Welke opvolgstoel vanaf 3 1/2?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Hope1979, 5 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope1979

Hope1979 Actief lid

18 nov 2010
    202
    0
    0
    #1 Hope1979, 5 mei 2013
    Laatst bewerkt: 5 mei 2013
    Dames,

welke opvolgstoel hebben jullie gebruikt en zijn jullie er tevreden over?

Liefs

2. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Chloe zit meestal op de trip trap stoel maar steeds vaker wil ze op de grote stoel net als papa en mama:D

3. Hope1979

Hope1979 Actief lid

18 nov 2010
    202
    0
    0
    Hoi,

Ik bedoelde voor in de auto :)

Thankx!

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

We hebben hier na de priori nu gewoon een zittingverhoger met rugleuning en hoofdsteun.

5. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.174
    4.322
    113
    Vanaf welk gewicht/lengte mogen ze op zo'n stoelverhoger en dan gewoon een gordel om?

6. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Wanneer ze niet meer in een groep 1 stoel passen. Dus of zwaarder zijn dan 18 kg. óf met de ogen/bovenkant oren boven de rand van de stoel uitkomen.

7. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Ow solly:)

8. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Wij hebben de Romer Kid Plus en deze bevalt prima :)

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.159
    8.892
    113
    Wij hebben ook een Romer KidPlus en hij bevalt hier ook goed. In de winkel heeft ze ook in een MC Rodi gezeten, maar die zat minder goed.

Ze morgen vanaf 15kg in een groep 2/3 stoel, maar tot 18kg in een groep 1 stoel. J. zit al een tijdje in de groep 2/3 stoel, omdat we haar bijna niet meer in de Tobi kregen, ik denk vanaf een kilo of 17,5.

10. Fransa

Fransa Niet meer actief

Weet niet hoe zwaar je dochter is maar over het algemeen zijn ze op 3,5 jarige leeftijd nog niet zwaar genoeg om over te gaan op een volgende stoel.
    De Groep 1 stoel is tot 18kg en zolang ze niet te lang zijn en onder dat gewicht is dat volgens mij de meest geschikte stoel voor ze.

Wij hebben de Britax Evolva 1-2-3 voor beide jongens. Begint als een Groep 1 stoel met eigen gordeltjes die vanaf 18kg een Groep 2 stoel kan worden. Simpelweg de gordeltjes eruit en vastmaken met een normale gordel.

Mijn oudste zoon is ruim 3,5 en zit nog prima in de Groep1 uitvoering van deze stoel. Dus met gordeltjes. Heb hem in maart een keer in een Groep 2 stoel gehad, maar vond toen de gordel echt nog te hoog zitten bij hem (hij is 16kg en 101cm). Dus wij gaan hier nog niet over..

(ben trouwens errug tevreden over mijn Britax Evolva 1-2-3, ideale stoel en je hoeft er maar 1x eentje te kopen en je bent voor de rest van de autostoeltjestijd klaar)

11. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij hebben een maxi cosi rodi xp, onze dochter van 2 1/2 is net over, mag vanaf 15 kg..

12. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Hier gingen ze met 18 mnd over naar de 2/3 stoel.

Maar waren toen wel ruim 18 kilo en 1m en 98 cm.
    Met 2 jaar waren zij 1m04 en dik 19 kilo en 1m01 en 23 kilo.

Mijn zoon van 5,5 hoeft officieel niet meer in de stoel/verhoger.
    Hij is 1m40 en 32 kilo.

Mijn dochtertje heeft nog zo`n 7,5 cm ruimte dan komt ze met haar hoofd boven de 1 stoel uit.
    Ze is 16,5 mnd dus ze kan iets langer dan haar broers in de groep 1 stoel.

13. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Een zoon van 5,5 en dan 1,40 zijn? Pfhoe...mijn dochter is 11 en 1,40.

14. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Yep.
    Pappa is 2m03 ;)

Mijn oudste zoon was toen 1m43.
    Nu net 13 en al 1m80.
    Hij is al een flink stuk groter dan mij met mijn 1m63 hihi.
    Ziet er naar uit dat mijn middelste mij over 2 jaar waarschijnlijk ook voorbij groeit.

Ze hebben echt de lengte van hun vader.

Maar lastig is het wel.
    Ze worden altijd overschat.

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.855
    19.239
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dit is het advies van Römer. MaxiCosi geeft aan om naar de vogende stoel te gaan zodra de bovenkant van het hoofd boven de stoel uitkomt (en het achterhoofd dus niet meer volledig beschermd is.) Het ligt dus ook een beetje aan het merk dat je hebt.

16. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Geldt voor iedere groep 1 stoel. Helaas zijn niet alle fabrikanten daar even duidelijk of volledig in.
    Maxi-Cosi adviseert ook de autostoel na 5 jaar niet meer te gebruiken... terwijl als je de klantenservice daarnaar vraagt geven ze zelf aan dat dat niet nodig is als de stoel er nog goed uitziet en niet verkleurd is.
    Zo zijn er wel vaker dingen onjuist of onvolledig op de websites van fabrikanten helaas.

17. raspberry

Dat gewicht heeft te maken met de maximale belasting die zo'n stoel kan hebben. Boven dat gewicht mogen ze, ook als ze qua lengte nog passen, dus echt niet meer. Maar dat betekent dus niet dat ze perse dat gewicht bereikt moeten hebben om over te kunnen naar de volgende stoel.
    Onze oudste paste met haar schoudertjes niet meer in de priori bij bijna 3,5. Ze woog toen nog maar 14 kilo ofzo, maar zat dus al hartstikke klem en moest dus echt over.
    De volgende stoel of zittingverhoger is weer berekend vanaf een gewicht dat lager ligt dan het maximale gewicht van de stoel ervoor.

18. Beau85

Beau85 Lid

28 jun 2009
    95
    0
    0
    Vanaf wanneer mogen de kindjes in hun stoel op de passagiersstoel geplaatst worden in een auto met airbags?

19. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Dat is niet aan te raden zolang het kinderen zijn. De airbags zijn gemaakt op basis van een volwassene.

Edit: voor een achterwaarts gerichte stoel mag het ABSOLUUT niet, maar ook voor een voorwaarts gerichte stoel wordt het afgeraden. Als het niet anders kan, passagiersstoel zo ver mogelijk naar achteren zetten en het autostoeltje rechtop zetten en niet in een ligstand.

20. raspberry

Dat mag volgens mijn informatie alleen als de airbag uitgezet wordt. Verder wordt geadviseerd om kinderen kleiner dan 1.35 alleen voorin te laten zitten als dat qua plek achterin niet kan, (meerdere kinderen vervoeren bijv).

Deel Deze Pagina