Vanmiddag is mijn oma overleden We hebben haar gewassen e.d. Maar haar , haar komt niks van terecht op internet lees ik dat er speciale kappers zijn voor overleden mensen. Maar kan er zo snel niks over vinden? We vinden het heel belangrijk dat ze staks met mooi haar begraven word en dat gaat ons echt niet lukken. Iemand tips?
Gecondoleerd! Geen tips verder, maar ik denk dat de mensen van de begrafenisonderneming je hier wel mee kunnen helpen.
Ik ben zelf kapster, heb ooit een keer een overleden persoon mooi gemaakt. Lukt het om het haar een klein beetje te touperen en alleen de punten daarna mooi te leggen? Ik weet uiteraard niet wat voor haar het is, lang, kort....
Gecondoleerd! Ik wist trouwens niet dat mensen dat zelf deden, wat ik weet is dat ze uitvaart ondernemer daar mensen voor heeft. Sterkte!
Toen ik gevraagd werd vond ik het eerst wel een beetje vreemd, maar begreep ook waarom ze het mij vroegen. De dame in kwestie verzorgde ik al wekelijks met een watergolfje. Ik had er uiteindelijk geen problemen mee, alleen het verdriet omdat ik haar al een paar jaar kende. Dat was wat moeilijker. Het is ook vaak inderdaad via de uitvaartondernemer te regelen!
Mijn schoonzus heeft 3 jaar terug ook het haar van mijn schoonmoeder gedaan. En ook dat van haar schoonzus.
Even aan je uitvaartverzorger vragen, hoop dat het iemand met ervaring is, dan kunnen ze het zelf wel. Mijn moeder deed altijd de laatste verzorging bij een overledenen, liefste met de familie erbij zodat het er zoals altijd het zelfde was. Sterkte!
Geen tips maar heb je andere topic ook gevolgd. Toch nog ( snel gegaan) Bedoel dit goed. Gecondoleerd. Met het verlies van jou lieve oma. Knuf.