Klusvraagje (behang over glasvlies)

Discussion in 'De lounge' started by Zara75, Mar 6, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    In het peuter/kleutergedeelte heb ik een topic geopend. De kamer van onze dochter moet opgeknapt worden. Nu hebben we helaas in het hele huis glasvlies behang , dus eroverheen behangen gaat niet.
    Las op internet dat je eventueel een gipsplaat tegen de muur kunt bevestigen zodat je alsnog kunt behangen .
    Iemand die dit zo gedaan heeft??
    Of een andere oplossing weet. Heb geen zin om het behang alsnog eraf te halen. Met het risico dat de muur opnieuw gestuucd moet worden.
    Vind dat behangetje zo leuk, voor 1 muur en de rest lichtroze verven. <3

Attached Files:

2. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

Dec 1, 2015
    2,830
    5,566
    113
    Behang en underlaymentplaat. Deze zijn 1,22 breed. Maak er bijvoorbeeld 2 en bevestig deze 2 panelen tegen een muur. Ertussenin een feller kleurtje en dan krijg je een super tof effect.

3. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    Ik heb ook muren met glasvlies. Een deel daarvan heb ik verwijderd en dat ging prima. Gewoon doorsnijden in de hoeken en kon het er zo vanaf trekken. Nog makkelijker dan gewoon behang. Dus ik zou je aanraden om het te verwijderen. Dat is een stuk minder werk.

Mijn stuclaag was ook een ramp; vandaar ook het glasvlies. Maar de nieuwe stuclaag was blijkbaar goed.

4. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Wat bedoel je met de laatste zin?
    Ik weet niet hoe de staat van de muren zijn in dit huis. Het is een jaren 50 woning en toen wij hier 10 jaar geleden kwamen wonen zat het glasvliesbehang er al op.. Ben bang dat als ik ga proberen om het behang eraf te halen er wellicht stukken muur loskomen .En dan moeten we er misschien een stukadoor bij halen, want dat krijgen we zelf natuurlijk niet voor elkaar om het dan weer mooi glad te krijgen vrees ik...

5. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Nog nooit van een underlaymentplaat gehoord! Ga meteen ff googlen ..

6. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    Ow zo. Nee wij ons huis (nu mijn huis) kochten, was de stuclaag op de bovenverdieping erg slecht. Die hebben we er toen deels afgehaald, en opnieuw laten stucen. Omdat de muren erg slecht zijn, daarna vliesbehang er overheen. Een deel daarvan heb ik na een aantal jaar weer verwijderd.

In jou geval snap ik dat je bang bent dat de stuclaag los komt.

Je kunt trouwens ook de muur opnieuw laten stucen met vliesbehang en al. 1 muurtje laten stucen kost geen kapitalen. En dan heb je wel het mooiste resultaat. Ik denk dat het qua geld niet eens heel veel zou schelen met het kopen van platen, verf, een laag spul zodat het behangplaksel er niet in trekt, afwerken etc etc.

7. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Net een beetje gegoogled en dit gevonden:

Laat u een klein oppervlak stucen? Dan rekenen stucadoorsbedrijven vaak een starttarief om alle kosten te dekken. Dit starttarief wordt vaak gehanteerd bij oppervlaktes onder de 30 m² en ligt gemiddeld tussen de € 290 en € 320.

Wel erg prijzig voor een klein muurtje!!!
    Mijn man zit aan gipsplaten te denken..

8. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Heb je niet een knutselaar in de familie die even een muurtje wil stucen?
    Het is echt redelijk simpel, mijn moeder heeft destijds ons halve huis gestuct (ze was kleuterjuf :p)

Share This Page