e-reader

Discussie in 'De lounge' gestart door liefkleintje, 14 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Mijn vriend wil graag een e-reader! Maar nu is de vraag, wat is een goede??

Zijn er belangrijke dingen waar je op moet letten?

2. Ik heb een Sony, de goedkoopste die er was.. Ben er dolblij mee! :D

3. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Ik heb ook een sony, geweldig apparaat inderdaad

4. Mirtje87

Mirtje87 Bekend lid

1 apr 2013
    638
    0
    16
    Vrouw
    Hier ook een Sony, zoooo blij mee! Mijn vriend heeft er ook 1 cadeau gekregen van mij en hij is absoluut geen lezer. Hij verslindt elk boek nu! Echt een fantastische koop :)

Doet het sowieso heeeel erg lang op zijn batterij. Heb er wel een hoesje bij met een lampje voor 's avonds in bed.

5. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ja ook de Sony hier en erg blij mee. De batterij doet het erg lang! Beetje jammer vond ik dat de oplader en hoesje apart moest kope, wat dan weer meteen een stuk duurder maakt, maar ik vind het het helemaal waard!

6. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    je hoeft geen oplader te kopen.
    Past gewoon in je oplader waar een usb in past.
    Zoals de iphone oplader;)
    of me electrische sigaret oplader :D

7. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ik heb een Kobo Glo, erg fijn ook vooral dat ingebouwde lampje, dat leest toch wat rustiger (aan de ogen).

8. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Die had ik niet :). Had wel de oplader van de Samsung, maar die vreet de batterij leeg ipv dat ie hem oplaadt. Maar ben er wel echt superblij mee

9. Hanneke23

Hanneke23 Bekend lid

20 jan 2012
    642
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook Sony, geloof dat t de eerste was die er op de markt was en hij doet het nog steeds super goed. Zo blij met dat ding!

10. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Hier ook een sony, ben er ook super blij mee nog steeds!

11. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    Hier dezelfde, erg blij mee!! Zo handig!

12. MamavanMJ

MamavanMJ Niet meer actief

Ik heb de koba aura hd. Die kwam als best uit de test bij de consument bond. Ik heb hem sinds augustus en ben er helemaal blij mee. Vooral het ingebouwde lampje is super handig. Buiten in de zon is het lezen ook geen enkel probleem.

Het menu is erg fijn en duidelijk. Je kan zien hoeveel boeken je hebt gelezen, hoeveel procent je bent en je kan de boeken die je leest ook sharen op facebook.

Familie van mij hebben de sony maar daar hoor ik mindere verhalen over. Weet niet welke versie.

http://www.vergelijk.nl/ereader/kobo/aura_hd/k heb de koba

13. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Ik heb en ipad. Is natuurlijk geen e-reader maar dat is ook meteen zijn voordeel. Je kan er meer mee dan alleen boeken lezen. Muziek luisteren, internetten.

Nadeel vind ik dat hij vrij zwaar is. Te zwaar om in 1 hand te houden en lekker te lezen.

14. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Bedankt voor alke reacties!! Super!!
    We zullen er eens naar gaan kijken.

Ipad is gelijk zo duur! Al heb ik geen idee wat een e-reader kost, haha!

15. Maria1983

Maria1983 Niet meer actief

Ik heb ook een Sony. Het was een van de eerste, kostte volgens mij rond de € 300,-. Heb het geld er al lang uit, met mijn leesgedrag :D
    Volgens mij koop je tegenwoordig al een goede vanaf € 100,-. Mijn collega heeft pas een Sony gekocht en was, in de aanbieding, rond de € 100,- kwijt voor het apparaat, kwam nog wel een hoesje bij

16. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Kobo glo, super fijn met het ingebouwde lampje :) echt een aanwinst!

Hier ook ipads maar ik vind dat echt niet te vergelijken met een goede ereader. Ik vind het heel onprettig lezen.

17. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Een ipad is niet te vergelijken inderdaad. Dat heeft bewegend beeld, een ereader heeft een speciaal beeldscherm dat niet beweegt; dit is veel fijner en minder vermoeiend voor je ogen om te lezen.

Kijk maar eens in de winkel. Sowieso handig, want dan kun je kijken wat lekker in jouw hand ligt en welke bediening jij het prettigst vind.

18. Diaantje78

Diaantje78 Niet meer actief

Hier ook een Kobo Glo!! Idd super handig met een ingebouwd lampje. Hiervoor had ik een andere zonder lampje en ik merkte dat ik dat erg vervelend vond, dus heb ik de Kobo gekocht!

19. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Ik heb er ook een, fijn dat ingebouwde lampje.
    Let wel, een e-reader reageert niet zo snel en goed als een iPad.
    Het ligt wel veel lekkerder in de hand dan een iPad en de batterijen doen heeeeel lang mee.

20. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Deze heb ik ook. Eerst dacht ik dat het lampje niks zou zijn. Maar het is echt super fijn.

Deel Deze Pagina