Kapsel dochter 5 jaar: Ideeën?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by cocko, Mar 19, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cocko

cocko Fanatiek lid

Apr 21, 2011
    3,594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ons dochtertje van 5 jaar heeft heel dun en steil haar. Zij wil heel graag een haarband in maar ik heb dat niet zo graag omdat het haar heel snel in 'strengen' valt. Het ziet er dan uit alsof het vettig is en gaat dus slierten. Vind dat echt geen mooi gezicht dus vandaar dat we heel vaak staartjes maken. Het haar hangt tot net boven d'r schoudertjes.
    Maar zou er niets te doen zijn hieraan? Het in een ander model laten knippen bv? Ik heb vanmorgen 1 kapsalon gebeld en die gaf aan dat het nog jaren kan duren voordat het haar wat dikker gaat worden en dat het dus niet meer zo sliert.. ;)
    Heeft iemand er verstand van of misschien een leuk idee? Of is het inderdaad gewoon een kwestie van zo laten en maar zien wanneer het dikker wordt...

2. cocko

cocko Fanatiek lid

Apr 21, 2011
    3,594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Hier een foto, gezien van de zijkant. Nu heeft ze vanmorgen gedoucht dus het hangt nu nog redelijk netjes..;) Gaat me meer om het model en lengte.

3. Miss T

Miss T Fanatiek lid

May 3, 2012
    4,367
    306
    83
    Ik vind het er netjes uitzien hoor. Misschien kun je het invlechten? Of schiet het dan snel los (in plukjes)?

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Ik vind t er niet zo dun uit zien?
    Heb je een foto hoe t eruit ziet als t wel in strengen valt?

Mijn dochter heeft best dik haar en lang (ben er jaloers op :p), maar ik wil meestal ook niet dat ze t los laat.. Vast staat veel frisser, los zo ouwelijk. En als ze t perse los wil, dan stel ik meestal voor om t half los te doen, dat t toch goed uit haar gezicht blijft.

5. cocko

cocko Fanatiek lid

Apr 21, 2011
    3,594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Klopt nu ziet het er ook netjes uit maar aan het einde van de dag zie je echt strengetjes. Vlechten gaat ook erg moeilijk, er komen allemaal plukjes uit en het schiet alle kanten op :D
    Op deze foto zie je het van de andere kant, misschien is het dan meer te zien dat ze weinig haar heeft (vooral aan deze kant, komt denk ik door de kruin bovenop)

6. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

Jun 22, 2013
    1,507
    202
    63
    Female
    Zeeland
    Ik vind een boblijntje altijd heel pittig en fris staan met kleine meisjes. Je kan dan eventueel nog d.m.v. een klein vlechtje of staartje het haar uit het gezicht houden.

https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&docid=tZs9yRiQ1QhEyM&tbnid=4Msg5cEva5NrkM:&ved=0CAYQjRw&url=http%3A%2F%2Fwww.firanet.nl%2Fkapsels-haarmode%2Fvoorbeelden-kinderkapsels%2F&ei=I2YpU-W4PMa40QWJ14GICQ&bvm=bv.62922401,d.bGE&psig=AFQjCNFWQmIl9HpVZ3VJmS6O9hcbUCVI1g&ust=1395308444774340

(sorry, ben geen mama van peuter of kleuter, maar wilde toch even reageren ;))

7. cocko

cocko Fanatiek lid

Apr 21, 2011
    3,594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ja dat vind ik zelf ook altijd leuk maar ze heeft zo dun haar dat ik me afvraag of een boblijn kan bij haar :( Ik maak inderdaad weleens een vlechtje zodat het uit haar gezicht is maar ik kan ook niet goed vlechten..
    Zou daar een cursus voor zijn? :D

8. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
  9. cocko

cocko Fanatiek lid

Apr 21, 2011
    3,594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ja ik heb op youtube ook al gekeken maar de meesten gaan zo snel met vlechten dat ik het niet bij kan houden :D
    Goed idee, oefenen op een pop.

10. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,545
    3,057
    113
    Ik vind het haar er niet dun uitzien op de foto

met vlechten komen er bij mn dochter ook altijd plukjes los hoor:)
    Vooral aan de voorkant.
    Als het echt netjes moet blijven vlecht ik met mousse in het haar en daarna haarlak erover.

11. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,545
    3,057
    113
    :) mn dochter..
    vanmorgen ingevlochten..zonder mousse lak o.i.d.

12. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,480
    113
    Hier ook een dochter met dun haar.

Ze had het lang en eigenlijk zat het nooit echt leuk, vlechten wilde haast niet (tenzij ik veel schuim gebruikte) staartjes zakken uit, haarbanden floepen van haar hoofd en zelf had ze ook een hekel aan dat "getrek" aan haar hoofd (elastiekjes moesten erg strak zitten wilde het een beetje effect hebben).

Toen ze bij de kapster was gaf ze zelf ook heel goed al aan dat ze geen staartjes etc meer in wilde. Ze hebben haar toen een korte bob geknipt (net onder haar oren) en van achter wat op geknipt (zodat het wat langer lijkt) en het staat haar echt goed en lekker pittig.

Nu zijn we s'morgens zo klaar, spuit haar haren in met anti klit, kam het door en het zit goed.

13. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,545
    3,057
    113
    Achterkant
    Moest vanochtend ff snel doen :)

14. cocko

cocko Fanatiek lid

Apr 21, 2011
    3,594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    MamaChantal: je kunt het op de foto ook niet erg goed zien dat het dun is. Lastig op de foto te krijgen zoiets.
    Maar jouw dochter heeft lang haar zeg! Wow wat mooi. En dat invlechten.. ik snap niet hoe je het voor elkaar krijgt: haast of geen haast. Complimenten! :)

Pluk: precies, ik zit nu ook te denken aan korte bob. Zal er wel erg aan moeten wennen maar ze vindt staartjes gewoon niet echt leuk en idd, het moet strak zitten anders glijdt het uit.
    Ik ga toch maar eens een kapper bezoeken denk ik

15. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,545
    3,057
    113
    lang leve youtube :p haha
    mn buurvrouw is kapster, die deed het een keer bij haar en ik heb toen thuis hard geoefend :)

maar mn dochter is ook echt een meisje-meisje en die vind het vaak wel leuk om invlechten te hebben

16. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,480
    113
    even een voor en na foto

17. cocko

cocko Fanatiek lid

Apr 21, 2011
    3,594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Handig zo'n buurvrouw MamaChantal!

Pluk: zo dat staat echt veel pittiger ja!
    Vrijdagmiddag gaat ze naar de kapper, ben benieuwd.

18. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    3,822
    2,003
    113
    #18 justme1974, Mar 19, 2014
    Last edited: Mar 19, 2014
    Ik zou het wat langer laten groeien en in laagjes laten knippen. Daardoor lijkt het haar voller en valt het stukken mooier. Het haar van mijn dochter is ook in lagen geknipt en het valt prachtig.

Attached Files:

19. tuc

tuc Niet meer actief

Ik denk dat een bob haar juist heel leuk staat

20. cocko

cocko Fanatiek lid

Apr 21, 2011
    3,594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Justme: dat van jouw dochter vind ik heel mooi maar dat gaat bij m'n dochter niet lukken. We zijn al heel lang aan het proberen om het te laten groeien maar het gaat gewoon niet. Als het kon, zou ik daar voor kiezen, vind lang haar altijd erg mooi en je kunt er van alles mee doen.

Tuc: ja denk in dit geval dat een bob haar leuk zou staan, maar o o ik twijfel nog wel hoor. Kan het me niet zo goed voor me halen hoe ze er dan uit komt te zien :D

Share This Page