Ik werk in een verpleeghuis en t is om te janken hoe de cliënten erbij zitten idd. We wassen nu zelf de haren maar krijgen het natuurlijk nooit zo mooi in model als de kapster. Ook het extra uitje, gezellig kletsen bij de kapster missen veel cliënten nu
We verven nog niet dus we hebben nog geluk. Mijn haar is juist weer aan het groeien dus ik zit de komende tijd nog wel goed. Ik knip mijn man en zoon (bijna 6) zelf. Nee ik ben geen kapper, heb inmiddels al heel veel geoefend. Mijn man heeft een vreselijke hekel aan als vreemde aan hem zitten en zo is het begonnen. Het haar van onze zoon moet echt elke 6 weken geknipt worden en dat vond ik te prijzig. Tips: als je begint met een tondeuse zorg er voor dat het dingetje goed zit en niet er zo af kan schieten (krijg je kale plek.... Oeps) Knippen met een schaar. Als je nat knipt hou er rekening mee dat het daarna nog korter is. Zeker voor mensen die bij hun dochter even wat haar bij de mogen weg knippen. Persoonlijk knip ik graag met de schaar en met een kammetje. Als iemand slag of krul heeft kun je niet veel fout doen. Heb je steil haar dan kun je beter wat langer houden en kun je het daarna nog wat verbeteren.
Heeft iemand tips welke verf ik thuis kan gebruiken? Ik verf al jaren bij de kapper, geen idee wat ze precies gebruiken en ze doen helaas niet aan pakketjes voor thuis. Ik heb donkerblond haar en verf omdat ik grijs word. Dank voor de tips!
Ik had nodig naar de kapper gemoeten. Ik stel het altijd uit omdat ik het vreselijk vind dat "gedoe" aan mijn hoofd. En nu ziet mijn haar er niet uit! Het hoort kort te zijn en is nu dus te lang en heeft totaal geen model meer. Mijn haar is super steil. Vreselijk! Ik wet echt niet meer wat ermee moet. Ik zou het liefste zelf de schaar erin zetten. De achter- en zijkanten zijn echt te lang. "Gelukkig " heb ik op mijn werk een mutsje op.
Dochter en ik gaan nooit naar de kapper of 1x per jaar puntjes, Man doe ik altijd standje 3 lekker kort. Zoon gaat elke 6/8 weken naar de kapper, zal weer moeten, is al erg lang. mijn man zegt ook maar standje 3... maar dit wil zoon niet. Hij wil liever lang haar dan kort koppie. we zien het wel, als het erg lang wordt en geen gezicht is dan de schaar erin. Maar door wie tja dat is nog een vraag...
Mijn man is ook een perfectionist. En zolang het niet te kort was (lees boven de schouders)ging dat prima.
Ik doe het haar van mijn man altijd zelf met de tondeuse. Bovenop wat langer en de zijkanten wat korter. Mijn dames zijn afgelopen december nog geknipt door een moeder van een (oud) klasgenootje van Emma, dus die hoeven voorlopig niet. En ik ben al in geen tijden meer bij de kapper geweest. Ik wil wel een keer weer, maar het is niet zo dat ik moet.
Mijn man heeft vandaag 2 commando boys gemaakt hij was gelukkig zelf net geweest voordat het verbod kwam. ik ga nooit
Mijn zoon’s haar zat laatst zo raar, bleek hij het zelf te hebben geknipt! Nou, geen kapper open en ik heb het zelf proberen te redden. Het is wat minder raar geworden, laten we het daar maar op houden. Mijn man heb ik ook zelf geknipt, deed ik vroeger wel vaker en dat is best netjes geworden. Werd net een soort bouvier (zo’n hond ), dus daar moest wel echt wat aan gebeuren. Ik had toevallig in Duitsland een paar weken geleden vast een doe het zelf setje highlights gekocht, dus ik ga zelf wel aan de slag. Ook eerder gedaan, met deze gaat het net zo goed als bij de kapper (ook wel eens wat anders gehad wat mislukte ), verwacht nu ook wel.
