Slaapritueel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wizard, 11 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wizard

wizard Actief lid

19 apr 2006
    338
    0
    0
    Als Iris de nacht ingaat heb ik een heel vast slaapritueel en dit werkt perfect. Nu wil ik overdag ook een slaapritueel gaan invoeren maar weet niet zo goed welke. Hebben jullie overdag ook een slaapritueel en zo ja, welke?

Liefs Eva

PS Het slapen bij Iris is overdag op dit moment DRAMA. Het zal vast een combi zijn van tandjes en een sprongetje maar ik wil kijken of een slaapritueel overdag ook effect heeft.

2. Ozzy

Ozzy Actief lid

31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    Wizard bij mij precies hetzelfde hij heeft vandaag bijna nog geen oog dichtgedaan, snachts slaapt ie wel lekker door.
    Ik zou ook wel willen weten hoe ik hem kan laten slapen overdag..

3. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    geeft ze mss haar knuffels een kus voor dat ze gaat slapen? dan zou je dit over dag ook kunnen doen
    Teun geeft altijd zijn grote beer, die op het voeteinde zit, een kus en als hij ligt komt de beer nog een kus brengen en dat doen we dus over dag ook.....

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Verschonen, voeding, 10 minuten nog even rechtop houden, dan leg ik haar bijv. even in de box met de mobile aan, ga nog even wat kletsen met haar of spelen en dan naar bed. Soms moppert ze nog 5 minuten wat en gaat dan meestal wel slapen.

5. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Het is heel erg ik heb geen slaapritueel niet echt 's avonds en overdag ook niet.

Ik denk dat het wel tijd word daarvoor mmaar ik ben bang dat je dan noet echt zoveel bewegingsvrijheid meer heb

6. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik heb voor zowel overdag als 's avonds hetzelfde slaapritueel:
    wakker worden, luier verschonen, flesje, spelen (lekker samen druk doen of alleen spelen), knuffelen met mama en naar bed!
    Werkt tot nu toe nog steeds erg goed hier!

7. Mamariek

Mamariek Actief lid

6 aug 2007
    201
    0
    0
    Bussum
    Ik zoek ook een specifiek slaapritueel voor overdag. 's avonds is het de fles, dan naar boven, schone luier, tandjes poetsen, even knuffelen en dan in bed leggen, voorlezen. Werk perfect.
    Maar overdag is hij ook wel eens moe als het geen flestijd is en ik wil hem ook niet de hele tijd moeten voorlezen. Ook voor het KDV is dat niet zo handig. Ben ook zoekende dus lees graag de tips.

8. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Meestal na iets gegeten/gedronken te hebben gaat Justin ook weer naar bed. Allereerst lopen we dan standaard naar t electronische dartbord, hij vind die zooooo gruwelijk interessant, daarna boven zijn gordijntjes inspecteren van dichtbij haha en dan leg ik m in bed. Ik pak zijn knuffeltjes er dan bij in bed en zeg tot strakjes en geef Justin n zoentje. Dan loop ik weg.. s avonds na zijn fles zingen we nog liedjes en daarna t zelfde ritueeltje. Dit helpt prima.

9. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Als we ergens blijven eten en Teun gaat daar in bed dan doen we het bijna op de zelfde manier.......er gaat altijd wel een knuffel mee dus die kan hem dan mooi een kus geven.......

Ja wij vinden wel dat je bewegingsvrijheid hebt hoor...soms is papa er niet dan gaat het alleen ook....als er maar een beetje een vast ritme in zit daar wennen ze aan...

de rest van het ritueel is eigenlijk: luier, pyama aan, fles, mama zingt liedje dat papa "moet" komen, papa antwoord, samen naar boven en boven aan de trap is hij gevangen, en dan in bed beer kus en slapen.....

Deel Deze Pagina