruit om te troosten en daarna weer opnieuw proberen. En over de BV: jammer dat het je zo tegenstaat. Ik had dat in het begin ook heel sterk, maar nu kan ik er echt van genieten en vind ik het zelfs moeilijk om te zien als ze een flesje afgekolfde melk krijgt... Veel succes met de overstap!