Hier ook maïzena gebruikt toen de billetjes helemaal kapot waren, niks anders hielp, alles toen geprobeerd. Hydrocortison van de huisarts gekregen, allergische reactie en toen werd het alleen maar erger, zo zielig. Als laatste redmiddel maïzena, echt het enige dat hielp.. Als de billetjes alleen maar rood zijn, heel dun sudocreme erop en vaak verschonen. Succes!
Zat ik ook al aan te denken, ook in combinatie met de uitslag in z'n gezichtje... Hier gebruikten we ook altijd maizena of ongeparfumeerde talkpoeder bij kapotte billen, maar dan wist ik dat het van doorkomende tanden was anders had ze er geen last van! Mits je het eerst hebt laten controleren dat het zeker geen schimmel is! Hier hielpen al die smeerseltjes in ieder geval helemaal niks, werd het alleen maar erger van!
Ik ben gisteren bij de huisarts geweest, ze gaf niets voor de uitslag. Ik moest blijven smeren met zinkolie en 1x per dag met dactarin voor het geval er ook een schimmeltje zit. Morgen moet ik naar de gynaecoloog en ik hoop dat hij even kijkt naar Julians kapotte billetjes. Het is gewoon zo zielig, en het zit echt tussen zijn billetjes dus laten drogen aan de lucht is geen optie want het zit dus op de plek waar zijn billetjes tegen elkaar komen
Ik heb hetzelfde met mijn zoontje. En die is nu anderhalf en heeft zo een gevoelige huid. En ik doe dus inderdaad luier uitlaten zoveel mogelijk. Ook al zit het tussen zijn billetjes, dan kunnen ze toch luchte omdat er niet zo een luier omheen zit. Verder heeft die rode huid een duidelijk randje dat donkerder is en beetje schilfert? Dan is het een schimmel. Die herken je daaraan. Ik ben nu voor de zoveelste kere bezig met miconaZol (tip, haal het bij de apotheek, heb je voor dezelfde prijs als de drogist de dubbele hoeveelheid) en dus zoveel mogelijk luier uit. Nu is bij ons het probleem vnl zijn liezen. Tusse zijn billen zie ik verbetering, in zijn liezen totaal niet.