Ik denk van niet, eerlijk gezegd. Met mooie dagen zitten de mensen dan al snel heel dicht op elkaar. Dat is in juni nog te vroeg.
Hahaha, wij denken er allebei anders over. Ja, wellicht met aanpassingen. Vrienden van ons werken in de horeca en zij hebben er nog niks over gehoord dat ze zich kunnen voorbereiden op heropening.
Wellicht. Ik hoop dat ze de maatregelen stapje voor stapje zullen versoepelen en over drie weken, wanneer het goed blijkt te gaan op de scholen, hier plannen voor blijken te hebben. Al vrees ik toch een beetje voor alcohol gebruik in het openbaar tijdens deze crisis tijd en vrees voor de mensen die steeds meer lak aan de regels krijgen. Ik ben bang dat deze mensen het nog wel eens kunnen verzieken voor de rest.
Ik heb juist begrepen dat verdere versoepeling los staat van de gevolgen nav de heropening van de scholen.
Al zou er een versoepeling komen, zouden jullie lekker ontspannen eten een een restaurant of een drankje doen in een kroeg? Ik niet. Ik vermoed ook dat als de maatregelen versoepelt worden en de horeca krijgt geen financiële steun meer er heel veel onderuit gaan omdat ze veel klanten mislopen (ook door de 1,5 meter).
Oh nee maar goed de manier waarop het nu gaat kan een deel wel het hoofd bovenwater houden. Maar echte winsten maken doen ze nu natuurlijk niet.
Ik kan me er nu nog weinig bij voorstellen. Voor de horeca zelf hoop ik dat ze (deels) en onder strikte voorwaarden open mogen. Voor de volksgezondheid ben ik wel bang... Er zijn overduidelijk genoeg mensen die de maatregelen niet in acht nemen en het verzieken voor een ander. Ik ben in ieder geval blij dat ik die besluiten niet hoef te nemen!
Ja wij zouden wel gaan. Maar wel op plekken waar genoeg afstand genomen kan worden. Het is denk ik fijn wanneer we het tuisbezorgen/afhalen kunnen blijven combineren met een aantal klanten in de zaak.
Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat de horeca per 1 juni zal openen. Kan me er nog weinig bij voorstellen.
Er zijn wel manieren met schermen tussen de tafels. Wat afstand op het terras, het bedienend personeel met mondkapjes en meer hygiëne maatregelen. In Hong Kong gaat het ook zo. Mensen worden op temperatuur gemeten en plexiglas op de tafels.
Ik schreef 'ik hoop' Wanneer ze wel zullen openen zal ik er geen gebruik van maken. Heb namelijk geen oppas aangezien de opa's en oma's niet mogen oppassen. Afhalen kan natuurlijk wel. Dat doen nog te weinig restaurants naar mijn mening.
Als ze open zouden gaan dan zou ik er niet eens heen gaan. Heel de sfeer van gezellig uit eten is verpest door plexiglas, mondkapjes en afstand houden. Dan nog de angst dat er geen corona besmette persoon nog ergens zit... Nee voor mij is de lol er sowieso vanaf en ga ik pas weer naar een restaurant als heel dit corona gebeuren voorbij is. Dan doe ik wel afhalen bij een restaurant en maak ik het gezellig thuis zonder mondkapjes en plexiglas
Nou precies dit. Je gaat toch niet betalen om met een mondkapje achter plexiglas te mogen zitten? Daarnaast gaan wij graag naar een wok restaurant, hoe moet dat dan?
Een hele sluis van plastic waar je doorheen moet lopen? Nee het gaat mij allemaal veel te ver en hoewel ik het echt te doen heb met mensen in de horeca zal ik er denk ik dit jaar niet meer komen
Hier doen echt heel veel restaurants dat nu. Ook bezorgen. Veel restaurants hebben ook het gebied waarin ze bezorgen vergroot. Ik ga dat nog missen straks.
Ik gun het ze enorm! Maar ook al zijn er nog zoveel maatregelen, ik ga voorlopig niet in een restaurant of op terras zitten. Ik haal nu regelmatig eten af om ze te steunen, maar meer ga ik voorlopig niet doen. Hoe sneu ik het ook vind hoor.