Ons meisje zit al een tijdje in haar Tripp Trapp kinderstoel. Ze kan goed en stevig zelf zitten, hangt niet scheef en zit heel mooi in de Tripp Trapp met babyzit en kussentje. De verkoopster zei ons toen we 'm kochten dat zo'n tuigje helemaal niet nodig was, of niet past bij de babyzit, dat ben ik kwijt . Nu begint Julie steeds gekkere fratsen uit te halen, ook in die stoel. Als ik even opsta van tafel om iets in de keuken te pakken, gaat ze helemaal achterstevoren in de stoel zitten om me te kunnen blijven zien. Ik ben er altijd bij als ze in haar stoel zit, maar ga me nu toch afvragen of een tuigje niet veiliger is. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Kan dat in combinatie met de babyzit? Julie zal er trouwens niet blij mee zijn haha, die haaaaat tuigjes en riempjes en dat soort spul
Hoi, Wij hebben voor Marin nooit een tuigje gebruikt, ze kon zelf (toen ze groter was) ook niet opstaan uit de tripp trapp. Wel schoof ik de stoel iets naar achteren als ik wegliep want dan kon ze met haar voeten niet tegen de tafel afzetten, en dan liep ik met een gerust hart weg. Groetjes Senna
Wij gebruiken de Tripp Trapp natuurlijk nog lang niet (hahaha, ze moet nog geboren worden ), maar mijn s.o. wilde 'm vast voor ons kopen. Wij hebben wel het tuigje erbij gekocht. Straks gaat ze er op een gegeven moment in staan, of een poging tot, en kukelt ze er zo uit. Dat is dus ook gebeurt bij het zoontje van mijn nicht. Ze lette ff niet op en meneer was gaan staan in zijn kinderstoel (geen Tripp Trapp overigens) en viel er zo uit. Hij had uiteindelijk niks, maar ze waren zich wel kapot geschrokken.
Hier ook geen tuigje, onze dochter draait zich regelmatig helemaal om, heb wel eens de stoel andersom gezet toen ze zich had omgedraaid Vond dat omdraaien nog niet zo erg, maar aangezien we een erg smalle dame hebben krijgt ze het nu voor elkaar om haar voetje naast haar billetjes te zetten en zo op te staan. Tot nu toe gaat ze nog braaf zitten als ik "op je billetjes" zeg en houd haar ook altijd in zicht als ik ff wegloop. Ik zelf vind tuigjes nl. helemaal niks. Op het kdv wordt ze ook altijd vastgezet, maar daar hebben ze nog veel grotere stoelen. Ik weet niet of het met de stoelverkleiner kan, want als je die er dan weer uit moet halen zitten ze waarschijnlijk alleen nog maar meer te draaien.
Laatst zat ik de jongste zijn flesje te geven en zag ik Mischa heel triomfantelijk met twee voetjes op de zitting van de tripp trapp staan!! Heb m er snel afgetild en direct een tuigje gekocht. Sinds dat er op zit probeert hij niet eens meer te gaan staan, terwijl ik m niet eens zo strak heb zitten. Een aanrader dus!
Hoi, wij hebben wel een tuigje van triptrap gebruikt nadat onze oudste zichzelf continu uit zijn stoel wurmde. Ik vond het wel een veiliger idee en hij is er daarna nooit meer uitgeklommen. Bij onze jongste gebruiken we het niet, hij zit veel rustiger. groetjes, Josie
ik ga toevallig morgen een tuigje kopen (meisje is 20 maanden) ze gaat ineens staan hier op de stoel.
hier ook een tuigje aan de tripp trapp stoel. echt een uitvinding hoor, zo blijft onze doerak tenminste zitten..
Geen tuigje gekocht, nooit gemist. Als je kindje gevaarlijk gaat staan, moet je het voetenplankje iets lager zetten.
wij hebben het tuigje van triptrap zelf gekocht omdat de verkoper aangaf dat je een standaard tuigje alleen nu met de baby inzet kunt gebruiken maar als je dat straks weghaalt het tuigje ook niet meer past.
Wij zouden echt niet zonder een tuigje kunnen. Doordat ze adviseren met hun voetjes op het plateau te leunen kunnen ze zich afzetten en gaan staan. Hier kregen we levensgevaarlijke taferelen. Hebben tuigje nu zo een 3 maanden en perfect!
Maakt niets uit hier, Mischa gebruikt het voetenplankje niet om op de zitting te gaan staan. Hij trekt zijn ene been gewoon op en zet zijn voetje op de zitting en trekt trekt zich dan op tot staan terwijl hij zich aan de beugel vasthoudt die hem tegen zou moeten houden... Toen ik het tuigje ging kopen zei de verkoopster dat sommige kindjes er proberen uit te klimmen, en anderen gewoon nooit op het idee lijken te komen.
Hahahah.. ik denk dat die van mij te 'dik' is om eruit te komen. Bij ons blijft de beugel dus ook nog wel even zitten. Hij kan trouwens wel prima IN zijn stoel komen!
Mijn zoontje ziet ook echt geen kans om uit zijn stoel te komen hoor. Staat bij jullie het zitplankje dan niet te ver naar achteren? Of is mijn kind inderdaad zo dik? In ieder geval hier absoluut geen tuigje nodig (gehad).
Leunt bij jullie kindjes de voetjes op de voetensteun? Want volgens de gebruiksaanwijzing is dat de bedoeling? Als dat niet zo is kunnen ze ook moeilijk eruit klimmen/vallen zonder tuigje lijkt mij!
wij hebben sinds kort ook een tuigje aleeen niet een orinelen van de trip trapp zelf hoor. die was me echt veelste duur. heb er nu eentje voor 6 euro
Ja zijn voetjes raken volledig de steun Dus dat is het niet... Maar onmogelijk dat ie zich kan strekken met de hoek die ie moet maken (zitvlak cq de rand bij zijn buik). Dus mijn idee daarbij is echt dat de zitvlak bij jullie minder ver naar voren steekt.