Wie zou ons kunnen helpen met de energie prijzen??

Discussion in 'De lounge' started by mam1991, Nov 29, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Hallo dames :D

we zijn benaderd door een energiemaatschapij die ons een volgens hun lage prijs konden aanbieden.
    Omdat wij er echt helemaal geen kaas van hebben gegeten waren we benieuwd of dit nou echt een lage prijs is.
    We willen niet dat we aan het eind van het jaar voor verrassingen komen te staan.

Ons verbruik van afgelopen jaar is voor energie; 2150kwh en voor gas 1800m3.
    De prijs die we daarvoor zullen gaan betalen als we overstappen is €1560,-

Wie wil ons helpen? Wij zien door de bomen het bos niet meer :(

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Door welke energiemaatschappij ben je benaderd dan? Sommige staan namelijk bekend om hun mooie verkooppraatjes....

3. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    De meeste bedrijven die adverteren met een lage prijs, hebben het over hun prijs per kWh of m3.
    Wat ze er niet bij vermelden, is dat hun vast recht vaak erg hoog ligt.
    Daardoor ben je maandelijks dus meer kwijt dan je denkt.

Ook scheelt het of het incl energie belasting is.

En waarom zijn ze goedkoper, ten opzichte van wat?
    Vaak vergelijken ze namelijk hun goedkoopste contract met de duursten.

Neem bijvoorbeeld de leverancier met de Ipad.
    Deze had op zich geen hele gekke tarieven, maar wel een hoog vastrecht. Hier door betaalde je 800 euro per jaar meer, en dus betaalde je de ipad gewoon zelf.
    Maar dat vermelden ze er niet bij.

4. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Oh ja en de transportkosten, zijn die er bij in berekend, of komen die er nog bij? Zeg....35 euro per maand.

5. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    We zitten nu bij Electrabel en zijn benaderd door Nuon.

6. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Waar je op moet letten: is dit inclusief transport? Neemt de nieuwe maatschappij de boete van de vorige over? En staan de prijzen vast voor 1 jaar? Als dat zo is is het een mooie aanbieiding. Let wel op dat je op tijd het contract weer opzegt want die mooie prijzen duren helaas maar 1 contractduur.

Ter info, het goedkoopste dat ik kon vinden voor jouw woonplaats nclusief transport met prijzen 1 jaar vast is eur 1606 bij e.on

7. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Nuon staat er wel goedkoper maar dat is met een variabel tarief en dan weet je nooit waar je op uitkomt.

8. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Ja dat vond ik dus ook op internet dat het waarschijnlijk variabel is. Mijn man heeft aan de telefoon gehangen en die is er op dit moment niet dus ik heb nu even een idee hoe en wat :)

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Kijk gewoon eens op een site als gaslicht.com wat de prijzen daar zijn. Denk dat je daar altijd nog goedkoper uitkomt, veel aanbieders hebben ook nog een bonus als je naar hen overstapt. En dan volgend jaar gewoon weer overstappen ;)

10. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Oke, mijn man weet dus niet meer precies wat Nuon allemaal gezegd heeft.. handig :p

Daarom wil ik zo even bellen, eerst naar Nuon om te vragen wat we nu precies hebben voor welk geld.

Daarna Electrabel bellen met het verhaal wat Nuon ons bied en met de vraag wat Electrabel daar nog meer kan.

Heb nu op papier staan dat ik moet vragen naar;
    - Kosten elektra per kWh
    - Kosten gas per m3
    - Kosten vastrecht
    - zitten de transport kosten erbij in
    - zijn de kosten incl. of excl. belasting

Ben ik nog wat vergeten?????

11. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Hou ook rekening met wanneer je contract afloopt bij je huidige aanbieder anders krijg je vaak nog een mooie naheffing.

12. jilina

jilina Fanatiek lid

May 27, 2010
    2,362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Wij stappen elk jaar over en iedere keer worden we weer gebeld door de leverancier van het jaar daarvoor dat ze een mooie aanbieding kunnen doen. Maar dit blijkt dan niet zo te zijn want mijn vriend pakt dan dit er bij Energie onafhankelijk vergelijken op EasySwitch.nl En dan blijkt 9 van de 10 keer ook nog dat zij een duurdere berekening hebben dan dus op deze site staat. Wij vergelijken altijd op deze site en met behulp van deze site stappen we ook over.

Dus ga er echt goed na kijken want mijn vriend heeft de verkopers aan de andere kant van de lijn wel eens stil gekregen. Door hun dus deze site voor te leggen en zeggen dat ze daar hele andere prijzen hanteren.

Als ze kunnen naaien ze je zo een oor aan met hun gladde mooie praatjes.

Hier word al gewaarschuwd dat mensen energie aan de deur willen verkopen en dat ze namens de gemeente een korting mogen geven als ze het product bij hun afnemen maar dit blijkt dus helemaal niet waar te zijn.

Flitsnieuws.nl » Waarschuwing: geen korting op energie in SWF

13. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Wij zaten bij eon en zijn nu naar Nuon gegaan dacht ik. Eon was alleen goedkoper voor nieuwe klanten.. Ik vergelijk de prijzen altijd door helemaal door te klikken naar het contract, dan rolt de echte prijs eruit.

Als ik je moet helpen dan moet je dat maar zeggen:)

Electrabel is zowieso wel duurder, maar omdat dat in jullie buurt( en dus de minne:p) de leverancier is kijk je er vaak niet goed naar:)

14. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Ik heb er echt ballen verstand van :p Dus het is wel eens goed dat ik me erin verdiep ;)

Nou we zitten al jaaaaaaren bij Electrabel en nooit gezeur dus mijn man wouw eigenlijk niet overstappen..
    Ons voorschot van hun was berekend op €158,- dat vind ik nog best wel een behoorlijk bedrag! Zelf hadden wij hem nog eens extra omhoog gegooid naar 175 omdat we geen verrassingen willen.

Maar... inmiddels heb ik nog niet gebeld haha.

Share This Page