Mijn dochter van bijna 3 kan zich ook wel even vermaken maar soms heeft ze van die momenten dat ik alles met of voor haar moet doen en dan red ik het soms ook niet...net als jij ben ik ook echt doodop elke dag. Gisterochtend nog zitteb janken van frustratie omdat ze(onbedoeld) mijn bril had kwijtgemaakt en ik dus niks zag. Kind kan er niks aan doen inderdaad maar zodra mijn man er is laat ik hem het overnemen in de avond. Scheelt ook weer wat. Succes nog met de laatste loodjes.
Ja het is soms echt pittig! En dan helpt dat extra gewicht en die hormonen natuurlijk ook niet echt! De kids kunnen er niks aan doen, maar aan de andere kant jij ook niet en soms heb je gewoon je grens bereikt. Mijn vriend werkt in de horeca, dus als hij werken is, is hij echt de hele dag weg tot in de nacht. Als hij vrij is, pakt hij alles van mij over hoor, maar de dagen dat hij werkt moet ik het echt zelf doen allemaal. Gelukkig heeft zl ook niet altijd zo'n bui als gisteren. Vaak is hij buitenspelen met de buurtkinders of kan hij zichzelf wel aardig vermaken. Gisteren op de een of andere manier hing hij heel erg aan me, ondanks uitleg dat mama niet constant met hem kan spelen nu.
Ach meid herkenbaar hoor. Ik ben nu 21 weken en ik heb er nog 1 rondlopen van 3. Gelukkig kan ze best goed zelf spelen maar ze heeft ook genoeg momenten dat ze zoveel aandacht vraag en dat is me dan ook soms te veel. En soms kan ik dan ook weleens te fel reageren en daarna voel ik me toch schuldig. Dan denk ik ach zij heeft er ook niet om gevraagd dat ik soms te moe ben. Maar aan de andere kant ze zullen ook moeten leren dat niet alle tijd meer naar hun gaat straks zullen ze het ook moeten delen.
Zeker met een man in de horeca kan het idd soms best pittig zijn, dat is hier ook het geval. Weet niet of hij sochtends al vroeg moet beginnen, maar hier is het meestal pas vanaf 10.00 in het weekend en als ik me niet fit voel mag ik altijd nog even lekker rustig aan doen. Als ik jou was zou ik dan ook juist op die tijdstippen er even gebruik van maken dat hij er dan wel is.
Mijn tip voor jou: neem vriendjes mee! Toen ik hoogzwanger was liet ik de meiden vaak een vriendin meenemen. Dan houden ze elkaar bezig. Ik reed ze bijvoorbeeld naar het zwembad, sprak af dat ze bij me bleven en ging dan zelf aan de kant zitten terwijl zij in het zwembad staafjes opdoken die ik weggooide (appórrrrt! ). Zelfde trucje kon in ballorig oid, of gewoon bij het speeltuintje in de buurt. En qua samen doen koos ik dingen die lekker rustig waren: de 5-euro-ochtend van de bios, voorlezen, broodjes bakken, etc. Gemak dient de mens hoor. Nu de kleine er al lang is, doe ik het eigenlijk nog steeds zo. Ik neem vaak een hele optocht aan kinderen mee naar huis. Iedereen verklaart me voor gek, maar het is écht veel rustiger dan wanneer ik maar 1 kind en de baby thuis heb.
Dot doe ik ook hoor op een dag als ik ontzettend moe ben. Ze spelen dan alledrie boven of vliegen naar buiten bij goed weer. De jongste mag dan nog niet mee, maar die zet ik dan op de bank met de iPad. Ik hoef alleen te zorgen dat ze drinken op tafel hebben staan. Verder redden ze zichzelf wel Mijn man is de hele week van huis, dus ik maak het mezelf wel gemakkelijk. Meeste dagen gaan prima hoor, maar er zit soms een dag tussen dat ik het echt niet trek met twee kinderen alleen.
Hier net zo.. Had een ks en de dag dat ik thuis kwam was er al een vriendin binnen aan het spelen! Heerlijk toch, idd een stuk rustiger dan! Haha!
Lang leve de televisie! Kinderen voor de buis, rust in huis Ik ben nu bezig mijn tv verslaafde te helpen met afkicken hihi.
@engeltje, ja hij begint op z'n vroegst om 10.30 en moet dan rond kwart voor 10 weg van huis. Soms laat ik hem dan de kleine naar school brengen kan ik nog even blijven liggen, maar als hij de nacht daarvoor om 2.00 uur thuis was vind ik dat ook zowat haha! @nafnaf: goed idee! morgen komt er een vriendje spelen, dus die vermaken zichzelf wel dan! @fluitekruid: hahahaha sorry erg grappig XD normaal gesproken doet hij ook graag tv kijken ja, ideaal! Afgelopen zondag.. not so much haha
Mijn dochter is net 3 geworden en wil ook de gehele dag ge-entertaind worden. Ik doe veel boekjes lezen op de bank, of aan tafel samen puzzelen, spelletje of knutselen. Ik zorg dan voor een kan limonade erbij met 2 bekers zodat ik niet teveel heen en weer hoef te lopen. En vaak in de middag tegenwoordig even samen op bed filmpje kijken of mag ze even met mijn telefoon spelen terwijl ik lekker lig te rusten. Als ik dat soort dingen niet doe ben ik ook echt kapot moe. En ik ben nog niet eens 30 weken zwanger
@ligero: ook slim, die limonade en samen op bed! Die van mij krijg ik niet meer op bed bij mij hoor in de middag haha maar je hebt groot gelijk hoor, we hebben allemaal onze rust hard nodig en dat zal idd nog erger worden, nu je ook het einde nadert
Dat is dan weer het voordeel van een peutertje, slapen doet ze niet meer maar ze vindt het heerlijk om samen op het grote bed te knuffelen en een filmpje te kijken!