Kennen jullie dit gevoel. Als iedereen aan het werk is en je bent thuis de hele dag alleen met de baby dan voel ik me soms zo eenzaam....ik kan wel steeds met hem wandelen, wat boodschappen doen of op bezoek maar dat doe je ook niet elke dag en dan is het zo stil, met zo'n vaste baby-routine (tuurlijk goed voor de kleine) maar dan vind ik het zooo saai en toch eenzaam... herkent iemand dit?
Hmm, ik kan het me wel voorstellen eerlijk gezegd! Zelf werk ik (>40 uur/week) en ben ik blij met ieder uurtje knus thuis met de baby, maar ik kan me best wel goed indenken dat ikzelf altijd thuiszitten vreselijk zou vinden. Heb je een hobby? Iets wat je samen kan doen met de baby (zwemmen, massage?) Of kun je misschien gaan thuiswerken? Of je zoekt toch een oppas voor 1 dag per week en gaat die dag iets voor jezelf doen (werken, hobby,...) Succes!
ik ben ook fulltime huismama ik heb genoeg te doen: internet huishouden hapjes en flessen geven wandelen boodschappen ik voel me niet zo heel eenzaam maar merk wel dat mensen om mij heen dat van mij denken, snap je?! iedereen vraagt steeds: verveel je je niet of wat doe je dan allemaal? moet ik me vervelen dan, en als je dat denk kom dan ook eens hier langs toch? zo'n 1 dag in de week een oppas is wel een goed idee om iets voor jezelf te gaan doen want met de kleine erbij werkt vaak niet, ik word iig steeds gestoord haha succes
Ik wilde eigenlijk bijna tzelfde antwoord geven als tweeling hahah! Ik ben op t moment ook fulltime mama en ja de dagen lijken allemaal wel op elkaar maar ze zijn voor mijn gevoel toch te kort hihi..mijn ventje houdt me goed bezig! Binnenkort ga ik wel weer 2 dagen werken, dan gaat mijn vriend wat minder werken, die is dan thuis als ik werk. Misschien voor jou een idee om te gaan babyzwemmen of een andere activiteit waar je wat meer onder de mensen komt en je kindje gewoon mee kan nemen? Of heb je dit eenzame gevoel ook een beetje omdat het winter wordt? Kan natuurlijk ook, miserabel weer, snel donker ect. Dan hebben veel mensen last van dit gevoel. Ik noem maar wat op hoor, hoop dat je er wat aan hebt! Succes!
werk evengoed 24 uur maar inderdaad, dit gevoel heb ik ook wel eens. Je wereld wordt zo klein op een gegeven moment.
Ik vergeet te melden, ik werk ook 24 uur, maar zoals vorige week een week vrij en dan voel ik me toch alleen. Gelukkig kennen een aantal van jullie het gevoel. Wellicht ligt het ook aan de winter en de donkere dagen... en het opeens hebben van zo'n ander leven... x
ik heb dat ook hoor. ik werk in het weekend via het uitzendbureau maar ook niet altijd. alleen als er werk is. maar doordeweeks ben ik thuis en dan verveel ik me wel als alles klusjes in huis kalar zijn en tamer slaapt. dan word ik de pc ook wel beu.
Ik heb dat ook wel een beetje,ik denk dat het komt dat alle dagen op elkaar lijken en het ook winterdag is...ik doe nu ook babyzwemmen op vrijdag en dat is zo leuk! Deze vrijdag gaat ze lekker een middag naar mijn schoonmoeder da ga ik lekker een middag shoppen. Ik heb heel vaak het gevoel dat ik altijd maar in de weer ben voor anderen,werken,huishouden,en Sophietje natuurlijk maar aan mezelf toe komen doe ik nauwelijks,s'avonds stort ik na gtst vaak in en lig op 22.00 uitgeteld op mijn bed...en ik heb besloten vorige week dat IK zelf ook nog wel besta en daarom ga ik vrijdag lekker shoppen Groetjes.
zit al sinds begin augustus thuis, en mag/moet begin januari weer aan het werk voor halve dagen. moet zeggen dat ik nog niet echt behoefte heb om aan het werk te gaan, moet ook zeggen dat ik toch wel tegen op zie op dr uit handen te geven aan de creche.
