Kappersvraagje

Discussion in 'De lounge' started by Zara75, Dec 3, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,033
    6,135
    113
    Happyland
    Heb vanmorgen mn haar laten knippen en ik heb veel haar, maar wel fijn qua structuur. Het pluist ook altijd als het net gewassen is.
    Op een gegeven moment ging ze de lagen in mijn haar snijden ipv knippen.
    Heb meteen gevraagd of het dan niet ging pluizen erdoor, ik laat nl altijd lagen knippen. Er is me wel eens verteld dat het juist wordt afgeraden om te snijden in fijn haar.
    Volgens haar was het juist beter dan knippen, want dan zou het 'speelser' zijn.
    Ging er eigenlijk met een rotgevoel weer weg, maar dat kan er ook mee te maken hebben met dat het gewoon niet klikte.
    Ik kreeg bv meteen al commentaar omdat ik 5 minuten later binnenkwam dan was afgesproken. Een behoorlijk snibbige opmerking of ik de tijd niet in de gaten had.
    ( excuse me, maar mn dochter moest mee en ik moest krabben en je komt gewoon tijd tekort, heb echt mn best gedaan)
    Sorry, maar dan ben ik er klaar mee, iets klantvriendelijker mag ook wel.

2. Metire

Metire Niet meer actief

ik heb ook fijn haar, en de kappers knippen mijn haar altijd. snijden wordt het idd snel pluiziger van!

3. MamaR

MamaR Fanatiek lid

Jul 4, 2010
    3,420
    17
    38
    Dat is mij ook altijd verteld dat je haar van snijden sneller gaat pluizen.. Maar ook ik heb wel eens kappers gehad die dat deden, dus of het echt zo is weet ik niet ;)

4. Nen87

Nen87 VIP lid

Sep 17, 2008
    6,469
    10
    38
    Ik heb ook fijn haar en vind het juist wel fijn als ze het snijden, omdat het dan inderdaad mooier valt. Misschien kun je een verzorgingsproduct gebruiken waardoor het minder gaat pluizen? Ik gebruik altijd Sebastian Potion 9, superfijn spul en beschermt ook voor het föhnen.

5. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Om eerlijk te zijn was ik na die opmerking al vertrokken. Niet omdat ik het niet kan hebben maar net wat je zegt het moet wel klikken zeker bij een kapper!

6. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,033
    6,135
    113
    Happyland
    Ik werd een beetje overrompeld erdoor. Lekker als je gestrest van het haasten binnen komt vallen. Met zo'n kleine duurt het gewoon langer om de deur uit te komen, zeker als madammetje besluit niet haar jas aan te willen.;)
    Dit legde ik ook uit, maar daar reageerde ze niet op.
    Voelde me net een klein kind die de les werd gelezen en achteraf denk ik altijd pas van ' ik had dit of dat moeten zeggen'...

7. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Hoi,

Ik had jou haar zeker niet gesneden.
    Het is heel belangrijk om naar de structuur van haar te kijken.
    Snijden doe ik maar heel gering, en echt alleen als iemand er de juiste structuur voor heeft en ik er een bepaald effect mee wil creëren.
    En zeker als de klant aangeeft dat snijden niet zo'n succes is dan is het fijn als de kapper wel luistert.

Verder kan ik me de opmerking van jou kapper m.b.t. het te laat komen, enigszins wel voorstellen.
    Ik vind het alleen niet zo klantvriendelijk dat ze na jou uitleg snibbig bleef doen.
    Ik zelf vind het erg vervelend als mensen te laat komen en ze komen vrolijk binnen wandelen alsof er niets aan de hand is.
    Meestal is er maar 30 minuten beschikbaar voor een knipbeurt en daarna komt er alweer een andere klant.
    In die 30 minuten zit vaak het wassen, drogen, advies en knippen.
    Dus reken zelf maar uit hoeveel tijd je daadwerkelijk overhoudt om te knippen.
    De kwaliteit van knippen gaat achteruit en de volgende klant moet wachten, omdat iemand anders te laat is.
    Ik heb best wel begrip hoor als iemand een paar minuutjes te laat is, het kan natuurlijk altijd gebeuren.
    Maar dan vind ik het ook altijd wel netjes als diegene wel even laat merken dat hij/ zij te laat is en dat vervelend vindt.
    Afspraak is afspraak toch?!

Share This Page