Onze eigenwijze 3 jaar oude dochter heeft een hekel aan speltjes, haarbanden, staartjes en alles van dat spul. Na 3 jaar kweken heeft ze haar haren nu op haar schouders hangen, het is dun en pluizig en heel mooi blond. Maar ze zeurt nu al een paar weken dat ze naar de kapper wil en dat ze kort haar wil hebben. Wie hier heeft er een dochter die ook kort haar heeft (je snapt natuurlijk wel dat mama dit heel zonde vind maar goed een staart wil ze niet en los lijkt het wel een ontplofte mol ofzoiets) En zouden jullie het doen, het kort laten knippen of gewoon mama's wil is wet, mama wil dat jij lang haar hebt/krijgt en staartjes in doet (ondanks dat dit de hele dag door een gevecht is van indoen en uittrekken) Groetjes Anita
Wat versta je onder kort? Mijn dochtertje heeft ook van dat heel dunne fijne blonde haar. Een paar maanden geleden was ik de strijd met elastiekjes zat en heeft de kapper een boblijn bij haar geknipt. Wilde ik eerst niet, maar staat haar erg leuk en strijd meer. Alleen nog een speldje en ze is klaar. Heb er geen pony bij geknipt. Wat het laatste betreft. Als mijn dochtertje kort haar wil mag ze dat, ik ga niet mijn zin opdringen.
Ik zou haar niet dwingen lang haar te houden. Ik kan me heel goed voorstellen dat ze dat op die leeftijd in de weg vindt zitten en geen zin heeft in speltjes en staartjes. Misschien eens googlen op leuke korte meidenkapsels of even langs de kapsalon voor ideetjes. Misschien kun je iets vinden wat voor haar makkelijk is en wat jij ook mooi vind?
Ik denk dat jouw en mijn dochter ongeveer het zelfde haar hebben. Schouderlang (of iets korter), blond, maar ook dun en pluizig. Als ze net wakker is, heeft ze vaak een soort vogelnest op haar achterhoofd. Is dat ook herkenbaar? Ik hou het op deze lengte. Langer vind ik er erg onverzorgd uitzien met haar haartype, vooral als het los hangt. Soms wil ze staartjes of speldjes in maar meestal niet. Het is haar haar, en ik ga haar niet lastig vallen met staartjes alleen maar omdat ik het zo graag wil. En wat je zelf ook zegt: los ziet het er gewoon niet zo fraai uit. Dan kun je het beter kort laten knippen. Met dit haartype kan ik je overigens de tangle teezer aanbevelen als haarborstel. Vrijwel pijnloos krijg je iedere pluizenbos ermee glad.
Juist daar lijkt het op bij het opstaan, gelukkig is het er zonder al te veel problemen weer uit te krijgen. Maar na een uurtje zit het weer net zo, ze hoeft maar met haar hoofd ergens tegen aan tekomen (stoel) en dan zit het weer zo. Ik zit wel steeds te googlen maar zoveel komt er niet omhoog als je zoekt op meisjeskapsels kort. Plaatjes zijn overwegend van volwassenvrouwen.
Hier ook. Het zou daarom fijn zijn als ze wel staartjes in zou willen, dan krijgt het veel minder kans tot pluizen. Maar ja, eigenwijs he...
Mijn dochter is ook drie, houdt meestal ook niet van staartjes ed en heeft een boblijn inderdaad, heel leuk. Oma heeft t geknipt, haha.
Ik zou zeggen 'Ja hoor, jij mag naar de kapper toe maar dan moet je daarna wel steeds een speldje in'. Mijn dochter heeft heel dun haar. Haarlengte iets boven haar schouders en een boblijntje. Dat staat wel pittig. Zonder speldje, elastiekje etc zit het steeds voor haar ogen. Echt los haar is hier geen optie het mag niet van mama. Ik heb het dus voor het zeggen. Waarschijnlijk heb je even 5 min gezeur bij het kammer en speldje erin doen. De rest van de dag is ze het weer vergeten.
Dat is dus hier niet zo, het is de hele dag een constant "gevecht" ik doe het speldje in, ze wacht tot ik niet in de buurt ben, haalt het speltje eruit en verstopt het. Ik dan weer een nieuw speltje(elastiekje etc), weer opnieuw in het haar en zo gaan we de hele dag door.
mijn zoon wil lang haar(omdat zijn haar wiebelt in de wind!!!zegt ie) met krullen. krullen kunnen we niet maken,hij vraagt dat elke keer bij de kapper ook. nou, ik ben vr kort haar maar we laten zijn haar wel laten groeien omdat hij dat wilt. ik zou dus als ik een dochter had die kort haar wilt wel kort laten knippen. weten ze bij de kapper geen leuke modellen vr meisjes? leuk hoor zo een meisje dat weet wat ze wilt!
