Wij sparen hier ook al vijf jaar hoor En nu staat het al heel lang stil op deze lengte, omdat ze dus elke vijf a zes weken naar de kapper gaat. Wat ik me bij jouw dochter even afvraag; ze heeft dun haar, maar heeft ze bijvoorbeeld wel veel haar? Op de foto lijkt het namelijk wel heel veel haar. Wat dan heel goed werk is het uitdunnen van het haar en hier en daar "hapjes" knippen. Uitdunnen klinkt heel maf bij dun haar, maar het geeft op die manier meer volume, waardoor het én voller lijkt én mooier valt. Verder is het bij dun haar ook mooi om het kapsel (deels) te laten snijden. Je zou dus ook deze lengte aan kunnen houden en dus laagjes, dan zul je zien dat het heel netjes blijft zitten. Ben heel benieuwd!!
Just : cool! Maar onhandig met vlechten Had bij dochter ook keer in laagjes laten knippen maar dag erna had ik al spijt
Mijn dochter heeft ook laagjes gehad, maar dat vond ik ook niet handig met vlechten. Steeds die piekjes ertussen uit. @TS: Vlechten is een kwestie van oefenen. Mijn dochter zat eerst nooit stil en het lukte me voor geen meter. Nu gaat het prima. Ik zal zo een foto in mijn album plaatsen van mijn dochters haar.
Lijkt veel haar maar ze heeft echt niet veel haar vind ik. Vooral aan 1 kant lijkt t minder. Met laagjes kun je idd niet meer vlechten. En bij mn dochter groeit t gewoon niet door haha. Maar zal t eens aankaarten vrijdagmiddag bij de kapster.. Miss T: foto kon ik nog niet vinden bij je
Dank je. Nee, overdag niet echt. Wel van die losse plukjes, maar dat vind ik juist lief staan. Nu ligt ze met deze vlechten in te slapen. Morgen is het dan wel pluizig. Maar ik haal de vlechten dan één voor één uit, ik spuit haar haren nat en ik vlecht ze opnieuw in. Ik moet sowieso haar haren 's avonds vlechten. Ze heeft krullen en anders kom ik er 's morgens niet doorheen (of het kost me héél veel tijd).
T oogt inderdaad als veel haar ! ik zou ook een bob doen maar geen ponnie hoor als t groeien al zolang duurt. Gewoon met vlechtjes en wax t haar uit dr gezicht houden. ik heb geen tip, mn dochter haar is al langer maar krult erg. Dus bij haar lijkt t kort haha
vlechten zit er hier niet meer in inderdaad. Opsteken kan nog wel en staart ook nog wel, maar altijd wel met losse plukjes. Maar goed, ze wil eigenlijk nooit iets in het haar, het moet los en als ik er dus wat in stop, dan zakt het heel snel uit, omdat het zo glad en dun is.
Als ik t nat (in)vlecht, blijft t bij mijn dochter wel de hele dag netjes. Met slapen pluist t wel. Ik gebruik altijd volume conditioner (die heb ik zelf, dus daarom voor haar ook maar, al heeft zij geen volume nodig, maar wel de antiklit). En daardoor pluist t volgens mij ook minder. Als t droog is, spuit ik dr ook wat verzorgende antiklit in, tegen het pluizen. Ik gebruik eigenlijk alleen lak ofzo voor echt moeilijke creaties.
Hier ook antiklit: de witte van Palmolive. En verder antiklitspray als het nodig is. Na een kappersbezoek scheelt het veel (met de hoeveelheid klitten).
Miss T: ik kon het nu idd wel zien. Wat mooi zeg! Maar jouw dochter heeft ook langer haar denk ik dan de mijne. Ik heb op youtube gekeken en meegedaan met het invlechten. En waar ik dus tegenaan liep was dat als ik een pluk haar had en het in drieen verdeelde, ik te weinig haar had. Als ik dan meer pakte, was ik al halverwege haar hoofd ze heeft nl een klein hoofd. Mn moeder is ook nog even geweest en zij kan ook invlechten maar bij mijn dochter lukte het ook niet. We hebben ook telkens losse kleine haartjes erbij die je niet mee kunt vlechten. Als je ze toch meepakt dan roept ze au
Wow wat een dikke bos miss T heb je ook een foto van los haar ? Cocko laat je vrijdag even foto zien ?
Dank je. Twee jaar geleden kreeg ik net een staartje in bij haar. Ik heb goed opgelet bij de kapster (hoe zij het deed en vragen gesteld), filmpjes gekeken en op mezelf en poppen geoefend. Nu lukt het dus wel. Kun je bij jouw dochtertje niet aan één kant een klein vlechtje maken? Of een lief klein staartje met een lokspeldje? Je kunt ook advies vragen bij de kapper. De kapster van mijn dochter vlecht altijd haar haren (extra service; en dat voor 10 euro!).
Ja hoor, maar die zijn bijna allemaal 'coupe de troep' (dat noem ik altijd zo als we haar haren nog niet gedaan hebben). Ik zal eens zoeken voor een nette.
Maar hoe vlecht je het in dan? In het midden 1 vlecht, achter op haar hoofd? Ik doe meestal 2 vlechten of schuin. 2 vind ik sowieso leuker staan bij jonge meisjes, maar toen ze jonger was en een stuk korter haar had, vond ik dat sowieso ook al makkelijker.
Dit is t zielige vlechtje van mn dochter 10 mnd geleden. Whaha. maar ik deed ook vaak klein vlechtje naar de zijkant, beetje ingevlochten