Praktische vragen baby 5 weken zonder ritme

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door missle, 16 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Ons zoontje is nu 5 weken oud en slaapt steeds maar heel erg kort overdag (maximaal een uurtje per keer) dit vanaf zijn eerste voeding in de ochtend. De nacht slaapt hij wel lange periodes. Regelmaat is er absoluut niet, maar dat verwacht ik voorlopig ook zeker niet ;) Maar als kersverse moeder heb ik wel een hoop vragen die vast beantwoord kunnen worden door de ervarene hier...

Hoe doen jullie het volgende:

Hoe bepalen jullie wanneer het een goede tijd is om zelf te gaan douchen?
    Als hij in slaap lijkt te zijn gevallen is het nog altijd de vraag of hij wel echt blijft slapen namelijk. Steeds als ik de douche uit zet ben ik opgelucht als het nog stil is.

Hoe vaak maken jullie een "uitstapje" met een baby zonder ritme? Dit kan de winkel zijn, of op bezoek bij iemand.

Is het herkenbaar dat onze zoon alleen tevreden is als hij bewogen wordt als hij wakker is? Alleen lopen op de arm of lopen met de kinderwagen valt in de smaak. Stilzitten op schoot of even alleen rond liggen kijken in de box bevalt hem niet.

Kan jullie kindje wel zonder jouw "entertainment" wakker zijn zonder te huilen en zonder speen?

Als ons zoontje op de arm in slaap valt dan is hij erg moeilijk weg te leggen in zijn bed of de kinderwagen, 9 van de 10 keer heeft hij het door en wordt wakker, of hij nog maar kort sliep of al langer maakt dan geen verschil...

Voor degene die inbakeren, we bakeren ons zoontje 's nachts in. Leggen jullie je kindje overdag juist wel of niet ingebakerd ook nog in bed? Zeker met vaak van die korte slaapjes vind ik dit lastig.

Alvast bedankt!

2. annasskies

annasskies Actief lid

23 feb 2013
    370
    0
    0
    docent geschiedenis
    Je kindje wil gewoon bij Jou zijn, alles wat hij doet is dus normaal in mijn ogen...

3. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    @annasskies: even offtopic, je onderschrift, Teuge? :)

4. bloempie 1983

bloempie 1983 Bekend lid

24 aug 2010
    741
    0
    0
    overijssel
    Dit is zeker herkenbaar hoor! Vooral herken ik het van mijn oudste. Douchen deed ik altijd smorgens wanneer ik er zeker van was dat ze sliep, maar lekker. Douchen is dat idd niet omdat je steeds denkt de baby te horen. Je zou ook s avonds kunnen douchen wanneer je man ook thuis is. Uitstapjes met baby doe ik altijd na de fles, omdat dat het wakkerste moment is en met een beetje geluk valt hij in slaap om hem thuis weer over te kunnen pakken. Idd lukt dit niet altijd! Mij. Dochter wou ook veel rondgelopen worden, maar dit was vooral in de periode dat ze zoveel krampjes had. Toen was het voornamelijk huilen en rondwandelen. Toen kon. Ze ook niet alleen liggen. Nu bij onze zoon kan dit gelukkig wel. Hij ligt dan lekker te kraaien naar zijn muziekmobiel! En in de wipper lekker om Zich heen kijken! Inbakeren geen ervaring mee!

5. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier wel ingebakerd. Ons is toen aangeraden om dit bij alle slaapjes te doen, wil het effect hebben.

6. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Inbakeren bij alle slaapjes waarschijnlijk worden de slaapjes overdag dan ook wat langer en vaster.
    Douchen is het makkelijkste wanneer je vriend/man thuis is dan kun je rustig douchen en kan hij naar de kleine als er iets is.
    Wandelen na de fles dan viel ze vanzelf in slaap in de wagen.
    Die kleintjes willen idd nog erg graag bij je zijn als je er aantoe geeft dan is het voor je gevoel al wat makkelijker.

7. annasskies

annasskies Actief lid

23 feb 2013
    370
    0
    0
    docent geschiedenis
    Oorspronkelijk pcf (lelystad) sinds we gesloten zijn idd Teuge of Seppe of Texel, vaak Maubeuge en Pamiers. Jij dan?

8. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    Dochter hier had ook nooit echt een ritme. 's ochtends probeerde ik altijd snel te douchen als zij sliep, dat was idd ook altijd een gokje of dat werkte.. Soms stond ik nat naast haar om haar te troosten of een speentje in te doen, hihi :D Ach ja. Ik herken het gevoel dat je opgelucht ben als je rustig kan afdrogen idd!

Uitstapje deed ik vlak na een voeding. Ze sliep prima in de wagen, dus ik voedde vaak, dan luiertje (of ervoor) en dan gelijk de wagen in en naar de winkels. Is voor mij 15min lopen dus ging prima, even boodschapje en weer terug (meestal zat er 3 uur tussen).
    Dat bewegen idd ook ja.. We waren een keer zo desperate dat manlief met haar in de auto sprong. Voordat we ons erfje af waren sliep ze al.... Zo grappig.

Volgens mij legde ik haar overdag idd ook gewoon in de puckababy. Elk slaapje. Tot op een gegeven moment, ik denk tegen de 2 maanden, ging het ineens goed zonder (het ding was vies volgens mij, vandaar dat we het noodgedwongen zonder moesten doen)

Ik heb wel geleerd gewoon mee te buigen met je kindje. Zolang je dat doet, rustig bent en lekker meeveert voelt je kindje je ook veel prettiger. :) En waarom zou je stressen? Dan laat je je kindje toch bepalen? Ik vond het ook wel prima... Lekker tussendoor dingetjes doen :)

9. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Teuge als thuisbasis, maar ook Texel, Spa, Zwartberg, Soulac en Portimao (Algarve)

Is het te combineren met kinderen? Hier nu ons eerste kindje, maar ik zie nog niet echt mogelijkheden financieel en met zijn drukke schema om het weer op korte termijn op te gaan pakken ;)

10. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Bedankt voor alle reacties, ik wist natuurlijk al dat ik hier zeker niet de enige in ben die er mee worstelt ;) Maar ik heb geloof ik een enorme drang om het allemaal goed (lees: liefst perfect :cool:) te willen doen.

Meegaan in zijn ritme werkt inderdaad het beste, maar het is zo ontzettend lastig als je niet snapt wat hij wil aangeven. Geduld zal wel het toverwoord zijn en hem langzaam leren kennen natuurlijk...

En in de tussentijd dat ik hem leer te snappen vind ik hem toch echt wel het knapste en liefste mannetje :D

11. annasskies

annasskies Actief lid

23 feb 2013
    370
    0
    0
    docent geschiedenis
    Onze meid is zelfs mee geweest op springweek in maubeuge, omstebeurt springen, toen was ze zes maanden. Verder gewoon plannen en hopen dat het weer dan meezit, vind het prima te combineren, maar heb ook vriendinnen voor wie het niet meer goed voelde en die zijn gestopt. Ik heb er nog erg veel lol in. heb het springen erg gemist tijdens de zwangerschap, frequentie is alleen wat omlaag...

12. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Wat grappig, nog een skydive koppel met een skydive-baby als ik het goed lees :cool: Toen mijn man zijn team in Amerika aan het trainen was ben ik mee geweest en was ik wel een klein beetje jaloers dat ik zwanger was en niet mocht springen inderdaad. Maar nu ik net 5 weken geleden bevallen ben voel ik de drang nog niet om weer te gaan springen. Maar wie weet als ons mannetje wat ouder is...

13. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Lekker meegaan in het (gebrek aan) ritme. Over een paar weken wordt het allemaal wat voorspelbaarder en dus ook makkelijker.
    Uitstapjes direct na de voeding of ik zorg dat ik voeding bij me heb en er een gelegenheid is om even een flesje te geven.

Douchen duurt toch niet zo lang, ik vond het ook bij de tweede weer spannend om dat te doen in het begin maar na een paar keer went dat ook.

Dat wakker zijn zonder huilen of speentje komt vanzelf, met een week of 8 ging ons mannetje naar zn mobiel kijken en naar zn speeltjes graaien. Nu kan hij zich best een half uurtje vermaken met een knuffel of iets dat boven zn hoofd hangt.

Deel Deze Pagina