Mijn dochter heeft ook een boblijntje, maar dat komt omdat haar haar amper groeit Tis vrij dun, en als ze wakker word, noem ik haar altijd liefkozend "pieke polderbos" vanwege haar pluizenbol op haar achterhoofd. Giechel word ik ervan om het weer glad te krijgen en binnen een uur zit het weer zo *zucht* Heel soms laat ze een speldje zitten, maar vaak niet
Ik heb de haartjes van mijn dochter heel lang in een boblijn laten knippen, nu laat ik het doorgroeien want ze wil tegenwoordig wel staartjes maken of speldjes in.. Ik gebruik wel iedere dag lotion, anders pluist het alle kanten in..
Mijn dochter is precies hetzelfde, wilt nooit staartjes en vlechtjes. Echt heel irritant, want ik vind het heerlijk om in te vlechten Het was tot ruim over haar schouders maar het was elke ochtend zon strijd, dat we het pas geleden af hebben laten knippen tot een boblijntje. Ze wilde zelf nog korter maar ik vond t prima zo . Iedereen blij, het staat schattig en geen strijd meer met borstels rn elastiekjes, het borstelen is nu zo gebeurd. Een pony krijgt ze niet, dat vind ik echt niet leuk, dus ze moet nog wel een speldje in. Maar datvind ze (nog) geen probleem. Zou het lekker afknippen, het is zo weer aangegroeid!
Mijn dochter heeft ook van dat hele dunne, pluizige, blonde haar, ook ik was de strijd zat en ik heb haar haren in een bob geknipt. Inmiddels vraagt ze of ze ze mag laten groeien, maar als ik dan zeg dat we dan ook weer staartjes en vlechtjes gaan maken wil ze ze gewoon zo houden als ze ze nu heeft. Ze kamt ze nu ook zelf, haarband erin en klaar. Zij blij omdat ze het zelf kan doen, ik blij omdat er geen strijd meer is iedere ochtend
Ik vind op die leeftijd een boblijntje zo schattig. En als het toch nog dun en pluizig is, is het ook mooier denk. Ik zou er zelf geen strijd van maken en naar de kapper gaan. Beetje erin mee gaan. Als ze groter wordt, zal ze waarschijnlijk wel lang willen.
ze heeft het er al lang over dus ik begin wel langzaam aan het idee te wennen, en heb eigenlijk de strijd met staartjes etc opgegeven. Nu papa nog Woensdag wordt de kapperdag. Ik vroeg haar vanavond wat ze vond wat kort haar wil en ze wil dus hetzelfde kapsel als opa (opa is kaal en heeft alleen nog een beetje aan de zijkanten die dus erg kort geknipt zijn)
Hier is het andersom, ik denk dat een korter kapsel heel leuk zal staan bij Lisa, maar Lisa wil het echt absoluut niet! Laatst stonden we in de buurt van de kapper en ik vroeg aan haar of ze wilde kijken of er plek was, om haar haar korter te knippen en ik wees aan hoe lang ongeveer. Boos dat ze werd! Ze begon bijna te huilen.... tja dan maar niet . Maar ze blijft wel netjes stil zitten als ik haar haar doe. Wel trekt ze halverwege de dag vaak haar elastiekje eruit. Daarom lijkt een wat korter kapsel me wel leuk, vooral als het los zit. Maar ja....
Nou we zijn net terug van de kapper (we liepen er langs en het was niemand binnen dus ze konden zo gaan zitten). Het is een hele korte bob geworden (mijn man vind bob niet mooi) en het staat haar geweldig (moest zelfs manlief schoorvoetend toegeven). Ze hebben het aan de achterkant wat opgeknipt zodat het voller oogt.
Mijn oudste heeft ook een boblijn. Ze heeft pas vanaf 2 jaar haar en wil ook geen speldjes of staartjes in. Ze heeft hier een pony aangezien het er erg onverzorgd uitzag toen de voorste haren half voor haar ogen hingen. Het zou nu misschien dezelfde lengte geweest zijn als ze rest van haar haren, duurt hier even Als ze hier wel speldjes in wil, laat ik haar pony erbij groeien.