Hallo, Wij zijn onze geliefde poes sinds zaterdag kwijt. Ze is nog nooit zo lang van huis geweest, meestal ligt ze vaak binnen of in de achtertuin. Vooral met dit koude weer is ze niet graag buiten. Maar nu zijn wij haar dus kwijt. Ik vraag mij af of jullie nog tips hebben om haar terug te vinden? Wat wij al hebben gedaan: Heel vaak roepen, urenlang al Rondjes gelopen en roepen Schudden met snoepjes Kijken in de bosjes Amivedi ingelicht Bij buren langs geweest Flyers opgehangen Chip op vermist gezet Aangegeven bij dierenarts Op "huisdieren vermist" Facebook geplaatst We gaan nog vragen bij mensen met cameras of ze hun camera beelden willen bekijken of ze daar toevallig op staat Ik hoef geen berichten zoals: dat ik haar maar in de tuin had moeten houden. Dit waren wij ook van plan in het nieuwe huis (over 2 maanden gaan we verhuizen) aangezien ze de tuin al bijna niet meer uit ging. Ik voel mezelf al schuldig genoeg Ervaringen of/en succesverhalen vind ik wel heel fijn, wellicht kan ik daar nog wat hoop uit halen dat ze niet doodgereden is en ergens in de bosjes ligt of dat ik haar nooit meer ga vinden. Wij missen haar echt enorm! Liefs,
Bah wat rot! Verder geen tips voor je, denk dat je de belangrijkste dingen wel hebt gedaan. Mijn poes is ooit uit het raam geglipt (flat). Heb ook overal gezocht, met snoepjes geschud, roepen, alles gedaan. Had de hoop bijna opgegeven. Toch stond ze 's nachts opeens weer op het balkon, waarschijnlijk had ze een paar deuren verderop bij andere katten gezeten. Ik hoop dat ze snel ongedeerd gevonden word!
Wat ontzettend kut is dit! Denk dat je er alles al aan gedaan hebt. Blijf volhouden ❤️ Heb het ooit meegemaakt, mijn lieve kat was dagen weg. Ik hoorde hem elke avond 'vechten' met een andere kat. Mijn hart brak elke avond in duizend stukjes. Na een dag of 4 zat hij ineens voor de voordeur Ik hoop zo dat jullie hem terug mogen vinden. Ik ga zoooo hard duimen!
Kattenbak (gebruikt) buiten zetten, lees ik vaak. Weet niet of je die hebt? Wij hebben het ook een keer gehad met onze (binnen)kat. We hadden de mailadressen van ons hele blok ivm nieuwbouw (al was dat wat jaren ervoor). We hebben iedereen gemaild, naast het flyeren en a4’tjes ophangen ed. Uiteindelijk belden er mensen van een paar huizen verder aan, dat er al een paar dagen steeds een kat in hun tuin zat. Zij dachten eerst aan een zwerfkat, omdat ze vrij mager (ze was al vrij oud) en niet benaderbaar was, maar nav die mail, belden ze toch aan toen ze er weer zat. Ik kon haar zo oppakken, want ze kende ons natuurlijk. Hopelijk is ze snel terug!
Gebruikte kattenbak buitenzetten. Gebruikt mandje buitenzetten. Aanmelden bij de dierenambu. En verder sterkte! Lijkt me verschrikkelijk als je niet weet waar ze is!
Wij hebben helaas geen gebruikte kattenbak aangezien ze altijd op een stukje in onze tuin poepen. maar neem aan dat dat hetzelfde werkt qua geur.
Bij de straten om je heen briefjes in de brievenbus doen met de vraag of mensen in hun schuurtjes willen kijken. Misschien heb je dat al gedaan maar ken wel wat katten die in random schuurtjes en garages zijn teruggevonden.
Ach wat verdrietig. Als het kan zou ik; de deur van een schuur openlaten op een kier. En wat grind buiten strooien (schijnt dat ze op die geur af kunnen komen). verder savonds zoeken in het donker, veel flyeren en delen op fb etc. Onze kat is ooit eens 5 weken vermist geweest. Tot ie gevonden werd door een kennis een paar 100m verderop van huis. Dat was vlak voor de sneeuwstorm 2jaar geleden. Helaas liep die een paar maand later weer weg en toen werd ie doodgereden. Hopelijk hebben jullie d'r gauw terug.
