Kapper verschrikkelijk vinden :-(

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Debbykoops, 15 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Ons zoontje is nu 2,5 jaar en vindt de kapper werkelijk verschrikkelijk :(. Hij huilt de hele boel bij elkaar en blijft niet stil zitten en roept alleen maar "klaar, klaar". De kapster is een vriendin van mij en ik durf nauwelijks nog met mijn zoontje naar haar toe...

We hebben al van alles geprobeerd, eerst ik knippen en daarna hij, film opzetten, iets lekkers beloven als hij stil blijft zitten, cadeautje na die tijd, niets hielp. Iemand DE tip???

2. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoon blijft tot nu toe braaf zitten, maar wel met veel afleiding. Voor de spiegel gek doen, speeltjes i.d. handen duwen en vooral afleiden. Mijn zoon vind het niet erg verder alleen het stil zitten kan hij niet haha. hij heeft geen zit in zijn kontje nl ;)

3. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    kent hij jouw vriendin ook goed? misschien is het dat en zou je eens naar een normale kapper moeten.

ons zoontje bleef ook bij niemand zitten die hij kende, maar bij een onbekende kapper die gelukkig ook heel goed was met kinderen wel. hij mocht in een speciale stoel zitten ook nog dus misschien is dit een optie

4. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Nee, hij kent haar niet heel goed, alleen van het knippen eigenlijk. Zodra hij haar ziet, is het dus paniek :(. Ik zei al tegen manlief dat we inderdaad anders een speciale kinderkapper moeten proberen, zodat hij in een leuke stoel kan. Hij gaat nu steeds bij een van ons op schoot.

5. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Ik doe het zelf. Joey bij Truusman op schoot en ik gauw aan de gang met de tondeuse. Hij vind het niet leuk, maar het ijsje erna maakt alles goed.

6. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Maar met de tondeuse, wordt het dan niet heeeeel kort?

7. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

De tondeuse die wij hebben heeft 3 standen + 6 verschillende kammetjes. Achterop wat korter als bovenop en wat gel erin, scheelt een hoop geld en je bent zo klaar!

8. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    ik heb een kapster aan huis laten komen die eerst mij en mijn man heeft geknipt en daarna onze zoon van 2. Hij wilde niet maar eenmaal op de stoel bleef ie heel stil zitten. Voorheen knipte ik zelf maar hij bleef niet meer stil zitten.

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Wij hebben ook een kapster aan huis laten komen, die heeft eerst mij geknipt, en ik heb heel overdreven steeds geroepen hoe prachtig moooooooi mama wel niet werd ;)
    Dus toen wou ze zelf ook, en riep ze steeds oooooooiiiiiiiiiiiii, en wij jaaaaaaaa, sterre wordt heeeeeeeeeel mooooooiii! Dus ze vond het wel leuk. Misschien is dat een idee, iemand thuis laten komen en dan even iemand anders dan je vriendin? En dan een beetje overdreven jubelen hoe fantastisch het wel niet is?

10. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Ruben gilde ook alles bij elkaar als we naar de kapper toe gingen. Nu komt er een kapster aan huis, en dat gaat echt heel goed! Mijn tip dus: zoek iemand die bij je thuis kan knippen en die daar alle tijd voor uit trekt.

11. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Misschien idd de tip al proberen wat gegeven is. Eerst jullie en daarna hij en anders zou ik gaan voor een kapper met een speciale kinderstoel. Wie weet werkt dat beter voor jullie zoontje!

12. mamma1

mamma1 Actief lid

20 apr 2009
    420
    0
    0
    Hem op schoot nemen misschien?Hier is het feest als ie na de kapper gaat,vind ie geweldig.Maar in het begin ging het ook niet makkelijk hoor.Kwestie van wennen.Ik wil hier ook eens proberen met de tondeuse.Scheelt een hoop.Ik doe mijn man ook altijd met tondeuse en dan op standje 15 ,ziet er altijd keurig uit.

13. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Hier is het echt drama. Mijn zusje is kapster en die knipt hem. Hij gilt alsof hij wordt vermoord. Mijn moeder en ik moeten heb allebei vasthouden, want hij slaat en schopt in het rond.
    Is echt een ramp en we doen het dan ook niet zo vaak..
    Ik heb dus ook geen tips want we hebben alles al geprobeerd, eten, televisie aan ga zo maar door..

14. deda

deda Lid

12 okt 2009
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier is het ook echt geen kwestie van wennen (helaas). Hij gilt na 20 bezoeken aan de kapper nog steeds alles bij elkaar :(

15. lidi

lidi Lid

10 dec 2007
    82
    0
    0
    sociaal pedagogisch hulpverleenster
    ............ en ziet hij wat er gebeurt? Als hij in de spiegel kan volgen wat er gebeurt maakt dat het misschien minder éng'en zelfs een soort van leuker?!
    Evt eens wat vaker (wellicht doe je dat al; maar met een zoon misschien minder dan met een dochter?) samen voor de spiegel haren kammen, 'mooi / stoer ' maken?

16. jammetje

jammetje Actief lid

5 mei 2010
    216
    0
    0
    bij mijn zoontje van 2,5 ging het bij de kapper ook helemaal mis.
    Alleen maar krijssen.Zag er de tweede keer flink tegenop om weer tegaan. Ik heb hem toen heel goed voorbereid.
    Gezegd dat we naar de kapper gingen. Op de autostoel zitten. Dat ze eerst de haartjes nat gingen maken, dan met een schaar knippen. dan met de tondeuse kriebelen in de nek en bij de oortjes. daarna fohnen, gel er in en klaar. Dit vaak herhaald. Bij de kapper wist hij precies wat er ging gebeuren hij zij het steeds zelf nat maken, nu knippen,nu kriebelen, nu blazen,gellie en ikke klaar!!!!! hij was heel trots, nu totaal geen problemen meer bij de kapper.

17. Isolde

Isolde Actief lid

9 dec 2008
    211
    0
    0
    rotterdam eo
    Wij hebben ook een thuiskapster maar hier ook zo een drama. Zodra ze voor de deur staat begint hij al te gillen, niet normaal. De tondeuse vind hij heel erg door het geluid maar goed voordeel daarvan is weer dat het zo klaar is. Hij heeft echt melkboerenhondehaar waar je niets mee kunt dus lekker kort is makkelijk! Ben er ook nog niet helemaal over uit hoe we het het beste op kunnen lossen, dinsdag weer een poging doen want dan komt ze weer! Als ik de gouden tip heb gevonden zal ik hem even doorgeven!

Deel Deze Pagina