hoe dreumes laten slapen in de winter?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Reina5, 15 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    Mijn baby is nu bijna dreumes. Vorige winter lukte het nog goed om hem onder een dekentje te laten slapen, maar nu schuift, rolt hij naar alle kanten toe en gaat hij gelijk huilen als ik hem onder een (ingestopt) dekentje leg. Nu heb ik de winterslaapzak al in gebruik waar hij nog lekker warm in ligt met pyama en romper en het is zo'n 18 graden. Maar straks wordt het wel 15 a 16 graden op z'n kamertje.

Hoe doen jullie dat dan? Sliep jouw kindje onder een deken en hoe gebruikte je die deken? Of had je genoeg aan een winterslaapzak met mouwen?

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Onze oudste sliep vorig jaar toen het écht koud werd, in zijn winterslaapzak met volledige pyjama én mouwen eraan geritst. Als wij dan gingen slapen, legden we een losse deken over hem heen, niet ingestopt. Meestal was hij dan zo tot rust gekomen dat ie er aardig onder bleef liggen. Als hij halverwege de nacht eventueel wakker werd van de kou (deken kwijt), was hij vaak zo groggy dat je hem gewoon weer kon toedekken.

3. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    Ja, dat is een idee een losse deken zodra hij slaapt. Eerlijk gezegd slaap ik zelf liever de nacht door dat hij de hele nacht warm blijft. Maar ja, dat hebben we allemaal :D.

Groggy :D

4. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    he reina!

Ik doe het nu zo: thijs slaapt in een slaapzakje zonder mouwen, maar 's avonds als ik naar bed ga leg ik een dekentje over hem heen. Met dit dekentje dek ik hem ook toe overdag, zodat hij in ieder geval eraan gewend raakt. (in jullie geval zou ik het gewoon in het bedje laten liggen, dan weet hij in ieder geval dat het in het bed hoort).

En wanneer het echt kouder gaat worden, gaat Thijs in een dikke winterslaapzak met mouwen en hoop ik dat hij dan in ieder geval 's nachts ook onder de deken blijft liggen.

Succes!

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik stop mijn dochtertje altijd in. In de loop van de nacht schuift ze (denk ik) wel onder de dekens vandaan, maar ik ga in principe nooit bij haar kijken zolang ik haar niet hoor. Inmiddels is haar bed redelijk hoog opgemaakt dus ze kan niet meer echt onder de dekens vandaan zeg maar. Ze ligt nu nog in een gewone slaapzak; als het straks echt koud wordt, heb ik nog een winterslaapzak, en eventueel nog een extra deken, of een dubbele deken in een dekbedovertrek.

6. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    @allen: ik vind het dekentje erover heen leggen als hij slaapt voor mij het beste idee. En misschien red hij het ook met een slaapzak met mouwen of een romper met lange mouw onder z'n pyama. Want ons mannetje is gewoon heel beweeglijk en wil alle kanten van het bed kunnen zien. Instoppen werkt niet. Een dekentje in een overtrek lijkt me ook wel handig, dat ga ik ook nog proberen. Maar ik denk dat ik het zo wel ga redden.

Vannacht is het 16,5 graad geworden op z'n kamertje en hij was nog lekker warm met z'n slaapzak zonder mouwen, een gewone pyama en romper korte mouw, dus voorlopig gaat het zo gewoon goed en heb ik nog wat extra mogelijkheden.

Uiteindelijk gaat het gewoon elke keer weer om ervaring opdoen merk ik. Bedankt voor de ideeen! :)

Deel Deze Pagina