Wij moeten zeer bonnenkort aan de traphekjes aangezien mevrouw kruipt als een trein en zich overal aan op kan trekken tot staan. Ik ben wat aan het zoeken op marktplaats maar bijna alles is 1 traphekjes, sporadisch worden er twee tegelijk aangeboden. Je hebt er toch boven en onder eentje nodig of ben ik nou gek? We willen dan toch wel graag twee dezelfde dus dat wordt lastig. Hebben jullie 1 of 2 hekjes en bij 1 hekje, waar zit die dan?
wij hebben idd boven en onder een traphekje maar mss dat sommige mensen de kleine boven of beneden niet in de gang/hal laten en als de deur dicht is, de kindjes er toch niet bijkunnen? Enige wat ik kan bedenken in ieder geval. Mijn zusje heeft idd alleen bovenaan een hekje maar zijn heel consequent met de deur naar de hal beneden dicht te houden. Maar goed, ik heb dus wel boven en beneden kleine moeite.
Ja zeker 2. Je kan er natuurlijk gewoon 2 in de winkel kopen, dan heb je zeker dezelfde . Maar als je 2 witte hebt, zie je ook amper verschil tussen de merken, wij hebben er een van de Karwei en een van een 'traphekjes'merk, en je ziet echt geen verschil. Ja als je ze naast elkaar zet, maar dat doe je niet, want er zit een trap tussen . Die beneden stond eerst nog open bij ons maar sinds een paar weken kan de jongste razendsnel de trap opklimmen, doodeng, dus nu komt ie erg goed van pas. Sinds ik haar een paar keer in de slaapkamer heb aangetroffen terwijl ze een minuut daarvoor nog naast me stond probeer ik eraan te denken hem ook beneden dicht te doen. En ja, dat er boven eentje moet voor het trapgat lijkt me niet meer dan logisch.
Wij hebben heel lang 1 hekje gehad. Alleen beneden. Boven laat ik m'n kinderen niet alleen. Nu sinds kort wel een hekje boven, omdat ik bang ben dat onze oudste slaapdronken eens van de trap kukelt.
Ik wil er beneden eentje voor het geval we eens per ongeluk niet de deur dicht doen en ze dus wel bij de trap kan komen... En boven voor de dag dat ze uit bed klimt (nogal ondernemend typje..) en ze haar kamertje uitkruipt/wandelt.. Maar twee witte is inderdaad wel een goede optie! Sowieso omdat mijn vriend nogal kieskeurig is tav de houtkleur (licht eiken trap en laminaat boven en donker eik laminaat beneden)
Wij alleen boven aan de trappen. Onze trap eindigd in de woonkamer, maar de kleine man gaat niet naar boven zonder dat wij zeggen. Maar goed, niet elk kindje zal zo makkelijk zijn natuurlijk. Kijk het anders eerst even aan. Enne die van Ikea zijn niet zo prijzig en je hoeft er niet voor te boren in muren. Succes!
Wij hebben zowel boven als onder traphekjes staan. Als je een familycard van ikea hebt krijg je korting. Qua prijs prima te doen. Ik weet dat veel mensen alleen bovenaan de trap een hekje hebben, maar ik vind het gewoon een prettig gevoel om ze overal te hebben.
We hebben er drie. Beneden geen, in principe is de deur naar de gang dicht, hoewel dat met een 3-jarige wel eens anders loopt. Af en toe gaat ze inderdaad wel een paar treden zelf naar boven, maar dan ben ik altijd wel bij. Boven hebben we twee traphekjes, die zijn ook altijd dicht. Op deze manier kan ik de jongste op de hele verdieping laten rondlopen. Op zolder heb ik er ook nog 1, zodat ik rustig de was kan doen en de kinderen wat kunnen spelen.
Wij hadden/hebben geen traphekjes. Of, ja, wel eentje tussen de woonkamer en de keuken, maar niet bij de trappen. En ook niet gemist. We hebben alle klinken omhoog gedaan, waren heel consequent met het sluiten van deuren ( want anders moet je ook consequent zijn met sluiten van hekjes), en we lieten kinderen niet alleen boven tot ong 2,5 jaar. Gelukkig hebben we geen 1x iemand van de trap geplukt.
Wij hebben 4 traphekjes maar gebruiken eigenlijk alleen de twee bovenaan de trap. S is wel een klauteraapje maar traphekjes dicht is eigenlijk geen optie met twee grote die op hun kamer gaan spelen etc. Dus goed opletten en consequent de deur dicht.
Wij hebben beneden en boven een traphekje. Dat moet wel, want onze kleuter kan maar niet onthouden dat alle kamerdeuren gesloen moeten worden
Hier 3 traphekjes. Beneden niet (kan altijd nog gekocht worden). Kamerdeur naar hal is altijd dicht. Bovenaan de trap een hekje. Verder een hekje onderaan en bovenaan de trap naar de tweede verdieping. Dat is namelijk een open trap. En als ik Aiden meeneem naar de tweede verdieping vanwege de was ofzo, wil ik ook daar een hekje dicht kunnen doen. Moet er niet aan denken dat hij tussen die treden doorvalt, brrrrr.
Hier alleen boven aan de trappen traphekjes. De trap naar de eerste verdieping begint in de gang, dus dan moeten ze eerst een deur door. En boven heeft de oudste een traphekje in de deuropening van haar kamer (die er op zich wel uit zou kunnen, maar ik vind het 's nachts toch wel een rustgevend idee dat ze de trap naar zolder niet op kan ed), dit omdat onderaan de zoldertrap geen hekje kon. De jongste krijgt tzt ook een hekje in de deuropening. En bovenaan de zoldertrap zit ook een hekje.
Wij hebben beneden geen traphekje, (kan niet gemonteerd worden beneden, open trap onderaan). Niet erg, want we hebben toch altijd de deur van de woonkamer dicht, dus ze zijn niet zonder toezicht bij de trap. Boven hebben we wel twee traphekjes: eentje bovenaan de trap naar beneden, eentje onderaan de trap naar zolder. En dan hebben we nog een hekje tussen woonkamer en keuken, omdat we geen zin hebben om in de keuken allemaal stoppers op de kastjes te zetten