Wat voor tondeuse is goed? En welk filmpje? Zoon heeft het altijd gewoon kort geknipt of opgeschoren en dan bovenop wat langer voor stekeltjes/opzij met een streep. En met wat maak je dan de streep?
Help!!! ik heb een uitgroei en het gaat nog weken duren. Ga maar zelf verf scoren en er iets van proberen te maken denk ik. Ook mijn nagels kunnen niet gedaan worden, ik baal hier zo van. Die 4 weken gaan nog lang duren zeg
Hier ook een enorme uitgroei. Baal er zo van dat ik niet eerder ben gegaan. Buiten die uitgroei zit er ook haast geen model meer in. Ik weet wel wat ik als eerste ga doen als het allemaal voorbij is
Hier precies hetzelfde, ik ga heel weinig naar de kapper en laat dan meteen een heel stuk van m'n haar knippen. Eigenlijk is het nu ook wel nodig, maar ik heb het geluk ik nooit last heb van gespleten haarpunten. Als het echt nodig is zou mijn achternichtje me nog kunnen knippen. Wellicht wacht ik gewoon tot de kappers weer opengaan, tegen die tijd kan ik wel wat haren doneren M'n zoontjes waren net voordat de maatregelen in gingen nog geweest, die kunnen nog wel even vooruit.
Heb al mn kappers afspraken staat tot in juli. De eerst volgende is 2 mei, die daarna pas 15 juli dus ik ben benieuwd welke het gaat worden. Mn nagels heb ik ook tot juli gepland, dus gelukkig weet ik dat ik al een plekje heb,in dr drukke agenda straks. Ik zou eigelijk 6 april moeten, deze gaat natuurlijk niet door. Ben nog even aan het nadenken of ik ze zelf ga kort vijlen en vraag met welke vijl, of dat ik vraag hoe ik ze eraf kan halen, en dan een nieuwe set laat zetten bij de eerste afspraak die door kan gaan. Gelukkig groeien mn werkbrauwen niet zo heel snel, en kan ik ze ook nog redelijk zelf bijhouden. Ben blij dat ik nu door de zwangerschap geen wimpers meer kan laten zetten, anders zou ik er echt uit gaan zien alsof ik mezelf verwaarloos met uitgroei tot mn oren, nagels die voor de helft eruit gegroeid zijn, wimpers met gaten en weerwolf wenkbrauwen
Hier ook! Had afgelopen maandag gemoeten.. Ik heb er echt nooit nagels vanaf liggen en uitgerekend vandaag klapte er een nagel vanaf! De kapper vind ik nog het minst erg, maar mn nagels en mn wenkbrauwen
Nou ik heb mijn kapster geappt en die komt verf bij mij brengen en dan ga ik zorgen dat iemand mijn uitgroei verft want ik kan dit niet nog 4 weken volhouden. Nagelstyliste heb ik gesproken en die zegt gewoon vijlen en lakken dus ben benieuwd. Wenkbrauwen heb ik met PMU dus alleen beetje epileren af en toe en zit verder altijd goed.
Ik heb gister zelf mijn haar geknipt ( flinke slag en tot halverwege mijn rug ) Gewoon de dode punten er af gejast. Vanochtend zelf geverfd. Vriendin is kapper en had een mooi pakketje gemaakt met olaplex. Heb al een tijdje geen balyage meer dus gewoon lekker 1 kleur. Prima gelukt. Vanavond mijn man knippen, ben benieuwd haha. Als het er oké uit ziet mag ik de oudste doen. Heb ooit de kappersopleiding gedaan dus het moet wel lukken. Mijn acryl nagels vind ik erger, die heb ik nu helemaal afgevijld. Van die korte stompjes nu
Mijnn zoontjes gaan normaal om de max 4 weken. Bovenop wat langer. Strakke lijnen en standje 1 zijkant. Nu heel lelijk en kan het zelf echt niet... Pfff