nog steeds middagslaapje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door wendyd, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendyd

wendyd Actief lid

5 okt 2006
    159
    0
    0
    schiedam nederland
    hallo, ons zoontje van 2.7 jaar slaapt tussen de middag nog steeds 2 a 2.5 uurtjes. hebben jullie kindjes die ook lang een middagslaapje hebben gedaan en tot welke leeftijd? groetjes van wendy.

2. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Mijn dochter van bijna 7 slaapt nog regelmatig smiddags, en zelfs elke dag nog tot ze een jaar of 5 was, het ene kindje heeft meer behoefte aan slaap als de ander, lekker laten slapen!
    Bter tussen de middag dan dat je hem dwingt wakker te blijven en hij dan rond etenstijd in slaap valt wat mijn jongste van 3 nog wel eens wil doen.

3. Niet meer actief

Astrid slaapt nog maar 1 keer op de dag (en die is 18 mnd) in de ochtend zo'n 2 uur.. Die wil juist niet in de middag!

4. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Yasmin van nu 27 maanden slaapt ook nog s middags een paar uurtjes hoor! Dan is ze weer helemaal opgeladen ;)

5. Gul

Gul Actief lid

27 sep 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Mijn zoontje wordt in januari 2. En hij heeft iets minder dan 2 uur in de middag slaap nodig.
    Alleen dan slaapt hij 's avonds rond een uur of 10. Nu probeer ik soms hem zijn slaapje over te laten slaan maar dan wordt hij weer chagrijnig. Nu probeerden hem na 1,5 uur wakker te maken door geluid te maken en ook dan wordt hij chagrijnig.
    Mijn vraag is dan dus ook na die 2,5 uur slaap hoe laat gaat hij dan 's aovnds naar bed en hoe laat staat hij op?

6. Rabia

Rabia Bekend lid

19 apr 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Ik vind het echt heerlijk, mijn dochter van 2 jaar en 8 maanden slaapt 2,5 tot 3 uur op een middag. Ze gaat om 13.00 precies naar bed en staat eigenlijk altijd om drie uur op. Dan is ze supervrolijk en ze gaat ook graag naar bedje toe. Ze snapt zelfs al heel goed dat we overdag voor het slapengaan geen boekje lezen en geen tandjes poetsen maar dat dat in de avond komt als ze om 20.00uur naar bed toe moet. En om acht uur springt ze ook gewoon haar bedje in. Ik heb wel eens gehad dat ze wakker bleef omdat we ergens waren op bezoek ofzo, nou vreselijk kind had ik dan de hele dag, NIET TE GENIETEN! Die van mij heeft het echt nodig en kan niet zonder.
    Trouwens ik ben er superblij mee want ze weet dat mama dan ook even gaan slapen. En als ze wakker wordt zegt ze standaart : ik heb lekker geslapen mam, jij ook lekker geslapen?

Heerlijk dat moment van rust voor ons tweeen. Zodra zij erin ligt loop ik naar boven in mijn badjas en al voor ik lig val ik ook in slaap!

Deel Deze Pagina