Och wat vervelend, wij zijn onze kat, die ook in de tuin blijft, toch 1 maal een aantal dagen kwijt geweest. Ook alles gedaan en ineens was hij er weer. We denken dat hij een open schuur in is gekropen bij iemand en daar opgesloten is geraakt. Ik hoop dat hij snel terug is!
Ach gossie Een van onze katten was eens een nachtje vermist en ik weet nog goed hoe wanhopig ik was. Na meerdere dagen moet dat nog veel erger zijn Geen aanvullende tips, ik denk dat je alles hebt gedaan wat je kan doen. Hoop dat ze gauw terecht is!
Ach gos, volkomen begrijpelijk dat je in paniek bent! Wel een succes verhaal hier, onze kat is destijds bijna een maand kwijt geweest. Ondanks overal briefjes en aanmelding op elke site die je kunt bedenken, geen enkele reactie gehad. Tot een vriendin van toen hem ineens zag zitten toen ze naar huis fietste (een paar buurten verderop). Overal gelijk rond gevraagd in de buurt en toen kregen we te horen dat er een gezin was wat hem dagelijks eten gaf. Hartstikke lief, maar daardoor was onze kat ook niet echt gemotiveerd om zijn eigen huisje weer te zoeken. Uiteindelijk belde een andere buurvrouw toen ze hem weer zag en konden we hem weer mee naar huis nemen. Wel sterk vermagerd, en hij is nooit meer de buurt uit geweest Hopelijk komt jullie kat snel weer thuis, en heeft ze het op avontuur gaan ook gelijk afgeleerd!
Als het savonds donker en stil is een rondje lopen. Roepen en dan een tijdje blijven staan. Niet gelijk verder lopen. Affiches ophangen met daarbij dat ze medicijnen nodig heeft. Iemand die haar misschien in huis houdt, heeft geen zin in dure kosten. Aanmelden bij Amivedi. Succes. Heel naar als je huisdier zoek is
Hier heb ik, toen onze kat al 3 dage vermist was, midden in de nacht (uur of 4:00 was het, doodstil buiten in elk geval) een paar keer heel hard getikt met een vork in het voerbakje en een keer geroepen. Zonder hoop kwam ik om 7:00 uur weer beneden en daar zat hij voor de deur.
Ach, wat verdrietig! Ik kan mij voorstellen dat je je zorgen maakt. Ik hoop dat jullie kat weer gauw veilig en gezond thuiskomt.
Wat erg! ze is gechipt neem ik aan? Als ze dan gevonden wordt komt ze sowieso terug. Ik zou vooral savonds als het rustig is gaan zoeken op straat. Mijn katten zitten idd in een catproof grote tuin, omdat ik als de dood ben dat ze kwijtraken. 25 jaar geleden had ik voor het eerst een kat en meneer, was ook weg. Spoorloos.. Totdat.. Hij in Engeland opdook Meneer was in een vrachtwagen geklommen, die op de boot naar Engeland ging. Destijds had hij gelukkig een tatoo in zn oor en is uiteindelijk met het vliegtuig terug gekomen. Ongelooflijk maar echt waar!! Sterkte!
Misschien geschrokken door vuurwerk. Hij kan zo in een schuur zitten. Voor de zekerheid zou ik de dierenambulance bellen en vragen of ze een kat hebben gevonden. Hopelijk komt jullie schat veilig thuis!
Ach wat ellendig….. Helaas ook meegemaakt. Wat maak je je dan zorgen… Je hebt alles gedaan wat je kan doen. Voor nu blijven lopen en blijven roepen. Ik hoop dat ze snel weer thuis is!
Toen onze kat perongeluk ontsnapt was kreeg ik de tip om voer in de tuin te zetten en ook om een handdoek met de geur van de kat erin (of een deken) over de schutting te hangen. Ze komen dan af op de geur. Hier heeft dat geholpen en zat se kat dag kater aan de deken te ruiken en kon ik haar vangen.