Ja ik heb dat ook, heb ook sinds mn zwangerschap niks meer ondernomen zonder mijn man. Gister had ik dan eindelijk de gelegenheid om naar Route 66 (musical) te gaan via werk met collega;s kaartjes al gekocht en toen kon ik niet meer omdat mijn man een spoedje had (hij is agent ) ik baalde ontzettend
ik werk 24 uur per week, maar vind dat echt heerlijk om te doen. alleen heb ik van de week een enorme huiilbui gehad, ik voel me af en toe ook zoooo eenzaam. als je dan vrij bent wil je dit niet volplannen voor jezelf maar denk je eerst aan je kindje. mijn wereld is gewoon een stuk kleiner geworden. voorheen was het zoete inval bij ons. pokeren, stappen lekker zuipen noem maar op. nou is dat natuurlijk ook niet alles, maar soms mis ik dat wel.
Je bent zeker niet de enige! Ik ken het gevoel, en ik woon ook nog eens achteraf, dus ik zit hier best eenzaam, vooral nu het kouder word. Ik ga wel eens wandelen, maar de supermarkt is bijv 5 kilometer verderop en dat is me toch net te ver... De dagen vliegen voorbij en soms duren zo zo lang! Vooral als Jelle net als vanmorgen, om 7.00 uur al klaarwakker is. Ik moet er persoonlijk niet aan denken om thuisblijf mama te zijn. Ik werk nu 18 uur, en ik merk dat ik veel meer kan hebben als ik werk. Even iets anders aan mijn hoofd! Na een week vrij heb ik het even gehad met moederen... Ik heb echt zoveel respect voor de thuisblijfmama's! *buigt*
Ik werk ook 3 dagen per week. Volgens mij ben ik daardoor een "leukere" mama voor Emiel. Ik ben abslouut niet het type dat een hele dat thuis kan zitten. Nu ik deze week griep heb moet ik wel. Emiel is gewoon naar het KDV geweest en dan is het wel prettig om je handen vrij te hebben en zelf weer het bed in te kruipen. Als ik een vrije dag heb probeer ik altijd wel iets te ondernemen met Emiel, dit buiten zijn slaapjes om want die doet hij in z'n bedje thuis. Maar even naar mijn ouders of mijn zusje lukt wel en Emiel krijgt dan daar zijn fles. Als hij moe wordt gaan we weer naar huis en kan hij slapen.
Ik heb het ook hoor. Kan niet wachten totdat ik een baantje heb gevonden. Er komen dagen voor dat ik, buiten mijn vriend om, alleen de stem van de cassière hoor. Soms best wel triest, maar Lola is helemaal gek op mij en dat maakt een hoop goed! Groetjes, Mirelle.
Ik ken het gevoel ook wel maar dat is dan vooral 's avonds. Overdag doe ik 2 dagen in de week oppassen. Verder doe ik poetsen, internetten lekker uren spelen met Daan eten geven en maken. Maar als het dan avond is en vooral nu donker dan denk ik van pfff zit ik hier met al me vrienden daus ga ik de kasten enzo maar weer opruimen de keuken een flinke poets beurt enz. Soms ga ik ook effe 's avonds bij de buurvruow koffie drinken je moet toch iets.
Ook ik herken het maar al te goed. Heb van de week nog een huilbui gehad omdat ik het gevoel had mezelf kwijt te ziijn. Vriendinnen hebben andere prioriteiten (zijn allemaal vrijgezel). Leef een beetje van voeding naar voeding. Was ook een beetje jaloers op mijn man. Hij spreekt overdag nog andere mensen zij het wel zakelijk hi hi maar toch Begrijp me niet verkeerd ik vind het zalig om bij mijn klein meisje te zijn. Maar soms zou ik willen dat ik meer vriendinnen had waar ik andere dingen mee kan ondernemen zonder de kleine. Inderdaad lekker een avond uit, lekker eten,drinken en ander fouten dingen die ik nu niet kan doen ivm borstvoeding....
Hoi Hiemtie Ik heb ook wel eens van had ik meer vriendinnen. Mijn vriendinnen zijn nog beig met opleidingen carriere maken en vooral zoveel mogelijk mannen in een zo kort mogelijke tijd
NOG geen ervaring mee, maar kan het me heel goed voorstellen.. Ik heb momenteel een jaarcontract en omdat ik nu zwanger ben KAN het zijn dat deze niet verlengd gaat worden, ga ik niet echt vanuit, maar het KAN. Aan de ene kant denk ik ALS dat gebeurd, dan kan ik lekker gewoon zelf straks voor de kleine zorgen, maar aan de andere kant ben ik ontzettend bang dat ik me ook zo eenzaam ga voelen. Ik hoop dan ook echt dat ik mijn baantje lekker mag houden, ik ga dan 3 dagen werken en mijn man 4. zodat ons kindje 2 daagjes naar de kinderopvang zal moeten. Dat lijkt mij toch ideaal. Ik zou niet eens per ce willen blijven werken voor het geld, maar vooral ook voor de sociale contacten.